Author: RiaG

Matching Nails & Makeup – Delush Polish Time To Kill

0

 

Tänään minulla on teille blogissani ennen näkemätön idea eli teen kynsilakkaan/manikyyriin sopivan meikkilookin. Näissä postauksissa tullaan tulevaisuudessa näkemään enimmäkseen ihan normaaliin arkeen sopivia meikkejä joissa voin lähteä shoppailemaan tai ihan vaikka ruokakauppaan. Tosin tykkään leikkiä väreillä ja suosin hiukan tummempia silmämeikkejä joten ei koko aikaa ihan nudelinjallakaan ole tarkoitus mennä. Sanomattakin on selvää, että lipastoista löytyy tarpeeksi kynsilakkoja ja meikkejä aika moneenkin postaukseen. On siis enemmänkin kyse siitä onko minulla aikaa tehdä meikki ja vielä kuvatakin se. Eli aina kun sopiva aika löytyy ja inspiraatio iskee niin näitä postauksia on luvassa.

Tähän ensimmäiseen postaukseen valitsin kynsilakaksi Delush Polish Time To Kill indieglitterin Slice Of Life kokoelmasta. Tämä on todella näyttävä luumu/violetti jelly kauniisti kimaltelevalla glitterillä. Tätä voit käyttää ihan yksin tai sopivan värisen lakan päällä. Lakka on todella laadukas ja levittyy hyvin. Glittereitä ei tarvitse onkia pullosta eikä asetella kynnelle. Tämä myös kuivui suhteellisen nopeasti. Todella upea lakka!

Tähän manikyyriin käytin kerroksen Sally Hansen Nail Rehab hoitolakkaa ja kerroksen Glisten & Glow Stuck On Blu! aluslakkaa,  kerros Essie Sugar Daddya, kaksi kerrosta Time To Kill lakkaa ja HK Girl pikakuivattaja. Lisäsin vielä matta päällyslakan (Tämä matte top coat on from Born Pretty Storesta ja teen tästä myöhemmin ihan oman postauksensa. Voit käyttää kaupasta tilatessasi koodia NZL91 ja saat -10% alennuksen tilauksestasi).

Delush Polish lakkoja voit Suomessa ostaa CesarsShopista.

 

Eikös ole ihana?

Tähän lakkaan oli helppo keksiä sopiva meikki. Tällä kertaa käytin violettia ja kultaa, mutta myös oranssi sopisi tähän hienosti ja sopisi upeasti sinisille silmille. Silmämeikkiin käytin Sleek Make Up Vintage Romance palettia joka on väreiltään aivan täydellinen syksyyn. Tämä on kaunis paletti, värit ovat enimmäkseen hyväpigmenttisiä ja hinta ei päätä huimaa. Pitäisi kyllä hankkia muutama Sleek paletti lisää. Näissä on niin kivan värikkäitä vaihtoehtoja.

 

Tähän meikkiin käytin kultaista Meet in Madrid sävyä sekä vasemman alarivin kolmea violettia. Nämä ovat aika kiiltäviä luomella, joten yritin olla häivyttämättä niitä liian ylös. Minulla on luomilla paljon tilaa ja meikin kanssa saakin olla varovainen ettei tule ihan pellelook kauniin meikin sijaan.
Lisäsin vielä kevyet tekoripset koska viimeinen raskaus tuhosi ripseni ja ne ovat nyt puolet ohuemmat ja lyhyemmät kuin yleensä. Niiden palautumista odotellessa huijaan itselleni näyttävämmät ripset  ;)

 

Tämä on siis melko naturelli look jossa on kuitenkin vähän väriä luomilla. Sopiva ihan normaaliin arkipäivään. Tästä saa helposti muunnettua näyttävämmän iltalookin lisäämällä tumman eyelinerin ja käyttämällä vaikkapa voidemaista luomiväriä pohjalla, jotta luomivärit näkyvät paremmin.

Toivottavasti tykkäsitte tästä postauksesta ja ideasta tehdä yhteensopiva manikyyri ja meikki. Oli tosi hauskaa tehdä meikkipostaus pitkästä aikaa ja ainakin minulla oli hauskaa tätä tehdessä :D

 

***Time To Kill saatu ilmaiseksi kokeiltavaksi. Matta päällyslakka saatu lahjaksi. En hyödy linkkien klikkauksista mitenkään.

Mavala – 310 Espresso ja leimausta

0

Tänään vuorossa tälläinen helppo ja yksinkertainen manikyyri. Tykkäsin itse tästä oikein paljon. Herkullinen suklaanruskea sopi todella kauniisti kultaisten koristelujen kanssa. Värilakkana käytin Mavalan Sublime syyskokoelman 310 Espresso sävyä. Tämä oli laadultaan erinomainen. Levittyi hyvin ja tasaisesti, peitti kahdella kerroksella ja kuivui nopeasti. Poistaessa tämä ei värjännyt kynsiä tai kynsinauhoja.

Nämä Mavalan uusien kokoelmien lakat ovat tasaisesti olleet erittäin hyvän tuntuisia. Levittyvät ja pysyvät hyvin ja ovat erittäin runsaspigmenttisiä.

Tähän manikyyriin käytin kerroksen Essien Fill The Gap hoitolakkaa ja kerroksen Glisten & Glow Stuck On Blu! aluslakkaa, kaksi kerrosta Espressoa ja HK Girl pikakuivattaja. Leimaukseen käytin OPI Love.Angel.Music.Baby velvet matte lakkaa ja Born Pretty Storen leimauslaattaa (koodilla NZL91 saat -10% alennuksen). Niitit ovat CesarsShopista.

 

 

***Mavala Espresso ja OPI saatu ilmaiseksi kokeiltaviksi. Niitit ja leimauslaatta saatu lahjaksi. En hyödy linkkien klikkauksista mitenkään.

Jindie Nails – Coral-ing All The Jindie Junkie (FB-faniryhmälakka)

0

Pitää hetkeksi keskeyttää uuden kynsi/meikkihuoneeni järjestely, jotta voin näyttää teille tämän kaunokaisen. Tämä on Jindie Nails Coral-ing All The Jindie Junkies. Tämä on custom lakka joka on tehty Jindie Nailsin FB faniryhmää varten.

Laadultaan taas oikein hyvä lakka. Levittyi moitteettomasti, kuivui tarpeeksi nopeasti ja ei lohkeillut sen kolmen päivän aikana jonka tämä lakkaus kynsilläni vietti. Oikein ihana lakka!

Tähän manikyyriin käytin  kerroksen Essie Fill The Gap ja Glisten & Glow Stuck On Blu! aluslakkoja, kaksi kerrosta Coral-ing All The Jindie Junkies ja HK Girl pikakuivattaja. Nimettömässä on kerros Essie Fill The Gapia ja kaksi kerrosta OPI Love.Angel.Music.Baby velvet mattea, ei päällyslakkaa. Niitit ovat CesarsShopista.

Jindie Nails lakkoja voit tilata JindieNails.com kaupasta. Kauppa ei aina toimita lakkoja ulkomaille joten täältä löydät myös listan jälleenmyyjistä. Uusimmat uutiset, lakkajulkaisut ja restock infon löydät heidän FB ja IG sivuiltaan.

 

 

***Kaikki tuotteet saatu ilmaiseksi kokeiltaviksi. En hyödy linkkien klikkauksista mitenkään.

Born Pretty Storen koristerenkaat

0

Tein pitkästä aikaa Born Pretty Store tuotearvostelun ja tällä kertaa olin valinnut testiin hopeanvärisiä metallirenkaita. Lisäsin vielä manikyyriin saman kaupan koristekiviä.

 

Nämä renkaat on pakattu koristekivien tapaan hyrrään. Itse valitsin hyrrän jossa on sekä kullan, että hopean värisiä renkaita. Saatavilla on myös pelkästään yhtä väriä sisältäviä hyrriä. Näitä voit käyttää omien luonnonkynsien koristelussa sekä geeli- ja akryylikynsissä. Kooltaan nämä ovat juuri sopivia ja asettuvat kynnelle nätisti.
Itseasiassa oletin näiden olevan kiinteitä renkaita, mutta kuten kuvasta näkyy päät menevät hiukan päällekkäin. Ensin ajattelin tuon päällekkäisyyden hankaloittavan näiden käyttöä huomattavasti saaden renkaat tarttumaan hiuksiin ja vaatteisiin. Se ei kuitenkaan aiheuttanut mitään ongelmaa ja niiden kahden päivän aikana kun pidin tätä manikyyriä renkaat eivät tarttuneet kiinni mihinkään. Kiinnitin renkaat painamalla ne märän kynsilakan pintaan ja levittämällä päälle reilun kerroksen päällyslakkaa. Kahden päivän jälkeen kaikki renkaat ja koristekivet olivat edelleen tiukasti kiinni.
Tähän manikyyriin käytin:
Mavalan uuden Sublime syyskokoelman 315 Amethyst sävyllä lakkasin kaksi kerrosta etusormen ja pikkusormen kynsiin. Peukalon ja keskisormen kynsiin levitin yhden kerroksen Amethystiä ja kerroksen Lynnderella Jelly Egg lakkaa.
Nimettömän kynteen levitin ensin kaksi kerrosta Essie Fill the Gap aluslakkaa. Sen jälkeen lisäsin keskelle kynttä raidan OPI In True Stefani Fashion lakalla ja painoin sen pintaan kiinni renkaat ja koristekivet. Ympärille töpöttelin vielä hiukan F.U.N. Lacquer Winter Wonderland hopeaglitteriä. Lopuksi lisäsin kaikkiin kynsiin HK Girl pikakuivattajan.
Renkaat näyttivät kynsillä juuri niin kivoilta kuin olin ajatellutkin ja ne toivat kivan lisän normaaliin strassikoristeluun. Näitä tulee varmasti kokeiltua uudelleen. Ehkä seuraavaksi niittien kanssa.

 

 

Nämä renkaat löydät siis Born Pretty Storesta. Heiltä löytyy myös suuri valikoima edullisia kynsikoristelutarvikkeita. Voit käyttää koodia ”NZL91” tilatessasi ja saat -10% alennuksen.

 

www.bornprettystore.com

 

 

***Renkaat saatu ilmaiseksi kokeiltaviksi. Kivet saatu lahjaksi. En hyödy linkkien klikkauksista mitenkään.

Dollish Polish – Walker Bait ja hiukan koristelua

0
Viime aikoina on taas yllättäen pitänyt sen verran kiirettä, että en ole ehtinyt keskittymään blogipostausten kirjoittamiseen. Tämä homma kun vaatisi sen pienen rauhallisen hetken, jotta voisi istua alas ja kasata ajatuksensa. Tässä taloudessa ne hetket ovat melko harvassa, joten nyt lähiaikoina yritän kirjoittaa nämä postaukset tarinoimatta mitään ylimääräistä. Kuvat ja pieni kuvaus lakan laadusta ja levittyvyydestä ym. saa nyt riittää hetken aikaa. Haluan kuitenkin saada postattua näitä juttuja, kun koristelujakin on tullut viime aikoina tehtyä jne :)

Tämä lakkaus on kyllä vähän härnäystä koska tämä lakka oli limited edition eikä ole enää saatavilla. Halusin kuitenkin näyttää tämän teille koska tämä lakka on tyrmäävän upea ja eihän sitä koskaan tiedä jos tämä vaikka tekee joskus vielä toisenkin comebackin.

Kyseessä on siis Dollish Polish Walker Bait. Levittyvyys oli erinomainen, peitti kahdella kerroksella ja kuivui nopeasti. Poistaminen oli helppoa eikä tämä värjännyt kynsiä. Mitään lohkeamisia ei niiden kahden päivän aikana tapahtunut jonka tämä oli kynsilläni. Olisin pitänyt tätä kauemminkin, mutta näppärä kun olen niin vetäisin taas nimettömän kynnestä palan pois kuorimaveitsellä ja niin meni manikyyrikin vaihtoon.

Tähän lakkaukseen käytin kerroksen Essie Fill the Gap hoitolakkaa, kerroksen Glisten & Glow Stuck On Blu! aluslakkaa, kaksi kerrosta Walker Baitia ja lopuksi HK Girl pikakuivattaja. Nimettömän kynnen koristelu tehty ohuella siveltimellä ja Mavala 106 Orange Fusion sekä OPI Liquid Sand Jinx lakoilla. Niitit ovat Born Pretty Storesta.

Kuvat eivät kyllä ihan tee oikeutta tälle lakalle ja pulloa katsomalla saakin paremman kuvan siitä mikä kirjo värejä hohtaa kynsillä eri valaistuksissa.

 

 

***Walker Bait, Jinx ja niitit itse ostamiani Mavala Orange Fusion saatu ilmaiseksi

Jindie Nails – Higher Flower

0

Ihanaa lauantaita kaikille! Nyt pikainen herkkupinkki postaus pilvisen päivän piristykseksi ennen kuin suuntaan kohti siskontyttären ja -pojan syntymäpäiväjuhlia.

Tämä on Jindie Nails Higher Flower Recover Me kokoelmasta. Näyttävä neon pinkki lakka jota Jindie Nailsin omilla sivuilla kuvaillaan näin:

”The most beautiful and highly pigmented neon pink polish, loaded with micro flakes and holographic micro glitters in purple and silver. The flakie colors are bronze, silver, purple, pink and blue.  The silver flakies are bits of real silver.  It’s divine and opaque in 1-2 coats.”

Higher Flower on laadultaan aivan loistava. Levittyy hyvin ja kuivuu nopeasti. Tämä myös peittää yhdellä kerroksella toisin kuin neonsävyt yleensä. Lakka on siis todella pigmenttinen. Poistaminen oli helpohkoa eikä tämä pigmenttisyydestään huolimatta värjännyt kynsiäni. Lakkasin tällä kaikki kynnet ja kolmen päivän aikana ei lakkaus lohkeillut eikä ollut muitakaan ongelmia. Koko manikyyrissä käytin vain yhden kerroksen lakkaa. Näitä swatchkuvia varten lakkasin kaksi kerrosta koska halusin nähdä toisiko toinen kerros lakkaan vielä lisää näyttävyyttä. Kyllä täytyy sanoa, että tämä on yhdelläkin kerroksella jo todella täydellinen ja toinen kerros lisäsi ainoastaan hiukan syvyyttä.

Tähän manikyyriin käytin kerroksen Essie Fill the Gap hoitolakkaa, kerroksen Glisten & Glow Stuck On Blu! aluslakkaa, kaksi kerrosta Higher Floweria ja HK Girl pikakuivattajaa.

Jindie Nails lakkoja voit tilata JindieNails.com kaupasta. Kauppa ei aina toimita lakkoja ulkomaille joten täältä löydät myös listan jälleenmyyjistä. Uusimmat uutiset, lakkajulkaisut ja restock infon löydät heidän FB ja IG sivuiltaan.

 

 

***Lakka saatu ilmaiseksi

piCture pOlish – O’Hara

0

No niin, vihdoin päästään näihin kuviin joissa kaikki geeli on kasvatettu pois kynsiltä (tosin näissä kuvissa näkyvät vielä turvonneet raskausnakit :P). Olipa taas pitkä tie päästä tähän pisteeseen, mutta enpähän antanut periksi ja geelannut kynsiä uudelleen. Saa tosin nähdä mitä kuiva ja kylmä talvisää tuo tullessaan. Superpitkiin kynsiin tuskin palaan lähiaikoina koska nämä lyhyet ovat nyt kivaa vaihtelua.

Sitten tähän upeaan ja näyttävään lakkaan joka on piCture pOlish O’Hara. Kirkas punainen crelly scattered holo efektillä. Tämä on aivan upea! Valitettavasti en huomannut kuvata tätä kunnolla suorassa auringonvalossa, mutta kyllä se holo-upeus siellä on, uskokaa pois!

Koostumus on tässä minun mieleeni ihan täydellinen. Helposti ja tasaisesti levittyvä sekä nopeasti kuivuva. Tällä hetkellä arvostan todella tämän kaltaisia laatulakkoja koska aika jonka voin käyttää kynsieni lakkaamiseen on tällä hetkellä todella rajallinen.

Tähän lakkaukseen käytin kerroksen Sally Hansen Nail Rehabia, kerroksen Glisten & Glow Stuck On Blu! aluslakkaa, kaksi kerrosta O’Haraa sekä HK Girl pikakuivattaja.

 

 

***Lakka itse ostettu.

Jindie Nails – You Can’t Turn a Ho-lo into a Housewife

0

Luulin jo näyttäneeni teille kaikki loput swatchkuvat joissa kynsissäni oli vielä geelausta jäljellä, mutta väärässä olin. Otin nämä kuvat heinäkuussa. Siirsin ne kamerasta tietokoneelle väärään kansioon ja unohdin ne sinne. Sieltä kansiostaan ne sitten eilen tulivat vastaan ja pääsevät nyt vihdoin tänne blogiinkin asti.

Eli tämä on Jindie Nails – You Can’t Turn a Ho-lo into a Housewife. Mä sitten rakastan näitä indielakkojen nimiä :D

”A gorgeous multi-chrome and linear holographic polish. The colors in this one include red to blue and all shades in between”.


Tässä oli erinomainen koostumus ja levittämisen kanssa ei ollut mitään ongelmia. Kaksi kerrosta riitti peittämään ja kuivumisaika ei ollut pitkä. Ei nyt pysty muistamaan kuinka monta päivää pidin tätä lakkausta, mutta ainakin sen kaksi päivää ja sillä aikaa ei lakka lohkeillut.

Tässä manikyyrissä aluslakkana Sally Hansen Nail Rehab, kaksi kerrosta You Can’t Turn a Ho-lo into a Housewifea ja HK Girl pikakuivattaja.

 

***Lakka saatu ilmaiseksi kokeiltavaksi

 

Sally Hansen Nail Rehab hoitolakka

0

Kun aloin kasvattamaan geelikynsiä pois tuli ajankohtaiseksi myös hyvien hoito- ja aluslakkojen etsiminen, jotta omat kynteni pysyisivät kunnossa. Sain tilaisuuden testata myös Sally Hansen Nail Rehab hoitolakkaa. Yleensä kynnenkovettajat eivät toimi minulla ja aiheuttavat enemmänkin kynsien kuivumista ja liuskottumista.

Nail Rehab pullostakin tuo ”Strengthener” sana löytyy, mutta päätin silti antaa tuotteelle mahdollisuuden ja hyvä niin. Kynteni reagoivat yleensä sopimattomaan tuotteeseen melko nopeasti. Esimerkiksi Duri Rejuvacote aiheutti liuskottumista jo kolmannella peräkkäisellä käyttökerralla. Olen nyt käyttänyt yli puoli pulloa Nail Rehabia ilman mitään ongelmia.

Halusin testata hoitolakkaa perusteellisesti, joten käytin ainoastaan sitä lähes kaksi kuukautta. Nail Rehabin lisäksi levitän kynnelle kerroksen Glisten & Glow Stuck On Blu! aluslakkaa ennen värilakkaa ja pikakuivattajaa. Manikyyrien välissä kosteutan kynttä Bliss Kiss kynsiöljyllä. Tällä hetkellä en pidä kynsiä ilman lakkaa kuin maksimissaan tunnin koska joudun pesemään käsiäni jatkuvasti. Eli minulla on kynsilläni lähes aina vähintään hoitolakka.

 

 

Nail Rehab on koostumukseltaan paksuhkoa ja hoitaa samalla ridge fillerin tehtävän. Yllä näkyvässä kuvassa kynsissäni on jäljellä vielä geelausta, mutta kaksi kerrosta Nail Rehabia häivyttää rajan lähes täydellisesti. Lakka on sävyltään kauniin persikkainen ja luonnollisen näköinen. Kaksi kerrosta peittää hyvin myös mahdolliset värjäytymät kynsillä. Kiireisenä päivänä saat siis tällä hoitolakalla kauniin huolitellut kynnet ihan yksinään käytettynäkin.

En ole myöskään huomannut, että Nail Rehab heikentäsi tai lyhentäisi manikyyrin kestävyyttä. Lakkaus pysyy hyvänä 2-3 päivää eikä lohkeile. Varmasti samaa lakkausta voisi pitää vieläkin pidemmän ajan ilman sen suurempia ongelmia, mutta itse kyllästyn niin nopeasti etten tuon kauempaa viitsi samaa lakkaa katsella ;)

Eli tämä hoitolakka toimii siis minun kynsilläni erittäin hyvin. Kertaakaan eivät kynteni ole liuskottuneet tai näyttäneet kuivilta tämän hoitolakan kanssa. En osaa sanoa parantaako tämä kynsieni kuntoa mitenkään. Se ei kuitenkaan aiheuta liuskottumista eikä kuivumista kuten niin monet muut hoito- ja aluslakat kynsilleni tekevät ja se riittää minulle.

Ainoa asia mitä tästä tuotteesta muuttaisin on sivellin. Se on kummallisen kova ja pieni. Ottikin oman aikansa tottua siveltimeen, mutta vaikka se ei olekkaan paras mahdollinen niin en silti jättäisi hyvää tuotetta käyttämättä ainoastaan sen vuoksi.

Jos sinulla on siis hakusessa hyvä ja helposti saatavilla oleva hoitolakka niin suosittelen kyllä kokeilemaan tätä. Itselläni tämä onkin jäänyt pysyvään käyttöön.

***Tuote saatu ilmaiseksi kokeiltavaksi
 
 

 

Muutama Mavala Techni-Color’s swatchkuva

0

Kesällä sain tilaisuuden kokeilla Mavalan Techni-Color’s kesäkokelman lakkoja. Halusin testata niitä jo ihan silkasta uteliaisuudesta. Viimeisestä Mavala kokeilustani oli jo todella pitkä aika ja käsitykseni merkistä ja sen lakoista oli enemmän ja vähemmän keskinkertainen. Aiemman mielikuvani perusteella en siis odottanut kovinkaan paljoa tämän kokoelman lakoilta ja kylläpä yllätyin positiivisesti, kun lakat saapuivat! Värit olivat ihanan kirkkaita! Lakkojen koostumus oli hyvä ja niissä oli runsaasti pigmenttiä. Levitys oli todella helppoa ja osa lakoista peitti jo yhdellä kerroksella. Kuivumisaikakaan ei ollut tolkuttoman pitkä. Ihastuin näihin siis ihan tosissaan!

Osa näistä lakoista sopii myös leimaamiseen. Itse en ole kokeillut näillä leimata, mutta olen nähnyt muiden bloggaajien niin tekevän onnistuneesti.

Tämä oli siis kesän 2014 kokoelma, mutta ainakin Porissa sitä on ollut myynnissä vielä eri kaupoissa (mm. Emotion ja Citymarket) muutama päivä sitten. Eli jos et ole tähän kokoelmaan vielä tutustunut niin kannattaa käydä tutkimassa lakkoja ennen kuin ne katoavat myynnistä.

Tänään näytillä swatchkuvat kolmesta tämän kokoelman lakasta. Nämäkin kuvat on siis taas kuvattu kynsillä joissa oli vielä geeliä jäljellä. Seuraavaksi taitaakin sitten olla tulossa geelittömiä nysäkynsi swatcheja ;)

 

102 Cyber Yellow – Glisten & Glow Stuck On Blu! aluslakka, kaksi kerrosta lakkaa ja HK Girl pikakuivattaja 
Todella kirkas keltainen vaaleanvihreällä shimmerillä ja hehkulla. Todella hyvä levittää keltaiseksi kynsilakaksi. Tähän lakkaan jää hieman siveltimenjälkiä näkyviin, mutta ei ollenkaan häiritsevästi.
106 Orange Fusion – Glisten & Glow Stuck On Blu! aluslakka, kaksi kerrosta lakkaa ja HK Girl pikakuivattaja 
Todella näyttävä oranssi lakka joka hehkuu kuin se olisi tulessa. Todella hyvä levittää ja pigmenttiä on niin paljon, että yksi kerros riittää peittämään. Tämä siis ilmestyi kesäkokoelmassa, mutta katsokaa nyt kuinka täydellinen sävy tämä on myös syksyyn!
103 Cobalt Blue – Glisten & Glow Stuck On Blu! aluslakka, kaksi kerrosta lakkaa ja HK Girl pikakuivattaja
Kirkas sininen creme joka on mielestäni jopa enemmän crelly kuin creme. Todella kiiltävä ja mehukas lakka. Tässäkin oli erittäin hyvin levittyvä ja peittävä koostumus. Cobalt Bluesta tulikin heti suosikki siniseni ja pitää ehkä käydä ostamassa toinen pullo varastoon niin kauan kuin näitä vielä saa. Upea!!

***Lakat saatu ilmaiseksi.