Category: Uncategorized

China Glaze – Golden Spurs

0

Kaiken glitteryliannostuksen ja tuon viimeisen ällöttävän puolelle menevän manikyyrin jälkeen teki mieli jotain hiukan hillitympää lakkaa ;) China Glazen Golden Spurs olikin tähän ihan sopiva. Olen tämän hankkinut jo aikoja sitten, mutta nyt vasta kokeilin ensimmäistä kertaa. Minulla onkin laatikossa niin monta pullollista kokeilemattomia lakkoja, että tein päätöksen olla ostamatta yhtään uutta ennenkuin kaikki jo olemassa olevat on korkattu. Tosin annan itselleni luvan lipsua tästä päätöksestä jos jotain ylitsepääsemättömän hienoa tulee vastaan paljon normaalia halvemmalla hinnalla.

Golden Spurs on China Glazen Fall 2008 Rodeo Diva kokoelmasta. Kaunis hiekanruskea lakka jossa on paljon kultaista shimmeriä. Tämä on koostumukseltaan ohutta ja levittyy täydellisesti. Kaksi kerrosta riitti peittämään ja Seche Viten avulla kuivui todella nopeasti.

Kuvassa: OPI NNS x1, Golden Spurs x2 ja päällä Seche Vite pikakuivattaja.

 

(

Polishaholic Facebookissa

0

Mitä muut edellä, sitä apina perässä ;) Polishaholicillakin on nyt siis oma Facebook sivu. Linkki oikeassa laidassa. Nyt kun vielä keksii mitä tuon sivun kanssa tekisi ;D

Täällä ollaan taas kerran…

0

Kiirettä on pitänyt alla näkyvän ihanuuden kanssa ja blogi on jälleen luonnollisesti jäänyt toiseksi :P Yritän nyt taas ehtiä bloggailemaan hiukan useammin ja toisesta kuvasta käykin ilmi, että taukoni aikana on ehtinyt kasaantumaan vaikka mitä uutta kosmetiikkaa ja haluankin ne teille esitellä mahdollisimman pikaisesti :)

 

Pieni prinsessa, 3 viikkoa vanhana

Joulumeikki

0

Tässä olisi pari kuvaa jouluaaton meikistä. Pahoittelen kuvien huonoa laatua. Kamera söi värit ja valaistus oli huono :/ Tykkäsin kuitenkin meikistä niin paljon, että teen sen varmaan uudelleen jossain vaiheessa ja otan sitten parempia kuvia.

Yhdistin tässä Dior 5 Couleurs 569 Golds palettia yhdistettynä YSL Colour Harmony For Eyes palettia nro 6. Golds paletista käytin kahta ylänurkan sävyä + keskimmäistä sävyä häivytyksiin. YSL paletista käytin sävyjä 5 ja 3. Meikissä oli siis sisänurkka kultainen, luomen keskiosassa YSL sävy 3 ja ulkonurkka tumman vihreä. Vihreä vaihtui ulkonurkassa banskun punaruskeaan. Värit eivät vaan tule kuvassa oikein esille. Rajaus on tehty kultaisella H&M Glitter Eyelinerilla ja ripsarina Maybellinen Colossal Volum’ Express.

Laitan mukaan vielä kuvat paleteista ja swatch kuvan Diorin viisikosta. Golds on todella hyvä pigmenttinen ja upea kullansävyinen paletti.

 

Loputon kynsienkasvatusprojekti

0

Kynsien kasvatus on vihdoin edennyt siihen vaiheeseen, että pituus alkaa miellyttää omaa silmää. Toki olen näitä välillä jo viilaillut lyhyemmiksikin liuskottumisen ym. takia. Minulla on sen verran ohut ja helposti katkeava kynsilaatu, ettei paljon tästä pidemmäksi voi enää mennä tai alkaa katkeilu. Nälkä kuitenkin kasvaa syödessä ja nytkin tekee koko ajan mieli kasvattaa ihan vaan milli lisää pituutta ;)

Etusormen kynnessä näkyy jo vessapaperi-pikaliima paikkailun tuhruja, kun kynsi meinasi lähteä reunastaan repeämään. Sama homma keskisormessa ja oikean käden etusormessa. Paikkojen kanssa olen nyt saanut jo kolme viikkoa kasvatusta edistymään ja jossain vaiheessa onkin lyhennettävä repeytyneet kynnet ja toivottava, että muut pysyvät ehjinä.

Kynsien kasvatus alkoi akryylikynsien poistamisella toukokuussa ja kynteni olivat silloin todella ohuet ja huonokuntoiset.

 

Blogillani on nyt oma domain nimi

0

Sain vihdoinkin blogini oman domain nimen alle. Vanha blogspot osoite toimii myös edelleen ja uudelleen ohjautuu uuteen www.polishaholic.com osoitteeseen. Päivittäkääpä siis tuo uusi osoite. Blogini on myös saamassa uuden ulkoasun kunhan rakas mieheni saa sen valmiiksi :)

 

Kuvani käyttö luvatta

0

Joku ystävällinen sielu oli tarpeeksi huomaavainen ilmoittaakseen minulle, että kuvaani käytetään eBayssa ja hän halusi varmistaa, että myyjällä on tähän lupa. No ei tietenkään ollut. Tyypillä näyttää olevan siellä muidenkin lakkakuvia ja tuskinpa lupaa on niihinkään. Tämä myyjä on ollut liian laiska poistamaan edes blogini osoitetta kuvan yläreunasta. Otin jo yhteyttä sekä myyjään ja eBayhin pyytäen poistamaan kuvan välittömästi. Katsotaan kuinka käy.

Teidänkin kannattaa aina ottaa yhteyttä kuvaajaan jos huomaatte tutun näköisen kuvan muualla kuin esim. kuvaajan omassa blogissa. Kuvia varastellaan aika röyhkeästi omiin tarkoituksiin.

**edit** Kuvaaja näyttää nyt poistaneen varastamansa kuvan sivuiltaaan ja korvanneen sen pullokuvalla. Kyseessä oli siis China Glaze Code Orange kuva. Tällä kertaa kyseessä oli vaan harrastelijan kynsistään ottama kuva, mutta tätä tapahtuu varmasti myös ammattilaisille joille valokuvaus on elinkeino. Joka tapauksessa kuvan luvaton käyttö on aina paha juttu ja siihen kannattaa puuttua tuntui se miten vähäpätöiseltä tahansa.

Linkki kauppiaan sivulle

Sinful Color – #79 Opal Glitter

0

Sitten vuorossa glitterlakka jonka on tarkoituskin olla läpinäkyvä eli Sinful Colorsin Opal Glitter. Kuten edellisen postauksen Mavalat, tämäkin sopii parhaiten muiden lakkojen päälle. Minä halusin kuitenkin tällä kertaa luonnollisemman näköistä manikyyriä, joten päätin testata tätä ihan yksinään. Lakka sinänsä ei ole mitenkään erikoinen, moniväristä glitteriä läpinäkyvällä pohjalla. Pullossa lakka näyttää hiukan maidonvaalealta, mutta on kynnellä täysin väritön.

Opal Glitter on koostumukseltaan ohuehko ja levittyy hyvin. Kuivumisaika kolmelle kerrokselle ei ollut hullun pitkä Poshen avulla. Tämän ei myöskään luulisi olevan kovin vaikea poistaa koska glitteriä on niin harvakseltaan kynnellä.

Kuvassa: OPI NNS x2, Opal Glitter x3 ja päällä Poshe pikakuivattaja.

 

Sephora by OPI – Never Enough Shoes

0

Kenkäfriikin oli pakko ostaa tämä lakka ihan vain nimensä takia ;) Mieskin naureskeli, ettei minua varten olisi voinut osuvampaa lakan nimeä olla.

Never Enough Shoes on ihan peruskiva lakka. Monet bloggaajat sanovat sitä mustaksi, mutta omaan silmääni se on enemmänkin erittäin tumman ruskea. Lakka sisältää moniväristä, hyvin hienojakoista micro-glitteriä. Huonommassa valaistuksessa glitter ei juurikaan näy vaan lakka näyttää todella tummalta cremeltä.

Lakka on koostumukseltaan aika paksua, mutta ei mahdotonta levittää ja en ainakaan vielä kokenut tarvetta sen ohentamiseenkaan. Kaksi kerrosta peitti hyvin ja kuivui nopeasti.

Kuvassa: OPI NNS x2, Never Enough Shoes x2 ja päällä Poshen pikakuivattaja.

 

Kynsienkasvatusprojekti – kolmen kuukauden jälkeen

0

Kynsien kasvatusta on nyt kestänyt yli kolme kuukautta. Vieläkään ei aivan kaikki rakennekynsien alla ollut osuus ole kasvanut pois (olisi jos viilaisin kynnet aivan lyhyiksi). Kynnet kuitenkin kestävät jo kasvattaa pituutta ja sitä onkin nyt ihan kivasti. Toki haluan paljon pidemmät kynnet, mutta tällä hetkellä olen jo tähänkin pituuteen kovin tyytyväinen. Tosin edelleen ärsyttää, että töissä asiakkaan kynttä viilatessa viilailen vahingossa myös aina tuota etusormeni kynttä lyhyemmäksi. Paha tapa josta pitäisi päästä eroon.

Kuvassa kynsillä on kaksi kerrosta OPI Natural Nail Strengtheneria (=lyhyesti OPI NNS).