Author: RiaG

CND Vinylux lakkoja

0

 

Nyt vuorossa lisää jo kesällä otettuja swatcheja. Tällä kertaa näytillä muutama CND Vinylux lakka. Näissä kuvissa kynsillä on edelleen geelausta jäljellä ja joissakin kuvissa näkyy lakan läpi myös geelin kasvurajaa. Onneksi tätä ongelmaa ei enää tällä hetkellä ole, mutta nyt harmittaa se että kynnet ovat lyhyet :P

”CND Vinylux on aivan uudenlainen kynsilakka joka pysyy koko viikon täydellisenä ilman aluslakkaa. Kynteen itsestään kiinnittyvä värilakka ja luonnonvalossa ajan myötä lisää kovettuva päällyslakka takaavat pitkäkestoisen lopputuloksen. Lakka kuivuu luonnollisesti ja ei lohkeile vaan manikyyristäsi tulee ProLight teknologian ansiosta viikon kuluessa entistä kestävämpi. Vinylux on helppo poistaa asetonia sisältävällä kynsilakanpoistoaineella.”


Kaikki swatchkuvat on otettu ilman aluslakkaa ja päällyslakkana Vinylux Weekly top coat. Kaikki lakat levittyivät normaalisti ja peittivät 2-3 kerroksella.

Vinylux lakat ovat myynnissä CesarsShopissa ja sivuilta löydät myös käyttöohjeen.

 

Studio White (3 kerrosta ja Vinylux Weekly Top Coat)
Grapefruit Sparkle (3 kerrosta ja Vinylux Weekly Top Coat)
 
 
Limeade (3 kerrosta ja Vinylux Weekly Top Coat)
 
 
Locket Love (2 kerrosta ja Vinylux Weekly Top Coat)
Pink Bikini (2 kerrosta ja Vinylux Weekly Top Coat)
 
 
Pretty Poison (2 kerrosta ja Vinylux Weekly Top Coat)

***Lakat saatu ilmaiseksi. En hyödy mitenkään linkkien klikkauksista.

Dollish Polish Got Snow Cones? ja Murky Dismal

0

Tässä pari kivaa Dollish Polish lakkaa jotka tuli kuvattua jo kesällä, mutta eivät koskaan päätyneet blogiin asti :)

 

Got Snow Cones? (Glisten & Glow Stuck on Blu! aluslakka, kaksi kerrosta Got Snow Cones? lakkaa ja kaksi kerrosta HK Girl top coatia).

Tämän levittämisessä kannattaa käyttää kevyttä kättä, jotta et vedä siveltimellä kaljuja kohtia valkoiseen pohjaan. Anna ensimmäisen kerroksen kuivua reilusti ennen toisen kerroksen levittämistä. Jos kynnelle jää glitterittömiä kohtia voit pyyhkäistä lakkaa ja glitteriä siveltimestä esim. talouspaperin päälle. Lakka imeytyy talouspaperiin ja voit poimia glitterit vaikkapa dotting toolilla tai hammastikulla ja asetella haluamaasi kohtaan kynnelle.

 

 

Murky Dismal (Glisten & Glow Stuck on Blu! aluslakka, kolme ohutta kerrosta Murky Dismalia ja kerros HK Girl top coatia).

Tässä lakassa on erinomainen koostumus ja se on helppo levittää ohuesti. Kolme ohutta kerrosta takaa kunnon sandwich efektin.

Upeita Dollish Polish lakkoja on myynnissä myös Suomessa CesarShop.fi  kaupassa.

 

 

 

***Lakat saatu ilmaiseksi kokeiltavaksi.

Kuulumisia

0

Pikaista päivitystä taas tännekin. Eli kuten monet ovat jo varmaan somesta nähneetkin niin onnistuin vihdoin jakautumaan kaksi viikkoa lasketun ajan jälkeen. Synnytys jouduttiin lopulta käynnistämään ja lopulta meni aika hulinaksi, kun sydänäänet heikkenivät ja koneet antoivat varoituksia. Poitsu kirjaimellisesti kiskottiin ulos lääkärin, neljän kätilön ja imukupin avustuksella minuuteissa. Lopulta kaikki oli kuitenkin ihan hyvin. Pieni mies saatiin ulos terveenä ja vahingoittumattomana. Raju synnytys kuitenkin aiheutti itselleni odotettua pidemmän toipumisajan, mutta nyt alkaa taas olla lähes normaali olo.

Herra on nyt siis kolme viikkoa vanha ja sisarustensa kanssa pitää minut melko kiireisenä. Tänään onnistuin jopa lakkaamaan kynteni toisen kerran sitten synnytyksen. Muuten kynsillä on ollut ainoastaan pari kerrosta Essie Fill the Gapia. Yritän tässä nyt päästä uuteen elämänrytmiin kiinni ja löytää taas aikaa blogillekin. Tämä on kuitenkin sellainen mun oma juttu josta haluan pitää kiinni :)

Alkaa kyllä olla aika kynsilakkapuutos jo ja toivottavasti pääsen taas pian takaisin kynsipöytäni ja blogin ääreen!

 

 

IsaDora Gel Nail Lacquer – 224 Scarlet Red

0

 

Täällä ollaan edelleen yhdessä koossa ja koitankin nyt saada kirjoitettua nämä kesän aikana roikkumaan jääneet postaukset ennen kuin uusi tulokas suvaitsee saapua. Laskettu aika livahti jo ohi, mutta odotus jatkuu edelleen :)

Kuvia ja jutun aiheita on koneella kesän ajalta muutamia ja näissä kuvissa näkyykin vielä kynnet joissa on geelausta jäljellä. Nythän minulla on jo kokonaan omat kynnet ja niitä päästään ihmettelemään sitten, kun nämä energian ja aikapulan vuoksi odottamaan jääneet postaukset on ensin naputeltu näkyville.

Aloitellaanpas sitten IsaDora Gel Nail Lacquer arvostelulla. Sain kokeiltavaksi limited edition sävyn 224 Scarlet Red ja olinkin siihen oikein tyytyväinen. Nämähän ovat siis ns. geelilakkoja jotka eivät kuitenkaan vaadi UV-lamppua kuivatukseen kuten tavalliset geelilakat vaan kuivuvat päivänvalossa.

Gel Nail Lacquerin kanssa ei välttämättä tarvitse käyttää aluslakkaa, mutta sitä suositellaan ainakin tummempien sävyjen kanssa jotta ne eivät värjäisi kynsiä. Voit siis käyttää omaa suosikkialuslakkaasi näiden kanssa. Päällyslakkana käytetään IsaDoran omaa Gel Nail Lacquer Top Coatia. Näiden lakkojen käyttö on todella helppoa ja perusohjeet on painettu myös pulloihin. Aluslakan jälkeen levitetään kaksi kerrosta Gel Nail Lacquer värilakkaa ja annetaan kuivua 3 minuuttia. Sen jälkeen lisätään kerros Gel Nail Lacquer Top Coatia ja annetaan koko lakkauksen kuivua.

 

 

 

Scarlet Red sävy levittyi aivan erinomaisen hyvin ja tasaisesti. Lakka oli runsaspigmenttistä ja kaksi kerrosta peitti täydellisesti. Kuivumisaikakin oli vain minuutteja. Päällyslakka on paksuhkoa, mutta levittyy hyvin kunhan ottaa siveltimeen tarpeeksi tavaraa kerralla. Lakkaus kuivuu ihanan kiiltäväksi ja geelimäiseksi.

Ensin testailin lakkaa varpaankynsiin ja siinä hommassa se toimikin paremmin kuin hyvin. Käytin aluslakkana Glisten & Glow Stuck On Blu! base coatia. Levitin lakan IsaDoran ohjeiden mukaan ja annoin kuivua. Lakkaus pysyi varpaankynsissä lohkeilematta kolme viikkoa ja loistava kiiltokin säilyi melkein kaksi viikkoa. Yleensä pystyn pitämään samaa lakkausta varpaankynsissä maksimissaan kaksi viikkoa, joten tulos oli minulle todella hyvä. Lohkeilua ei siis ollut ennen kuin kolme viikkoa tuli täyteen. Luonnollisesti lakka kului pois kynsien kärjistä, mutta ei liian häiritsevästi.

Tämän jälkeen testasin Scarlet Redia manikyyrissä. Käytin jälleen samaa aluslakkaa ja lakkasin kynnet ohjeiden mukaan. IsaDora lupaa lakalle 7 päivän pysyvyyden, mutta minulla oli aikaa testata tätä vain neljä päivää. Sormien kynsiltä kiilto alkoi hiipua kolmannen päivän kohdalla ja neljäntenä päivänä lohkesi ensimmäinen pala lakkausta. Tosin testin tulokseen vaikutti myös se, että kynteni olivat tuohon aikaan vielä normaalia heikommat geelien poistamisen vuoksi ja vasemman käden kynsissä oli vielä geelausta jäljellä. Normaalikunnossa olevien kynsien kanssa lohkeamista ei välttämättä olisi vielä neljäntenä päivänä tapahtunut. Uskon myös runsaan käsienpesun, tiskien tiskaamisen ilman käsineitä ym. normaalien kotihommien vaikuttaneen kiillon himmenemiseen noin nopeasti pedikyyriin verrattuna.

Lakkauksen poistaminen onnistui helposti ihan asetonittomalla kynsilakanpoistoaineella eikä kynsiin jäänyt värjäytymiä.

 

 

Olin siis erittäin tyytyväinen lakkauksen kestoon varpaankynsissä ja ei se huono ollut ihan manikyyrissäkään koska kynsieni huono kunto vaikutti tulokseen. Suosittelisinkin IsaDora Gel Nail Lacquer lakkoja silloin kun haluat helposti levittyvän ja nopeasti kuivuvan lakan joka ei lohkea heti ensimmäisenä päivänä. Kiirepäivän varma valinta siis!

Itse ostan vielä muutaman sävyn lisää ihan vaan varpaissa käytettäväksi koska lakkauksen pysyvyys oli niin vaikuttava ja sävyvalikoimasta löytyy vielä lisää omaa silmää miellyttäviä värejä tämän upean ja hehkuvan punaisen lisäksi.

 

***Lakat saatu ilmaiseksi kokeiltavaksi.

 

Hengissä ollaan edelleen ;)

0

Välillä pientä raporttia blogin hiljaiselon keskelle. Hengissä ollaan ja blogi ei ole jäämässä tämän pidemmälle tauolle. Viime aikoina on vaan energia ja aika blogipostausten kirjoittamiseen ollut vähissä, joten tuli tälläinen suunnittelematon tauko tähän väliin. Laskettuun aikaan on enää yhdeksän päivää ja kaikki asiat ovat jääneet viime tinkaan, kuten tulevan vauvan makuuhuoneremontti. Kuuma kesä ei ole innostanut ylenmääräiseen rehkimiseen ja nyt sitten kiirehditään, että saadaan kaikki valmiiksi ennen h-hetkeä. Mies on jo ihan stressaantunut koska en ole edes sairaalakassia vielä pakannut (olen todella hyvä viivyttelemään joka asiassa :P ). Sainpa kuitenkin koiran tänään trimmattua LOL Asiat pitää laittaa tärkeysjärjstykseen ;)

Toinen syy blogitauolle on nämä meikäläisen raskauden turvottamat sormet. Aika horrorkamaa swatchkuvia ajatellen (Instagramista löytyy kuvakin todisteeksi). Kynsiä on tullut lakkailtua, mutta kuvien ottaminen on jäänyt. Kuvia on kyllä varastossa ja muitakin postauksen aiheita kunhan vaan jaksaisi naputella ne postaukset tänne blogiin. Yritän nyt saada ainakin muutaman jutun kirjoitettua ennen uuden tulokkaan saapumista.

Kynsienkasvatusprojekti on edelleen käynnissä. Geelausta ei ole jäljellä enää yhdessäkään kynnessä, mutta heikkoa osuutta on jäljellä vielä varsinkin vasemman käden kynsissä. Postausta tulossa tästäkin toivottavasti mahdollisimman pian.

Eli valtakunnassa kaikki  hyvin ja yritän saada mahdollisimman pian postauksia kirjoitettua :)

 

Dollish Polish ihanuuksia

0
Tänään vuorossa muutama Dollish Polish swatchkuva joita olen hautonut koneellani jo hetken aikaa. Itse tykkään Dollish Polish lakoista todella paljon. Lakat ovat laadukkaita ja upean uniikkeja. Nythän näitä lakkoja saa tilattua ilman tullimaksujen pelkoa myös ihan Suomesta CesarsShopista.
EXPECTO PATRONUM
”This is a milky white crelly polish with a hint of Mint Green, has iridescent flakies and varying size Teal Green holographic glitters for a magically enchanting manicure worthy of Hogwarts!”
Tämä lakka on aivan ihanan raikkaan näköinen! Yksinkertainen väriyhdistelmä ja loistava laatu hurmasivat minut välittömästi. Glittereitä ei tarvitse onkia pullosta tai asetella kynnelle ja lakka levittyykin erittäin helposti sekä tasaisesti. Kuvassa kaksi normaalia kerrosta lakkaa sekä HK Girl pikakuivattaja.
PURPLE NURPLES
 
”Inspired by the Cartoon Network’s Chowder, this neon purple jelly has tons of glitters, ranging from hexagons, squares, and circles, all in varying shades of periwinkle, purples, pinks, magenta, and blue/green iridescent glitters.”
 
Ihanan mehukas, lähes neon violetti jelly glitterpommi. Tässä lakassa on täydellinen jelly koostumus jota kuuluu kerrostaa kauniin lopputuloksen saavuttamiseksi. Lakka levittyy erinomaisen koostumuksensa ansiosta erittäin ohuesti ja runsaasta glittermäärästä huolimatta myös tasaisesti. Kuvassa neljä ohutta kerrosta Purple Nurples lakkaa ja HK Girl pikakuivattaja. (Tämä lakka oli todella vaikea kuvata oikeanlaisena ja sen vuoksi olen myös säätänyt kuvien väriä kuvankäsittelyohjelmalla saadakseni lakan näyttämään enemmän todellisuutta vastaavalta).
ROCKIN’ RAINBOW SHERBET
”A pale pink crelly, jammed with tiny white squares, white stars, and a mix of neon pink, green, purple and orange hexagons and squares.”
Nude crelly jossa mukana valkoisia tähtiä ja pieniä neliöitä sekä eri muotoista ja mallista neon pinkkiä, vihreää, violettia ja oranssia glitteriä. Hauska ja kesäinen väriyhdistelmä! Pullo kannattaa kääntää hetkeksi ylösalaisin ennen levitystä, jotta tähdet tarttuvat helpommin siveltimeen. Kuvassa kolme ohutta kerrosta Rockin’ Rainbow Sherbet lakkaa ja HK Girl päällyslakka.

***Lakat saatu ilmaiseksi. En hyödy linkkien klikkauksista mitenkään.

Back to natural nails – Missä mennään tällä hetkellä

0

Kynsienkasvatusprojekti etenee ihan mukavasti ja tässä postauksessa näkyy missä mennään nyt. Oikean käden kynsissä on kasvua noin puolentoista kuukauden edestä.

Tästä siis aloitettiin…

 

Pikkurillin, nimettömän ja keskisormen kynnet ovat lähes kokonaan kasvaneet ehjiksi. Vielä on pois kasvatettavaa noin milli keskellä kynnen kärkeä. Eli noin viikon verran annan olla ja viilaan pituuden vielä kerran pois. Sitten kynnet ovat kokonaan omat ja geelauksen vahingoittamat osat ovat kasvaneet täysin pois.
Etusormi onkin sitten oma tarinansa. Siinä oli geeliä vielä jäljellä ja vähemmän oman kynnen kasvua kuin muissa oikean käden kynsissä tämän projektin alkaessa. Nyt geeliä ei enää ole koska geelaus alkoi hiukan irtoamaan kynnen pinnasta ja suunnattomassa viisauden puuskassa nyppäsin sen kokonaan irti. Älkää koskaan repikö geeliä! Se pitää viilata varovasti pois, omaa kynttä vahingoittamatta! Ei siis niinkuin minä ja syykin näkyy kuvassa :/ Tiedänhän minä miten geelaus poistetaan, mutta mutta…. tyhmästä päästä kärsii koko kynsi tällä kertaa. No nyt minulla on pois kasvatettavana tuollainen ohut, helposti repeävä ja liuskottuva alue. Toivottavasti saan sen kuitenkin ongelmitta tuosta kasvamaan ja ei lähde liuskottumaan kynsipetiä ylöspäin kovin pahasti.

Vasemman käden kynsissä näkyvissä kasvua noin kolme viikon ajalta. Geelaus on edelleen tiukasti kiinni ja annankin sen olla koskematta niin pitkään kuin mahdollista. Pituutta viilaan kynsistä pois noin kerran viikossa. Peukalonkynnet ovat samassa vaihessa vasemman käden kanssa. Noin puolet kynsipedistä omaa kynttä loput vielä geelattua.

 

 

Sitten niistä tuotteista joita olen käyttänyt tässä kasvatusprojektissa. Bliss Kiss Pure Nail Oil on edelleen päivittäisessä käytössä ja mielipide edelleen sama. Uskomattoman hyvä kynsiöljy! Ihan täydellistä tavaraa minun kynsilleni. Kynsinauhat pysyvät hyvässä kunnossa ja kynnet näyttävät aina terveiltä ja hyvin kosteutetuilta.

Olen testaillyt myös Duri Rejuvacotea ja tämä näyttää tekevän kynsilleni saman tempun kuin muutkin kovettajat eli saa ne liuskottumaan. Jos käytän tätä peräkkäin kolmessa tai useammassa manikyyrissä kynsien kärjet kuivuvat ja liuskottuvat. Vaihdoin tämän kokemuksen jälkeen Essien Nourish Me hoitolakkaan, mutta sekään ei saanut liuskottumista kunnolla kuriin. Päätin siis pitää pienen tauon lakkaamisesta ja annoin kynsille kunnon öljykuurin. Käytin Pure Nail Oilia kynsille useita kertoja päivässä. Sen jälkeen viilasin kaiken pituuden ja liuskottuneet osat pois ja jatkoin runsasta öljyämistä.

Nyt kynnet ovat taas kunnossa ja seuraavaksi otan testiin Sally Hansen Nail Rehab hoitolakan. Toivon niin löytäväni aluslakan joka toimisi hyvin minun kynsilläni. Hoitolakan päällä, ennen värilakkaa käytän aina Glisten & Glow Stuck On Blu! aluslakkaa estämässä kynnen värjääntymistä ja pidän myös tahmaisesta pinnasta jonka tuo aluslakka jättää.

Kaikenkaikkiaan kasvatusprojekti etenee siis oikein mukavasti ja on ihana saada omat kynnet takaisin pitkästä aikaa. Nyt kun vielä löytäisin sen täydellisen tuoteyhdistelmän kynsien kunnon ylläpitämiseksi niin olisi kynsiholistin elämä aika ihanaa ;D

 

 

***Bliss Kiss Pure Nail Oil ja Essie Nourish Me ovat itse ostamiani. Duri Rejuvacote ja Sally Hansen Nail Rehab saatu ilmaiseksi.

Liukua glitterillä ja kuulumisia

0

Heippa ihanaiset! Pieni päivitys tähän väliin koska olen postaillut viime aikoina niin harvakseltaan. Tämä johtuu siitä, kuten monet jo tietävätkin, että olen raskaana. Olen siis koko ajan tolkuttoman väsynyt ja nuo kaksi pientä ihmistornadoa vievät lopunkin energian. Helteet ovat myös turvottaneet sormeni ihan mahdottomiksi ja ei oikein ole inspiroinut ottaa swatchkuvia näiden pallukoiden kanssa :P Laskettuaika on syyskuun alussa ja koitan nyt siihen asti saada postailtua edes jotenkin säännöllisesti. Lakkoja olisi esiteltävänä vaikka kuinka paljon ja koristeluideoitakin pää täynnä. Aika ja energia ei vaan riitä kaiken toteuttamiseen. Tarkoituksena on ollut saada tehtyä ajastettuja postauksia valmiiksi syksyä varten, mutta katotaan nyt kuinka siinäkin käy. Täytynee alkaa etsimään vieraspostaajia, jotta blogi pysyy hengissä syksymmälläkin ;)

Kuvan lakkauksen tein ennen kuin sormet alkoivat pahemmin turpoamaan. Pohjalla ensin Wet n Wild Break The Ice (valkoinen shimmer), vaaleansininen liuku on tehty Dollish Polish Sweet Dreams Are Made Of Glitter (CesarsShopin kanssa yhteistyössä suunnittelemani lakka) ja kultainen glitter on F.U.N. Lacquer Gold Mark. Aluslakkana Glisten & Glow Stuck On Blu! ja kiiltoa tuomassa HK Girl pikakuivattaja. Tämäkin lakkaus näytti pääni sisällä paremmalta kuin mitä lopputulos oli, mutta näytetäänpä se nyt kuitenkin :P

Tänään sormeni ovat jopa siedettävän näköiset, joten heti tämän postauksen julkaistuani vyöryn ottaamaan kuvia kynsien kasvatuksen edistymisestä. Ainakin se menee hyvin ja etenee ihan kohtuullista vauhtia :)

 

 

***Wet n Wild Break The Ice itse ostamani, Dollish Polish Sweet Dreams Are Made Of Glitter, F.U.N. Lacquer Gold Mark, Stuck On Blu! and HK Girl saatu ilmaiseksi. En hyödy linkkien klikkauksista mitenkään.


Back to natural nails – Bliss Kiss kynsiöljy

0

Ostin itselleni kokeiluun paljon kehuttua Bliss Kiss Pure Nail Oil kynsiöljyä ja se todellakin toimii. Tämä on minun kynsilleni huomattavasti parempaa tavaraa kuin esimerkiksi CND Solar Oil. Kuvissa näkyy tulokset oikean käden kynsissä vain kolmen päivän käytön jälkeen. Ensimmäinen kuva otettu heti lakkauksen poiston jälkeen eli kynsilakanpoistoaine saattoi aiheuttaa kuvaa vielä hieman ylimääräistä horrorefektiä :P

Pure Nail Oil imeytyy nopeasti sekä kynnen pintaan, että kynsinauhoihin. Itse ostin  Starter/Refill Kit pakkauksen ja kaikesta lutraamisesta huolimatta öljyä on pullossa jäljellä vielä reilusti. Öljyn mukana tulee hyvät ohjeet käyttöön ja sen aloitukseen. Itse yritin seurata niitä mahdollisimman tarkasti.

Heinäkuun ensimmäisellä viikolla öljy tulee olemaan alennuksessa, joten jos kiinnostuit tästä kannattaa malttaa mielensä muutaman päivän ja tilata sitten hitusen halvemmalla :)

Viikonloppuna tulossa parempaa raporttia oikean käden kynsien kunnosta ja kasvusta viimeisen kuukauden ajalta.

 

ENGLANNINKIELISESSÄ POSTAUKSESSA ON TARKEMPAA TIETOA SIITÄ MITEN BLISS KISS MINULLA TOIMII.

 

 

 

 

 

 

***Pure Nail Oil on itse ostamani. En hyödy linkkien klikkauksista mitenkään.



Born Pretty Store mustat koristekivet

0

Sain Born Pretty Storesta kokeiltavaksi mustia koristekiviä/timantteja. Nämä tulevat kiekossa jossa on noin 500 kappaletta neljää eri kokoa kiviä hintaan 3,95 dollaria. Koska kasvatan pois oman kynnen geelausta ja sen raja näkyy tällä hetkellä ikävästi lakkauksen läpi päätin tehdä näillä koristelun joka peittää tuon rajan.

Mielestäni näistä kynsistä tuli oikein onnistuneet ja mustat kivet näyttävät kauniilta herkän vaaleanpunaisen lakan kanssa. Pohjalla maanantain postauksen Love, Angeline Lunar Love lakkaus.

Nämä mustat kivet löydät siis Born Pretty Storesta. Heiltä löytyy myös suuri valikoima edullisia kynsikoristelutarvikkeita. Voit käyttää koodia ”NZL91” tilatessasi ja saat -10% alennuksen.

 

 

 

www.bornprettystore.com

 

 

***Kivet saatu ilmaiseksi kokeiltaviksi. En hyödy linkkien klikkauksista mitenkään.