Category: Uncategorized

Geelikynnet 5 viikon jälkeen

0

Aika on rientänyt hirmuista vauhtia ja kiire on ollut. Uuteen asuntoon päästiin tosiaan muuttamaan ja nautin olostani täällä! Kynteni ovat jääneet tässä välissä ihan oman onnensa nojaan. En ole niille paljon armoa antanut ja vastoin kaikkia ohjeitani olen kuurannut ja siivonnut uutta asuntoa ilman hanskoja jne.

Täytyy kyllä ylistää Cesarin geelejä! Kynnet ovat edelleen (tänään tasan viisi viikkoa laitosta) paikoillaan ja ilmaantumista todella vähän. Kuten sanoin, armoa en ole näille antanut ja aika kovaa kyytiä ovat saaneet. Yksi kynsi irtosi pari viikkoa sitten, mutta sitä tälliä ei olisi mikään kestänyt. Muuten ovat kasvua lukuunottamatta erittäin siistin näköiset.

Nyt olen kuitenkin taas kyllästynyt näihin ja haluan kasvattaa omat kynnet takaisin. Se onkin aina aikaa vievä ja kärsivällisyyttä vaativa projekti. Tällä kertaa annan näiden kynsien olla paikoillaan mahdollisimman kauan ja nyt olenkin jo säästänyt itseltäni 5 viikkoa lyhytkynsikärsimystä ;) Jospa nämä vielä viikon pari pysyisivät paikoillaan, niin taas oltaisiin päästy hiukan eteenpäin kasvatuksessa.

Laitan tähän vielä kuvan siitä missä mennään nyt ja viime kerran tavoin tulen ottamaan säännöllisesti kuvia kasvatusprojektin etenemisestä. Täytyy sanoa, että nyt on kasvu todella hidasta, kun ainoastaan tuon verran on tullut viiden viikon aikana pituutta :/

 

Lyhyemmät geelikynnet

0

Piti huoltaa omat kynnet muuttopuuhat kestäviksi. En jaksanut alkaa varomaan pitkiä kynsiäni, joten lyhensin ne ihan nysiksi ja laitoin vaaleanpunaista glitteriä koristeeksi. Jos näitä nyt jaksaisi sitten katsella ensi kuun puolelle ja sitten voi taas harkita pidempää mallia :) Täytyy kyllä sanoa, että nyt on ihan töpösormi olo :/

Geelit Cesars Shopista ja glitter eBaysta.

 

Uusi meikkinurkkaus

0

Raotan nyt teille hitusen kotini ovea, kun vihdoin sain makuuhuoneen nurkkaan pitkään haaveilemani meikkipaikan. Kalusteet ovat IKEAn Malm sarjaa. Myös pöydällä oleva peili on IKEAsta. Musta nahkatuoli on ISKUsta.

Valitettavasti nurkkauksessa on tilaa aika vähän ja nuo olivat ainoat tarkoitukseen sopivat (ja silmää miellyttävät) kalusteet jotka tuohon hyvin mahtuivat. Sain kosmetiikan kuitenkin nyt ihan kivasti mahtumaan pöydän ja lipaston laatikoihin. Tilaa ei jäänyt ihan hirmuisesti uusille ostoksille, mutta onneksi tuossa Malm sarjassa on vaikka minkä kokoista lipastoa, joten lisätilaa saa helposti sitten, kun pääsee isompaan huoneeseen.

 


Tässä ensin ihan yleisilmettä pikku nurkastani. Pöydällä siis siveltimet, usein käytetyt meikkikynät, kasvovoide ja useimmiten käytetyt hajuvedet. Silkkiorkidean vieressä oleva kannellinen posliinipurkki toimittaa roskiksen virkaa. Siihen on kätevä laittaa vaikkapa käytetyt pumpulipuikot tai meikkikynän teroituksesta tuleva suttu.

 


Pöydän laatikossa on eniten käytetyt meikit ja meikkipohjan tekoon tarvitsemani Lily Lolon purnukat. Laatikko ei ole kokonaan auki ja peremmällä on vielä mm. lisää viisikoita sekä Urban Decayn paletteja. Halusin järjestää meikit laatikkoon suhteellisen väljästi koska vihaan sitä, että joudun etsimään ja kaivelemaan meikkikasoja tietyn tuotteen löytääkseni ja lopulta on koko laatikko sekaisin. Mieluummin haluan kaiken olevan siististi ja heti käden ulottuvilla ilman etsimistä.

 


Lipaston laatikoista löytyy sitten lisää meikkejä, hajuvesiä, irtoripsiä, ym. sälää. Aikapula iski kuvaushetkellä ja niin ehdin kuvata ainoastaan kaksi laatikkoa, mutta eiköhän se tuostakin jo vähän näe miltä siellä näyttää ;)

 

 

Kynsilakat asustelevat omassa lipastossaan. Tuo on netAnttilasta ostettu lipasto joka on aivan saman näköinen kuin IKEAn Helmer. Harmi vaan, että tuota tilatessani en huomannut tilata samalla toista. Nyt en varmaan mistään löydä samanlaista tuolle kaveriksi ja tämä ensimmäinen mokoma, kun on jo uhkaavan täynnä. No, pitänee osta kaksi valkoista Helmeriä ja laittaa tuo keskelle niin näyttää kokonaisuudelta ;)

 

Kynsikoristeita eBaysta

0

No niin, vihdoin niitä kuvia ostoksistani. Tilasin siis eBaysta kasan koristeita rakennekynsiä varten. Oikein kivoja juttuja sieltä postilaatikosta sitten löytyikin. Muutama paketti on vielä tulematta, mutta tässä on nyt kuitenkin suurin osa.

Nyt onkin valinnan vaikeus mitä näistä käyttää seuraavassa kynsihuollossa. Olen tässä pitkittänyt huoltoväliä ja odottanut kynsien kasvua pidemmiksi. En millään jaksaisi nyt nähdä vaivaa ja vaihtaa tippejä vain sitä varten, että saisin millin pari lisää pituutta. Korjasin katkenneen etusormen kynnen ja muut kynnet ovat edelleen hyvin kiinni sekä näyttävät siisteiltä, niin mikäs tässä on kasvua odottellessa :)

 

Lasi (muovi) helmiä

 

Murskattua simpukankuorta tai mitä lie muovia

 

Glitteriä jonka joukossa isompia monivärisiä hippuja 
4 kokoa helmiä

 

Tähden muotoisia ”timantteja” 
Miksi näitä nyt suomeksi kutsutaan. No kuitenkin tähän en ole niin tyytyväinen koska oletin tässä olevan enemmän tähtiä

 

Kuivakukkia. Nämä näyttävät tosi kivoilta

 

Hedelmä fimoja. Nämä olivat onneksi ihanan ohuiksi viipaloituja, kun vähän pelkäsin saavani hirmuisen paksuja joita olisi hankala käyttää. 

Geelikynnen rajan häivytys huoltojen välillä

0

Tuolla kommenteissa tuli kysymys geelien kasvurajan häivytyksestä ja siihen sopivasta tuotteesta, joten teen nyt aiheesta pienen postauksen kuvien kera.

Itselläni ei ole kokemusta muista tuotteista kuin värittömästä kynsilakasta rajan häivytyksessä, mutta ainakin minulla se hoitaa homman tarpeeksi hyvin. Jos geelin/akryylin raja on kynsinauhan vierestä tarpeeksi huolellisesti viilattu, niin kerros tai kaksi kirkasta lakkaa häivyttää jo mukavasti. Jos taas geelin raja on liian paksu ei taida olla sellaista ainetta keksittykään joka rajan kunnolla kotikonstein häivyttäisi.

Kuvan kynnessä on nyt kahden viikon kasvu ja se raja häipyy vielä oikein mukavasti yhdellä kerroksella kirkasta lakkaa. Kolmen viikon kohdalla voidaan tarvita toinenkin kerros. Nyt käytössä oli ihan vaan Lumenen kirkas lakka.

Itselläni pyrin pitämään huoltovälin kolmessa viikossa. Vaikka kynnet olisivatkin vielä siinä vaiheessa kunnolla kiinni ovat geelikynnen muodot kuitenkin kasvaneet ns. vääriin kohtiin ja kynsi ei näytä enää hyvältä.

 

2 viikon kasvu ilman lakkaa
1 kerros kirkasta kynsilakkaa

 

Geelikynnet kultaglitterillä

0

Tässä kaverille tehdyt geelikynnet hopea- ja kultaglitterillä. Eri sävyt eivät kuvassa valitettavasti erotu. Geelit ja hopeaglitter Cesars Secrets ja kultaglitter eBaysta.

Ensi viikolla huollan jo varmaan omat kynnet, kun alan kyllästyä tähän läpikuultavaan pinkkiin. Mitähän kivaa sitä keksisi…

 

Gel nails with gold glitter

Geelikynnet

0

Alkoi tuo kynsien jatkuva katkeilu ja liuskottuminen tympäisemään ja en pystynyt vastustamaan kiusausta tarttua geelipurkkiin. Niinpä teinkin siis itselleni stilettikynnet kirkkaalla tipillä ja pinkillä glitterillä. Tuosta tipistä näkyy oma kynsi hiukan läpi kun en viitsinyt lyhentää pituutta pois. Saa sitten oman kasvamaan nopeammin kokonaan tuonne geelin alle.

Käytössä mulla oli Cesars Secretsin geelit ja glitter on jotain eBayn Hong Kong tilauksia. Tykkään Cesarin geelien laadusta ja ne pysyvät kiinni kuin tauti (noin nätisti sanottuna :D).

Nyt näihin saa kasvaa hiukan lisää pituutta ja seuraavaksi saakin sitten vielä nätimmän malliset. Tykkään näistä tosi paljon ja tuo pinkki glitter on livenä todella herkullinen :)

Nämähän eivät ole täydelliset stiletit, mutta itse pidän tälläisestä mallista, joten sellaiset sitten myös tein.

Katsotaan nyt jaksanko huoltaa näitä kertaakaan. Ideoita on seuraaviin jo vaikka kuinka paljon, mutta toteuttaminen on sitten vaikeampi juttu, kun pitää vasemmallakin kädellä pystyä tekemään ja se ei ole liian helppoa.

 

Kynsiparkani :(

0

Kynsiholistiin on iskenyt niinkin paha tauti kuin laiskuus ja ei ole sitten niin millään jaksanut huolehtia kynsistään. Tuloksen näkee sitten kuvassa. Lyhyet, liuskottuvat kynnet ja kaikki eri pituisia. Höh!

Nyt yritän kunnostautua ja saada kasvatettua taas kaunit ja pitkät kynnet.

Kasvatusprojektin aikana ajattelin kuitenkin ottaa lakkakuvia ja yleensä joitakin ihmisiä häiritsee kuvissa eri pituiset/malliset kynnet ja siitä onkin sitten kiva anonyyminä avautua. Ihan näin ystävällisenä vinkkinä voin kertoa, että palkokasvin tunkeminen minun nenääni on äärimmäisen vaikeaa ja aikaa vievää touhua. Joten jos tunnet tarvetta provoilla kommenteissa suosittelen, että tuhlaat aikasi johonkin hyödyllisempään aktiviteettiin. Enhän kuitenkaan ole lataamassa kuvia rumista kynsistäni sinun blogiisi ;)

 

Täällä taas pitkästä aikaa :)

0
Täällä ollaan edelleen vaikkakin on tullut vietettyä aika pitkää taukoa bloggaamisesta. Jospa tästä pikkuhiljaa löytyisi uutta inspiraatiota tähänkin hommaan. Kuvailin tähän postaukseen viimeaikaisia hankintoja, joita esittelen tarkemmin myöhemmin ja huomenna näytän teille hoidon puutteesta kärsineet ja hyvin lyhyet kynteni. Saisikohan jostain myös sitä inspiraatiota kynsien hoitoon ja kasvatukseen :P

Ihana mieheni osti minulle syntymäpäivälahjaksi upean Urban Decay Naked paletin.
Ihanan mieheni ihana sisko taas osti minulle tämän minilakkapakkauksen synttärieni kunniaksi.
A collection of 18 Sephora by OPI nail colours.
A True Romantic
Techno Girl
Access 24/7
Ms. Can’t Be Wrong
What a Broad
Just a Little Dangerous
Cab Fare
Caliente Coral
Special Request
High Maintenance
Sample Sale
I’m With Brad
Leaf Him at the Altar
Mermaid to Order
Opening Night
Already Famous
Dating the Drummer
Never Enough Shoes
Kävimme Amerikassa sukuloimassa ja viettämässä Kiitospäivää. Tottakai sieltä tuli vähän shoppailtuakin ;)
Sally Hansenin lakat Hard As Nails Xtreme Wear glittersävyt 24 Shooting Star ja 200 Strobe Light sekä HD sävy 15 DVD. Näitä ajattelin lähinnä kerrostukseen muiden lakkojen kanssa.
Sephora by OPI Metro Chic ja Only Gold for Me Top Coat.
Seche Vite ja Poshe pikakuivattajat
Uuden NARS Albatrossin ostin Sephorasta varastoon odottamaan entisen loppumista ja Diorin Crush Glow tuli hankittua jo jokin aikaa sitten ihan Sokokselta.
Maybellinen Lash Stiletto Volumen ostin kokeiluun jokin aika sitten. Kirjoitan tästä arvostelun lähipäivinä :)
Ja loppukevennyksenä uusin perheenjäsenemme, valkoinen kääpiösnautseripoika Aarre.