Category: Uncategorized

Uusi bloggauskumppani

0

Olen jo pitkään halunnut ostaa uuden kameran. Minulla oli mielessä muutama vaihtoehto ja ystävällisten kanssabloggaajien ehdotusten perusteella päädyin Canon EOS 600D kameraan. Mukaan ostin vielä jalustan ja kaukolaukaisimen. ”Parempia kuvia” -kirja tuli kaupanpäälle. Se onkin enemmän kuin tarpeeseen ottaen huomioon, että tämä on ensimmäinen järjestelmäkamerani.

Nappuloiden ja säätömahdollisuuksien paljous on jopa hiukan pelottava, mutta eiköhän se tästä iloksi muutu. Nyt alussa kuvia tulee varmasti otettua enemmän ihan kameran omilla automaattiasetuksilla. Vie aikaa opetella kamerassa olevia säätömahdollisuuksia ja niiden vaikutuksia kuvien laatuun. Uusi objektiivikin on vielä hankintalistalla.

Jospa kuitenkin uuden kameran ja toivottavasti kehittyvien kuvaustaitojen myötä blogissa tulisi näkymään tulevaisuudessa myös enemmän meikkikuvia.

 

 

Lynnderella – Mr. Darcy

0

Tässä taas vaihteeksi Lynnderellaa Once upon a Prince and other Man Candy kokoelmasta. Tämä on Mr. Darcy ja ah, miten rakastan tuota nimeä! Olen nähnyt Ylpeys ja ennakkoluulo minisarjan niin monta kertaa ja en saa siitä tarpeekseni. Aina se on vain yhtä ihana! Kirjankin olen tietysti lukenut, mutta uusimpaan elokuvaan en ole sekaantunut :P

Lynnderella kuvailee tätä lakkaa näin ”Mr. Darcy was inspired by devotion to and deep love for chivalrous gentlemen who have good manners and behave courteously. It has multiple shades of grey, as well as lavender, gunmetal, periwinkle, and navy as well as a kiss of red in a clear base”.

Päätin kokeilla tätä Color Club Williamsburg manikyyrini päälle. Tumma navy sininen pohja sai mustan glitterin lähes katoamaan, mutta muut tulivat esille ihan kauniisti. Tämä lakka näyttäisi hyvältä myös vaaleanpunaisen tai laventelin pohjavärin kanssa. Minulla ei kuitenkaan antanut luonto periksi yhdistää Mr. Darcya niin naisellisten värien kanssa ;)

Kuvassa reilu kerros Mr. Darcy lakkaa Color Club Williamsburgin päällä sekä G & G HK Girl pikakuivattaja.

 

 

Koostumus tässä oli oikein laadukas ja levityksen kanssa ei ollut minkäänlaista ongelmaa.

Norway Nails kaupassa on myös upea valikoima indie lakkoja ja muita merkkejä. Koodilla ”POLISHAHOLIC” saat -10% alennuksen ostoksistasi. Kannattaa seurata myös kaupan Facebook ja Twitter sivuja.

 

 

***Mr. Darcy ja Williamsburg saatu ilmaiseksi kokeiltaviksi, HK Girl on itse ostamani. En hyödy linkkien klikkauksista tai alennuskoodien käytöstä mitenkään.

Väliaikainen meikki/kynsinurkkaus

0

Kuvissa näkyy tämänhetkinen meikki/kynsinurkkaukseni. Muutimme tässä kuussa uuteen taloon ja täällä minulla on tilaa tehdä itselleni myös oma pieni huone kosmetiikkajuttuja varten. Se ei kuitenkaan tässä remontin keskellä ole etusijalla, joten asetin pöydän ja lipastot väliaikaisesti makuuhuoneeseemme.

Kalusteet ovat Ikeasta mustaa tuolia ja lilaa kynsilakkalipastoa lukuunottamatta, jotka on vuosia sitten ostettu Iskusta ja Anttilasta. Pöydän lampuissa on päivänvalolamput. Meikkipöydän laatikosta löytyy kaikki eniten käytetyt meikkituotteet ja korkeasta lipastosta loput, harvemmin tarvittavat. Siellä on myös tuoksut, tekoripset ym.

Tämä ratkaisu on minulla toimiva ja samaan järjestykseen asettelen ne myös tulevaan kauneshuoneeseenikin. Sinne tule lisäksi pöytä kuvausteltalle sekä pöytä ja tuoli joissa voin korjailla kynsieni geelausta. Rakentelen myös hyllyn kokeilemattomille kynsilakoille jossa ne saavat odotella kynsille pääsyä ennen lipastoon siirtämistä.

Väkersin itselleni uuden bannerin. Nämä ”teokset” ovat aina vähän nopeasti kyhättyjä, kun multa tuntuu loppuvan aika/motivaatio/taito ennenkuin pääsen edes kunnolla alkuun :P

Toivottavasti kaikilla on ihana sunnuntai! Huomenna minulla onkin taas teille kynsipostaus :)

 

 

 

Vaaleansiniset talvikynnet

0

Mikäs sen paremmin kauniiseen ja aurinkoiseen talvipäivään sopisi kuin pastellivaaleansiniset kynnet hienolla shimmerillä? Tähän lakkaukseen käytin aluslakan päällä ensin yhden kerroksen Color Club Take Me To Your Chateau lakkaa ja sen päälle kaksi kerrosta Essence Snow Jam (Trend Edition) kokoelman valkoista Top Of The Ice-Stream lakkaa. Essencen lakka vaalensi ja pehmensi Take Me To Your Chateau lakkaa juuri sopivasti. Ihanan hempeä lopputulos :)

Color Club lakkaa löytyy varmasti vielä eBaysta ja ulkomaisista nettikaupoista. Essencen saatavuudesta en osaa sanoa, koska eräs ihana nainen osti tämän puolestani kotimaastaan ja postitti kokoelman neljä lakkaa minulle. Käykääpä aurinkoisen lauantain iloksi katsastamassa myös Jeanetten upea blogi The Swatchaholic.

 

 

Uudenvuodenlupaukset: enemmän tuotearvosteluja

0

Kolmantena ja viimeisenä uudenvuodenlupauksenani on, että blogissani on tulevaisuudessa enemmän tuotearvosteluja ja -esittelyjä. Kosmetiikkalipastosta löytyy jo valmiiksi monta mielenkiintoista tuotetta, jotka haluan teille esitellä. Esimerkiksi Fyrinnaen Pixie Epoxy ja Make Up Store Mixing Liquid silmämeikkiä varten sekä Essie Nourish Me hoitava aluslakka kynsille.

Teetkö sinä uudenvuodenlupauksia?

 

Uudenvuodenlupaukset: Enemmän värikkäitä huulipunia

0

Toisena uudenvuodenlupauksenani on opetella käyttämään värikkäämpää huulimeikkiä. Nudehuulien ystävälle tämä on suuri askel ja vaatii aika paljon totuttelua. Kuvista olen kuitenkin huomannut, että jotenkin suuni näyttää entistä pienemmältä ja huomaamattomammalta hailakan huulimeikin kanssa. Eli alkaa olla jo aika opetella käyttämään sitä näyttävämpää huulimeikkiäkin.

Tämä lupaus vaatii myös kosmetiikkavarastojen täydennystä värikkäämmillä punilla ja kiilloilla sekä rajauskynillä. Muutama tuote on jo ostettukin ja niistä enemmän juttua ja kuvia tulevaisuudessa.

 

MAC Ruby Woo
Milani Lip Flash 03 Flash Light

 

Uusi bloggauskumppani

0

No nyt on minullakin uusi kannettava, pinkki/fuksia tietysti vaikka kuva vääristääkin värin punaisemmaksi. Tällä luulisi bloginkin kirjoittamisen sujuvan iloisemmin. Kuvassa myöskin oma pieni datausnurkkaukseni ts. ruokapöytä ;)

 

 

Taas on aikaa vierähtänyt…

0

Tämä vuosi ei ole ollut siitä helpoimmasta päästä ja blogille ei ole jäänyt ollenkaan aikaa tai energiaa :( Kirjoittaminen on ollut usein mielessä, mutta jäänyt sittenkin  vain ajatuksen tasolle. Elämä alkaa kuitenkin ajautumaan takaisin vanhoihin, tuttuihin uomiinsa ja ehkä saan vielä uutta potkua blogin pitoonkin. Kynsilakkoja olisi teille esiteltävinä vaikka kuinka paljon ja juttuideoitakin pää pullollaan. Ehkäpä tämä taas tästä lähtee :)

Myöskin vanha kannettavani on vedellyt viimeisiään jo hetken aikaa. Nyt siihenkin on tulossa muutos, kun ensi viikolla kotiutuu uusi masiina ja sitten pitäisi taas ohjelmat pyöriä vanhaan malliin. Eli pääsen pitkästä aikaa ihan kunnon ohjelmalla valitsemaan ja croppaamaan kuvat sekä lisäämään vesileimat.

Halusin siis vaan kertoa, että hengissä ollaan ja en ole blogia enkä lukijoitani unohtanut :) Kiitoksia kaikille tauon aikana saapuneille uusille lukijoille, FB-tykkääjille ja tietysti teille vanhoille, uskollisille lukijoille, jotka ette ole blogini suhteen luovuttaneet!

Kynteni sen sijaan ovat taas geelien jäljiltä aika heikossa hapessa ja ehkäpä saan kuvattua teille uutta kasvatus- ja hoitoprojektiakin.

Tässä kuvaa jo kuukausia sitten kuvatusta Color Club Hot Like Lava lakasta.

 

 

Vieläkin henki pihisee… :)

0

Hengissä ollaan edelleen vaikka kirjoittelut ovat jääneet kevään ja kesän osalta nolliin. Yritän nyt jälleen kerran parantaa tapojani ja koittaa tänne blogiinkin joskus jotain raapustaa. Aika on vaan näin kotiäitinäkin niin rajallista, kun tuo natiainen on sen verran vilkas ja toinen kasvaa tuolla masussa ja vaatii veronsa väsymyksen muodossa.

Kynnet ovat taas kasvaneet geelien jäljiltä kuntoon, vaikkakin ovat edelleen lyhyet. Jossain kameran syövereissä pitäisi olla myös pari kuvaa kasvatusprojektin ajalta jos ehtisin joskus ne kaivaa sieltä esiin. Samassa kätkössä pitäisi myös olla kuvia kosmetiikasta, ihonhoitotuotteista ja kynsijutuista joita haluaisin teille esitellä. Kirjoitettavaa siis riiittäisi kunhan vaan aika ja inspiraatio osuisivat kerrankin kohdilleen ;)