Ihanaa sunnuntaita! Tänään vuorossa meikkiä. Tämä postaus on yhteistyö toisen suomalaisen kauneusbloggaajan eli DiaryOfShopaholicin kanssa. Päätimme tehdä syksyiset meikkilookit ColourPop Where The Light Is luomivärinelikon ympärille. Itse olen viime aikoina ollut todella innostunut ColourPopin meikeistä ja seuraava paketti Lippie Stix ja Ultra Matte huulimeikkejä onkin jo matkalla.
(lisää…)
Author: RiaG
Essence the gel nail polish – 23 Wonderfuel
Kävin vähän aikaa sitten paikallisessa Halpa-Hallissa tutkimassa Essence tarjontaa ja viisi kynsilakkaahan sieltä tarttui mukaan. Tässä niistä ensimmäinen eli the gel nail polish 23 Wonderfuel. Näitä markkinoidaan pitkäkestoisina ja geelimäisen kiillon omaavina lakkoina. Nämä eivät myöskään vaadi UV-valoa kuivuakseen. Pitkäkestoisuuteen en voi kuitenkaan ottaa kantaa koska kynsissäni oleva geelaus tekee lähes jokaisesta lakasta pitkäkestoisen.
(lisää…)
Syksyinen kukkamanikyyri
Olen jo hetken aikaa suunnitellut tekeväni nuden lakkauksen jossa on mustat koristelut ja nyt vihdoin sain sen aikaiseksi. Ensin ajattelin leimata kynsille pitsikuviot, mutta niitä näkyy nyt todella paljon, joten päätin tehdä jotain muuta. Kokeilin itse maalata akryylimaalilla pitsikuvion ja ruusuja, mutta nekään eivät miellyttäneet silmääni. Lopulta aloin harjoittelemaan aaltoilevien viivojen tekoa Mosaic M siveltimellä ja mustalla Oumaxi akryylimaalilla. Jotenkin ne viivat muotoutuivat alla näkyviksi kukkasiksi ja yllättäen pidin lopputuloksesta tosi paljon. Paikoitellen mustaa näytti olevan hieman liikaa, joten raaputtelin maalia hiukan pois neulaa apuna käyttäen.
Pohjalla Delush Polish In Nude We Trust, joka on Nue kokoelmasta. Tämän sävyn valmistus on taidettu lopettaa ja viimeiset kappaleet myydään nyt pois alehintaan. In Nude We Trust on todella kaunis shimmerinen ja metallinhohtoinen nude. Se levittyi erinomaisesti ja kuivui nopeasti. Strassit ovat CesarsShopissa myytävästä Konad kiekosta. Matta päällyslakka Born Pretty Storesta.


***Matta päällyslakka ja strassit saatu ilmaiseksi. Muut mainitut tuotteet olen ostanut itse. En hyödy postauksessa olevien linkkien klikkauksista mitenkään.
Ihana KIKO 255
Syksy taitaa olla suosikki vuodenaikani mitä tulee kynsiin ja meikkeihin. Tummia ja dramaattisia sävyjä. Violettia, murrettua oranssia, punaista, herkullista ruskeaa … ihanaa!
Niinpä olinkin siis oikein tyytyväinen, kun sain tämän ihanuuden kynsilleni. KIKO 255 on upea tumma violetti holografisella micro-glitterillä. Tämä on niin kovin kaunis ja täydellinen kirkkaaseen syyspäivään, kun aurinko saa hologlitterin kimaltelemaan. Nämä kuvat on otettu päivävalolamppujen kanssa ja holoefekti on näyttävämpi auringonvalossa.



Tämä levittyi ensimmäisellä kerroksella hiukan epätasaisesti, mutta tasoittui mukavasti seuraavalla. Itse laitoin kolme ohutta kerrosta. Lyhyempiin kynsiin riittää kaksi kerrosta. Lakka kuivuu karkeaksi, joten tämä vaatii kerroksen tai kaksi päällyslakkaa. Kuivumisaika oli nopeahko ja poistaminen ei ollut tuskallista micro-glitter määrän huomioon ottaen. Kynsilläni on siis nyt taas geelaus, joten en käyttänyt aluslakkaa. Päällyslakkana normaaliin tapaan HK Girl. Minulla on käytössäni suoraan Glisten & Glowlta saatava versio.
***KIKO 255 itse ostamani.
Kesäloma, rosacea ja revenneet kynnet
Täällä taas pitkästä aikaa! Somessa olen ollut hiukan aktiivisempi, mutta blogi on ollut hiljainen koko kesän. Tuli pidettyä tälläinen pidempi, suunnittelematon blogitauko. Kesän aikana tuli taisteltua myös pahentuneiden iho-ongelmien kanssa. Kasvot ovat edelleen olleet todella punaiset ja niihin alkoi ilmestymään myös kohollaan olevaa ihottumaa. Myös rinnan alue on ikävän ihottuman peitossa. Kävin ihotautilääkärillä ja diagnoosi oli rosacea. Hoitona nyt puolentoistakuukauden mittainen antibioottikuuri, Rozex-voide aamuin illoin ja antihistamiinia päivittäin.
Punaisten kasvojen kanssa voisin vielä elää kunhan iho olisi sileä. Punaisuus peittyy kuitenkin melko helposti meikillä. Tuo rinnan ihottuma on kuitenkin todella inhottava ja näkyvä. Iho on arka ja samalla ajoittain kutisee. Alla oleva kuva on otettu ennen lääkärillä käyntiä ja nyt lääkekuurilla olen ollut vasta viikon. Mitään suurta parannusta ei tietenkään vielä tässä vaiheessa näy. Toivottavasti nyt näillä lääkkeillä kuitenkin saataisiin ongelma kuriin ja ihottuma rauhoittumaan.

Koska iho-oireissa ei ollut vielä tarpeeksi, niin kynnetkin päättivät heittäytyä hankaliksi. Kävin ilmeisesti läpi jonkinlaisen raskaudenjälkeisen hormonimuutoksen joka näkyi myös kynsissä. Muutama kuukausi synnytyksen jälkeen huomasin kynsissä näkyvän vaakatasossa olevan kasvurajan. Noin kolmen kuukauden kuluttua tuo raja oli kasvanut lähes vapaan kärjen reunaan. Tässä vaiheessa kynnet alkoivat pahasti repeillä sivuistaan. Taistelin jonkin aikaa ongelman kanssa liimailemalla teepussipaikkoja ja lyhentämällä kynsiä. Huomasin kuitenkin paikkausyritysten olevan melko loputon suo ja totesin etteivät ne kynnet vaan pysy kasassa. Haluan kuitenkin kynsieni olevan nyt vähän pidemmät ja uusi, kuukausia kestävä kynsien kasvatus ei ollut oikein houkutteleva vaihtoehto. Päätin siis antaa tällä erää periksi ja laittaa geelauksen kynsieni suojaksi. Lyhyempiin kynsiin rakensin pituuden takaisin muottien avulla.
Toisaalta edelleen harmittaa, mutta toisaalta saan geelin avulla kasvatettua kynsiin enemmän pituutta. Ilman geeliä kynsien kulmat kasvavat vinoon ja ruman mallisiksi. Geelin avulla pystyn pitämään kynsieni muodon enemmän omaa silmääni miellyttävänä. Superpitkiksi en näitä kuitenkaan aio nyt kasvattaa enkä suunnittele palaavani stilettotyyliin lähiaikoina.

Näillä siis mennään nyt. Geelit suojaavat kynsiä ja toivottavasti lääkekuuri auttaa iho-ongelmiin. Kirjoittelen varmaan enemmänkin tuosta kasvojen ja rinnan tilanteesta tulevaisuudessa. Peukut pystyyn, että muutosta parempaan tapahtuisi pian.
Minulla on kynsikuvia odottamassa ja postausideoita pitkä lista. En suunnittele nyt mitään tarkkaa postausaikataulua vaan mennään vähän fiiliksen mukaan. Kyllä tämä tästä taas käyntiin lähtee ja olenkin jo kaivannut bloggaamista :)
Kesäistä korallia ja kultaa kynsillä
Vielä yksi kynsipostaus mahtuu tähän viikkoon. Tällä kertaa vuorossa kesäisen koralliset kynnet kultaisilla koristeluilla.
Delush Polish – Hip Hip Vacay
Tänään esillä lakka uudesta Delush Polish Life’s a Beach kesän 2015 kokoelmasta. Tämä on Hip Hip Vacay, maidonvaalea crelly neon glitterillä ja mukana on myös isoja pyöreitä laventelin värisiä glittereitä. Koostumus tässä lakassa on lähes täydellinen. (lisää…)
Lyhyemmät kynnet ja vihertävä lakkaus
Onnistuin katkaisemaan kynnen kuvauskädestäni :( Viime kerrasta olikin jo kuukausia aikaa. Olen kyllä napsauttanut kulmia ja kynsiä poikki muutaman kerran oikeasta kädestä, mutta vasen on pysynyt kunnossa jo pitkän aikaa. Nyt kuitenkin lipsautin käteni autonovenkahvasta ja siinähän samalla lähti etusormen kynnestä kunnon kappale irti. Pahemminkin olisi tietysti voinut käydä ja nyt pystyin vielä jättämään jonkin verran pituutta kynsiin. Minun silmääni nämä ovat kuitenkin hitusen liian lyhyet ja näyttävät ihan töpöiltä. No onneksi kynnet kasvavat nopeasti takaisin kunhan olen varovainen enkä katko enää enempää.
Päätin sitten piristää töpökynsien ilmettä raikkaalla lakkauksella. Tämä oli tosi helppo ja nopea manikyyri. Pääsin myös käyttämään uutta ihanaa F.U.N. Lacquer Legendiä (limited edition) ja Essien kauniita kevätsävyjä.
Kuukauden suosikit: kesäkuu
Tänään olisi vuorossa ensimmäinen ”Kuukauden suosikit” -postaukseni. Tulevaisuudessa minun on tarkoitus kuvata aina kuukauden suosikit video, mutta nyt en ole vielä ihan valmis alkamaan noiden videoiden tekoa, joten menköön nämä kesäkuun suosikit ihan näin tavallisena postauksena. Näissä esittelen siis muutaman tuotteen joista olen edellisen kuukauden aikana tykännyt erityisen paljon ja joita on tullut käytettyä enemmänkin. Osa tuotteista voi olla jo blogissa aiemmin nähtyjä, mutta ne ovat niin hyviä, että ansaitsevat uuden maininnan. Osa on tuotteita joista en ole aiemmin puhunut, mutta ne ovat kuitenkin säännöllisessä käytössä ja haluan niitä näin pikaisesti esitellä.
Tässä siis muutamia kesäkuun suosikkeja:
piCture pOlish – Wisteria (Reborn)
Oi ihana piCture pOlish ja Wisteria, täydellinen vaaleanvioletti creme. Rakastan tälläisiä sävyjä! Tämä on yhtä aikaa sekä pehmeän vaalea, että kirkas ja sopii hyvin ihonsävyyni.