Category: Meikit

Illamasqua Eurydice mattapuna

0

Tietenkin minun on testattava uutta kameraani myös meikkien kuvauksessa. Aloitin huulipunasta koska se on helppo ja nopea kuvattava. Kuva jätti tällä kertaa paljon toivomisen varaa. Kyllä sen sävyn tästä kuitenkin näkee, joten annetaan nyt olla tämän kerran ;)

Kuvissa Illamasqua Eurydice mattapuna. Tämä on kirkas pinkki/fuchsia ja koostumukseltaan aika kuiva. Siitä huolimatta levittyy kuitenkin hyvin. Pysyvyyskin on huippuluokkaa. Omat huuleni eivät olleet ihan tarpeeksi hyvin kosteutetut ja kuvassa näkyykin kuivia kohtia. Huulien huolellinen kuorinta ja kosteutus on siis toivottavaa niin tämän kuin muidenkin mattapunien kanssa. Minulla on kaksi Illamasquan mattapunaa ja pidän molemmista todella paljon.

Ostaessani tämän hiukseni olivat erittäin vaaleat ja väri näytti omaan silmään ehkä hiukan liiankin räväkältä. Nyt kun hiukseni ovat violetit tämä sävy on paljon sopivampi. Tämä räväkämpi hiusväri tuntuu vaativan meikiltäkin tiettyä särmää eivätkä tutut ja turvalliset nudepunat toimi enää niin hyvin (koko kasvojen meikkikuvaa tämän kanssa tulosssa lähitulevaisuudessa). Eihän tämä mikään syyssävy ole, mutta kunhan saadaan lunta maahan niin johan alkaa näyttämään paremmalta!

 

 

 

***Eurydice on itse ostamani enkä hyödy linkin klikkaamisesta mitenkään.

Tämän hetken lempiposkipunat

0
Minulla on kaksi poskipunaa joihin tartun paljon muita useammin. Lähes aina arkimeikissä tulee käytettyä näitä kahta eli NARS Orgasm ja Torrid punia. Ne sopivat täydellisesti ihoni keltapohjaiseen sävyyn. Orgasm tuo kaunista luonnollista hehkua ja Torrid taas sipauksen enemmän väriä. Yleensä käytänkin näitä yhdessä.

Orgasm on persikkainen, kevytpigmenttinen ja melko hohtava. Pelleposkia tällä ei helposti saa aikaiseksi, mutta liiallinen sutiminen saattaa aiheuttaa discopalloefektin päivänvalossa. Torrid taas on runsaspigmenttinen ja vähemmän hohtoa sisältävä. Tätä kannattaa levittää aika kevyellä kädellä ja mielellään vielä tarkastaa lopputulos luonnonvalossa. Minulla nämä toimivat yhdessä moitteettomasti. Ensin levitän varjostuksen, sitten Orgasm punan ja lopuksi korostuspuuteri. Häivyteltyäni kaikki yhteen lisään lopuksi kevyen sipauksen Torridia tuomaan lisäväriä.

Pannuissaan nämä näyttävät melko samanlaisilta, mutta swatch kuva paljastaa totuuden. Orgasm antaa luonnollista hehkua enemmän kuin väriä ja Torrid taas hehkuu huomattavasti vähemmän, mutta antaa enemmän sävyä.Nämä ovat siis minun luottopunani. Mitkäs teillä siellä ruutujen takana ovat ne poskipunat jotka tarttuvat käteen useimmin?

Sugarpill Reckless Loose Eyeshadow Trio

0

Hyvää sunnuntaita kaikille! Toivottavasti kaikilla on ollut kiva viikonloppu :) Itse olen ollut aika laiskamatona koko viikonlopun.

Tällä kertaa swatchasin teille Sugarpill irtoluomivärejä ja niistä Reckless trion eli sävyt Absinthe, Starling ja Stella. Sävyt on swatchattu Urban Decay Primer Potion Original päälle vasemmalla ja GOSH voidemaisen luomivärin päälle oikealla. Erikseen oikealla on vielä swatch Make Up Store Mixing Liquidin kanssa. Sen avulla saat jauhemaisesta luomiväristäsi eyelinerin. UDPP näytti tuovan sävyt paremmin esille kuin voidemainen luomiväri. Nämä levittyvät sametin pehmeästi ja lopputulos on melko hohtava.

Nämä voi ostaa juuri tässä trio paketissa tai yksitellen Sugarpill nettikaupasta.

 

Sugarpill Absinthe
Sugarpill Starling
Sugarpill Stella

Urban Decay – Naked Basics

0

Urban Decay julkaisee jatkuvalla syötöllä Naked sarjaan kuuluvia juttuja. Viimeksi taisivat tulla kynsilakat. Itselläni on tuotteista Naked, Naked 2 ja nyt myös Naked Basics luomiväripaletit. Naked Basics on pienempi kuin kaksi aiemmin ilmestynyttä palettia ja sisältää 6 luomivärisävyä. Tätä mainostetaan mattapalettina, mutta Venus sävy on selkeästi todella hienojakoinen shimmersävy ja Urban Decay kuvailee tätä off-white demi-matte sanoilla. Sävyistä Foxy on myös Naked 2 paletissa.

Naked Basics paletti on mukavan pienikokoinen ja kevyt. Tämä on siis helppo napata vaikkapa mukaan matkalle. Sävyt ovat samettisia ja hyväpigmenttisiä. Kuten swatch kuvassa näette Foxy sävy sulautuu lähes täysin keltapohjaisen ihoni sävyyn ja onkin minulle se täydellinen nude-sävy ns. meikittömän lookin luomiseen. Naked Basics on mukava lisä kahdelle muulle Naked paletille ja mattasävyt olivat oikein tervetulleita omaan meikkivarastooni.

 

MAC Ruby Woo

0

Tein täällä blogissa uudenvuodenlupauksia, joista yksi oli värikkäämmän huulimeikin käyttäminen. Sen vuoksi piti tietysti hankkia myös klassinen kirkkaanpunainen huulipuna ja mikäs siihen tarkoitukseen paremmin sopisi kuin MAC Ruby Woo. Tämä puna on kostumukseltaan matta. Se kuitenkin levittyy hyvin ja ei tunnu kuivattavan huulia. Pysyvyys on myös omaa luokkaansa.

Itse tykkään kovin MAC punista. Laatu on yleensä todella hyvä, värivalikoima kattava ja tuoksu mitä herkullisin. Olisiko teillä suositella muita hyviä tuotteita aloittelevalle huulimeikkifriikille?

 

 

Sugarpill luomiväripalettien swatcheja

0

Tänään vuorossa Sugarpill 4-Color luomiväripaletit. Olen aivan rakastunut Sugarpillin luomiväreihin ja minulla onkin kaikki kolme neljän värin palettia sekä kasa jauhemaisia luomivärejä. Sävyt ovat räväköitä ja ihanan kirkkaita. Usein netissä näkee aika hurjiakin lookeja näillä luomiväreillä tehtynä. Mielestäni näitä voi kuitenkin aivan loistavasti käyttää arkimeikkiinkin, kunhan väriä laittaa maltilla ja ei välttämättä käytä paletin kaikkia sävyjä. Värikästä palettia ei siis missään nimessä kannata pelästyä vaan antaa sille mahdollisuus piristää päiväsi kevyemmässä lookissa. Teenkin jossain vaiheessa näillä paleteilla esimerkkimeikkejä ja kuvaan niitä teille. Jonain sunnuntaina voin sitten tehdä postauksen erilaisista vähän arkisemmistakin meikeistä, joita näillä paleteilla voi tehdä.

Myynnissä on vielä kaksi muuta luomivärinappia jotka eivät ole mukana näissä paleteissa. Musta Bulletproof ja upea punainen @#$%! jonka ihan välttämättä HALUAN, mutta sitä ei ainakaan tällä hetkellä myydä *nyyh*.

Löytyykö teidän meikkivarastoistanne Sugarpill luomivärejä? Houkuttelevatko näin kirkkaat värit ollenkaan vai  sijoitatteko rahanne mieluummin hieman turvallisempiin sävyvalintoihin?

Sugarpill meikkejä voit ostaa heidän omasta nettikaupastaan Sugarpillshop.

 

Burning Heart: Flamepoint, Buttercupcake, Love+, Poison Plum
Sweetheart: Dollipop, Afterparty, Midori and Tako
Heart Breaker: Acidberry, Velocity, 2AM and Mochi

sekä naarmut jotka jäävät nappien pintaan, kun pikkutyttö meikkaa lyijykynällä ;)

 

 

Tekoripsivaraston täydennystä

0

Aiemmassa postauksessa valittelin tekoripsivarastoni surkeutta ja nyt asiaan on saatu pieni parannus. Yhdestä joulupaketista paljastui ”yllättäen” (itse valittuja) tekoripsiä. Yhdet ripset ostin Prismasta. Lisää tulen ostamaan tässä vähitellen eri nettikaupoista ja ihan kosmetiikkaosastoiltakin jos sopivia sattuu tulemaan vastaan. Sugarpill merkilläkin on ihania ripsiä ja niitä tulee tilattua varmasti lähitulevaisuudessa.

Tykkään välillä siitä, että ripset ovat näyttävät, mutta en kuitenkaan halua ripsipidennystä. Itseasiassa kokeilin pidennyksiä aikaisemmin tänä vuonna, mutta ne eivät sopineet minulle. Ripsiraja ja luomi alkoivat kutisemaan ja hilseilemään. En myöskään pidä siitä, että seuraavaan huoltoon mennessä ripset ovat jo yleensä huomattavasti harventuneet, eivätkä näytä enää siisteiltä. Se, että en saa hieroa silmiäni suihkussa on äärimmäisen ärsyttävää. Silmämeikinpoiston hankaluudesta puhumattakaan…

Niinpä siis tekoripset ovat minulle se paljon parempi vaihtoehto. Ripset ovat aina siistin näköiset ja valinnan varaa tuuheudessa, pituudessa ja värissä on paljon. Tekoripset eivät myöskään laadukasta liimaa (Duo) käytettäessä vahingoita omia ripsiäni tai ärsytä silmiäni. Nudemeikkiinkin saa helposti lisää näyttävyyttä ja silmät näyttävät suuremmilta, kun lisää kevyet tekoripset.

Nämä ripset on tilattu jeans.fi -nettikaupasta, paitsi Kiss ripset ovat Prismasta. Punaiset höyhenripset eivät luonnollisesti ole ihan arkikäyttöön ;) Minulle on iskenyt pienoinen ripsibuumi ja lisää ripsiä sekä niiden käyttämistä erilaisissa meikeissä nähdään varmasti tulevaisuudessa.

 

Jeans.fi 838
Marlliss 080
Marlliss 837
ClubWorks  0129
Kiss Juicy Volume 02

 

Jouluaaton meikki ja kynnet

0

Jouluaattona kynsilläni oli ties kuinka monennen kerran China Glaze Ruby Pumps. Se on niin upea ja kaunis lakka, että mielestäni se ei kaipaa edes mitään koristeluja.

Meikissä keskitin huomion huuliin varmaan ensimmäistä kertaa elämäni aikana. En pidä huulistani ja mieluummin korostan suuria silmiäni. Ei tämäkään nyt pahalta näyttänyt, mutta totuttelemista homma vaatii. Pariin kertaan meinasin puhdistaa huulet ennen kotoa lähtöä ja laittaa kiiltoa tilalle. Tähän asti olen käyttänyt ainoastaan kiiltoja, kevyitä kiiltopunia tai nudehuulipunia. Nyt huulipunana Max Factor Lipfinity Lip colour 120 Hot. Teen tästä ihan oman postauksen jossain vaiheessa.

Silmissä UDPP Original ja nude look Naked 2 paletin Tease ja Bootycall sävyillä. Silmien juttu oli vihreä rajaus Sugarpill Junebug jauhemaisella luomivärillä, josta tein eyelinerin Make Up Storen Mixing Liquidin avulla. Lisäsin vielä kevyet tekoripset, jotta silmät näyttäisivät suuremmilta ja tasapainottaisivat kasvojen ilmettä.

 

 

Diorshow New Look setti

0

Blogin ulkoasun päivitys on edelleen kesken, mutta kirjoitetaan postaus välillä. Nyt joulukuussa kaikki jutut tulevat olemaan tavalla tai toisella joulu/juhlateemalla. Yritän saada aikaiseksi jopa kynsikoristeluja, mutta ainakin lakkaukset tulevat olemaan joulun aikaan sopivia.

Aloitetaan tämä teemakuukausi esittelemällä yksi Diorin joulupakkauksista eli Diorshow New Look ripsiväri ja Grège miniviisikko setti. Omani ostin Emotionista hintaan 39 euroa. Itse en ollut vielä kokeillut New Look ripsaria enkä myöskään omistanut Grège viisikkoa, joten pakkohan tuo setti oli ostaa.

 

 

New Look ripsivärissä on yllättävän pienikokoinen kumiharja jota on helppo käyttää suttaamatta väriä luomille. Ensimmäisellä kokeilulla massaa tuli ripsille ehkä hiukan liikaa kerralla ja jouduin työstämään ripsiväriä normaalia enemmän. Lopputulos oli kuitenkin hyvä ja ripsiin tuli lisää näyttävyyttä. Uskon myös, että New Look on parhaimmillaan vasta parin viikon päästä avaamisesta kuten useimmat muutkin ripsivärit.

 

Dior on nimennyt pienikokoisen harjan nano-brushiksi ja sen luvataan erottelevan ja tuovan lisää pituutta sekä voluumia ripsiin. Kirjoittelen tästä vielä ihan oman postauksensa kunhan ehdin ripsiväriä hetken käyttämään ja oikein kunnolla testailemaan. Ensivaikutelma tästä ripsiväristä oli kuitenkin oikein hyvä.

New Lookin lisäksi pakkauksessa on minikokoinen viisikko Grège sävyssä. Tänään kokeilin myös tätä ensimmäistä kertaa ja tykkäsin oikein kovasti. Sävyt ovat samettisia ja pigmenttisiä. Luomivärit levittyvät luomelle kauniisti ja häivyttäminen on helppoa.

 

 

Paletin vasen puoli on lämpimämpi ja oikea puoli kylmä. Keskimmäinen sävy on melko neutraali. Itse käytin tänään paletin vasenta puolta ja keskimmäistä sävyä. Ainakin niitä yhdistämällä tuli lämminsävyiselle iholleni sopiva meikki joka myös näkyi hyvin. Tässä paletissa on monikäyttöiset sävyt joilla saa sekä tumman, että melko nuden lopputuloksen. Lopuksi vielä kuva tämän päivän meikistä. Pitää kyllä opetella kuvaamaan noita meikkauksia hiukan paremmin ja niin, että sävyt myös toistuu kuvissa kunnolla. Tästä kuvasta tuli ihan ok, mutta aika harvoin olen meikkikuviin tyytyväinen ja siksi niitä näkyykin täällä vähän vaikka olen monia meikkejä kuvannut.

 

Päivän meikki ja kynsi vs. IKEA pöytä 0-1

0

Tässä päivän meikki johon käytin Diorin viisikoita Myriad ja Crush Glow. Myriad on upea sininen paletti, mutta yksinään se on liian kylmän sävyinen minulle. Se on kuitenkin niin kaunis, että haluan sitä käyttää joten sekoitan mukaan sävyjä lämpimämmästä paletista. Tällä kertaa yhdistin sen Crush Glow paletin kanssa.

Ensin alla taas UDPP ja vahvahko rajaus Lancomen kirkkaansinisellä kynällä. Sitten Myriadin oikean alakulman sinistä, vasemman alanurkan sinistä ja vasemman ylänurkan laventelia luomivakoon asti. Siitä ylöspäin Crush Glown vasemman alakulman, keskimmäisen napin ja oikean yläkulman sävyjä.

Alaluomella rajaus Lancomen kynällä, Myriadin tummin sininen, laventeli ja Crush Glown oikean yläkulman vaaleanpunainen.

Tämähän on siis taas ihan normaali päivämeikki, joten tarkoitus ei ollut tehdä liian tummaa tai räväkkää meikkiä vaan sellainen look jonka kanssa kehtaa päivällä auringonvalossa liikkua. Biletarkoitukseen Myriadilla saa kyllä loihdittua upean sini-hopean smoky-tyylisen meikin.

 

Käytetyt tuotteet:

Lily Lolo Blush Away
Lily Lolo Mineral Foundation – Warm Peach
Lily Lolo Flawless Silk Finishing Powder
Dior Skinflash Radiance Booster Pen – 2

Dior Eyebrow Pencil – Sand
Urban Decay Brow Box – Honey Pot

Urban Decay Eyeshadow Primer Potion
Dior 5 Couleurs – 270 Myriad
Dior 5 Couleurs – 659 Crush Glow
Lancome Le Crayon Kohl – Le Bleu De Jim
Maybelline Volum’ Express Colossal – Black

NARS Albatross
NARS Torrid
Ariane Inden Pressed Powder – Tawny

Dior Addict High Shine – 352 Champagne Blush
Guerlain Divinora Lip Pencil – Cupidon

 

Sitten seuraava kuva osoittaa sen kuinka vaarallista voi olla IKEAn Malm kampauspöydän kokoaminen :P Onneksi suurin osa tilatuista koristeista on saapunut ja voin pian huoltaa kynnet muutenkin, kun nyt vaan ensin osaisi päättää koristelut.

Huomenna näytänkin teille mitä kivoja juttuja postisetä on tällä viikolla joutunut tänne kantamaan :)