Category: Brändit

ABC Challenge – G is for Gussied Up Green

0

Nyt mennäänkin jo ABC haastetta G kirjaimessa. Aika menee niin hirmu nopeasti ja tuntuu siltä, että aina on keskiviikko. G kirjaimelle valitsin China Glazen Gussied Up Green lakan. Tämä on vuoden 2008 Rodeo Diva kokoelmasta joka on mielestäni yksi parhaimmista China Glaze kokoelmista ikinä. En muista onko tämä mahdollisesti jopa ensimmäinen vihreä lakkani, mutta tämä taitaa ainakin olla se joka sai minut himoitsemaan lisää ja lisää vihreitä lakkoja.

Gussied Up Green on syvä metsänvihreä shimmerlakka jossa on ihana sisäinen hehku. Ajan hammas ei tosiaan ole nakertanut mieltymystäni tähän lakkaan. Tämä levittyy hyvin ja kaksi kerrosta riitti peittävään lopputulokseen. Meinasin ensin vielä leimailla tämän päälle, mutta lakkauksen oltua valmis muutin mieleni. Tämä on parhaimmillaan ihan itsekseen!

 

 

 

Tämän hetken lempiposkipunat

0
Minulla on kaksi poskipunaa joihin tartun paljon muita useammin. Lähes aina arkimeikissä tulee käytettyä näitä kahta eli NARS Orgasm ja Torrid punia. Ne sopivat täydellisesti ihoni keltapohjaiseen sävyyn. Orgasm tuo kaunista luonnollista hehkua ja Torrid taas sipauksen enemmän väriä. Yleensä käytänkin näitä yhdessä.

Orgasm on persikkainen, kevytpigmenttinen ja melko hohtava. Pelleposkia tällä ei helposti saa aikaiseksi, mutta liiallinen sutiminen saattaa aiheuttaa discopalloefektin päivänvalossa. Torrid taas on runsaspigmenttinen ja vähemmän hohtoa sisältävä. Tätä kannattaa levittää aika kevyellä kädellä ja mielellään vielä tarkastaa lopputulos luonnonvalossa. Minulla nämä toimivat yhdessä moitteettomasti. Ensin levitän varjostuksen, sitten Orgasm punan ja lopuksi korostuspuuteri. Häivyteltyäni kaikki yhteen lisään lopuksi kevyen sipauksen Torridia tuomaan lisäväriä.

Pannuissaan nämä näyttävät melko samanlaisilta, mutta swatch kuva paljastaa totuuden. Orgasm antaa luonnollista hehkua enemmän kuin väriä ja Torrid taas hehkuu huomattavasti vähemmän, mutta antaa enemmän sävyä.Nämä ovat siis minun luottopunani. Mitkäs teillä siellä ruutujen takana ovat ne poskipunat jotka tarttuvat käteen useimmin?

Color Club – Cherubic

0

Tänään vuorossa jo eilisessä postauksessakin vilahtanut Color Club Cherubic hololakka. Tämä on viime vuoden Halo Hues kokoelmasta joka sisälsi kuusi eriväristä hololakkaa. Tämän kokoelman lakoissa hologrammiefekti on todella voimakas eikä vähene top coatin kanssa. Tälle vuodelle Color Club onkin julkaissut toiset kuusi lakkaa, jotka ovat jo ainakin heidän Facebook-sivuillaan vilahtaneet.

Cherubic on väriltään beige/nude hololakka joka levittyy hyvin ja tasaisesti sekä kuivuu nopeasti. Kuvassa kaksi kerrosta Cherubic lakkaa ja Inm pikakuivattaja. Aluslakkaa ei tällä kertaa ole ollenkaan koska alla on nyt geelit. Rakastuin tähän lakkaan aivan totaalisesti. Kertakaikkiaan upea ja kaunis! Nyt iski taas sellainen kerää koko sarja fiilis tämän kokoelman suhteen :P

Suomessa saat helposti tilattua tämän lakan CesarsShopista.

 

 

Geelasin kynteni

0

Eilen lupasin tälle päivällä postauksen siitä miten geelasin kynteni eli tässä sitä ollaan. Kyllästyin siis liuskottuviin ja katkeileviin kynsiini ja päätin laittaa itselleni geelit. Käytän geelikynsien tekoon Cesars Secrets tuotteita ja olen myös käynyt sekä heidän geeli että akryylikurssinsa. Cesars Secrets tuotteita voit ostaa CesarShopista ja samalta sivustolta löydät myös tietoa kynsikursseista ym. Laitan tähän postaukseen linkit tuotteisiin joita käytän. Niitä seuraamalla saat lisätietoa mm. hinnasta.

Olen itse ostanut käyttämäni tuotteet, en saanut ilmaiseksi eli en kehu näitä vain siksi, että olisin saanut ne vaan siksi, että Cesars Secrets on oikeasti laadukas sarja. Tuotteet ovat edullisia verrattuna moneen muuhun merkkiin ja saatavuus on hyvä. Itse olen näitä käyttänyt jo vuosia eikä ole aikomusta vaihtaa muuhun merkkiin.

Vielä sellainen disclaimer, että en yritä opettaa miten tehdä kynsiä itse vaan näytän miten minä sen teen. Minä suosittelen kaikille kotona kynsiä, vaikka vaan itselleen tekeville, lämpimästi kurssin käymistä. Siellä oppii kuitenkin ammattilaisen opissa sen turvallisen tekniikan ja parhaan tavan tehdä niitä kynsiä. Ja sitten asiaan…

 

 

Kynnet on valmisteltu geelausta varten. Kynsinauhat on työnnetty HUOLELLISESTI taakse ja kynnet on karhennettu Cesars Secrets Blend & Shape 240 viilalla. Kynsinauhojen työntelyyn käytän apuna metallista cuticle pusheria (linkki Konadin pusheriin, minulla on itselläni Cesarin versio) sekä Cesarin desinfiointigeeliä. Kynsinauhojen työntely on erittäin tärkeä vaihe ja se pitää tehdä erittäin huolellisesti. Muuten voit olla varma, että kyntesi ilmaantuvat hyvin nopeasti. Karhennuksen ei ole tarkoitus ohentaa kynttä vaan ainoastaan viilata pinta kevyesti. Kuten kuvassa näkyy pikkusormen kynnen pää on mennyt todella ohueksi. Tämä johtuu pahasti liuskottuneesta ja revenneestä kynnen pinnasta.

 

Seuraavaksi pyyhin kynnet Cesars Secrets Cleanserilla ja laitan paikoilleen muotit. On tärkeää, että karhennettujen kynsien pintaan ei enää kosketa sillä se heikentää geelikynsien pysyvyyttä. Itse aloitan muottien laiton pikkusormesta ja laitan viimeiseksi peukalon. Viimeisen muotin otan valmiiksi irti arkista ennen etusormen muotin laittoa.

 

 

Muotit ovat nyt paikoillaan. Kynnet kannattaa vielä tässä vaiheessa pyyhiä Cleanserilla jos on sellainen olo, että niihin saattoi koskea muotteja laitettaessa. Tämän jälkeen laitan kynsille Cesars Secrets Primer 1 ja Primer 2 aineet.

 

 

Tällä kertaa laitoin ensin ohuen kerroksen geeliä kynsien kärkiin, jotta sain niihin lisää pituutta. Tähän käytin Builder geeliä. Tämä on ohutta ja valuvaista, joten tein yhden kynnen kerrallaan ja kohmetin niitä lampun alla aina hetken verran. Lopuksi laitoin kaikki sormet uuniin vielä kahdeksi minuutiksi ja poistin muotit varovasti. Yleensä laitan heti ohuen kerroksen myös kynsipedille, mutta tällä kertaa päätin kokeilla tälläistä systeemiä.

 

 

Tässä kuvassa geeli on jo koko kynsipedillä. Levitin kerralla sopivan määrän Builder geeliä, kohmetin taas yksi kynsi kerrallaan ja lopuksi kaikki vielä uuniin taas 2 minuutiksi. Kovettumisen jälkeen pyyhin tahmeuden pois kynnen pinnasta käyttämällä Cleanseria. Kynnen päät ovat mitä sattuu, mutta pinta on jo melko sileä.

 

 

Kynnet on nyt viilattu muotoon käyttämällä Cesars Secrets viiloja: Kanu Blue 180, Kanu Verde 180/180 ja Kanu Finisher Blue 300/300. Tämän jälkeen pyyhin pölyt kynneltä huolellisesti käyttämättä enää Cleanseria ja levitän ohuen kerroksen Sealing geeliä joka kuivuu samat 2 minuuttia.

 

Lopuksi pyyhin tahmaisen pinnan Cleanserilla ja kynnet ovat valmiit. Pyöräytin kynsien alustat sähköviilalla saadakseni niihin hiukan mattaisuutta. En jaksanut alkaa laittamaan ranskiskärkiä koska kynteni ovat aina lakatut ja jätin siis kärjet kirkkaiksi.

 

 

Yritin pitää geelikerroksen ohuena ja kynnen mallin luonnollisena.

 

Lopuksi vielä ultimate testi eli holokynsilakka joka paljastaa aivan kaiken. Ei näy kuoppia eikä nystyröitä :D Lakkana Color Clubin Cherubic josta oma postauksensa huomenna.

 

Tässä siis pikainen tutorial siitä miten geelasin kynteni ja sain niihin lisää pituutta käyttämällä muotteja. Jos sinulla on jotain kysyttävää jätä ihmeessä kommenttia ja vastaan mielelläni jos vain suinkin osaan :)

Jindie Nails – Love Conquers All

0

Hyvää ystävänpäivää kaikille!

Tänään täydellisesti päivän teemaan sopiva lakka, Jindie Nails Love Conquers All. Tämä on valkoinen crelly lakka jossa on taas paljon erilaista glitteriä mm. erivärisiä sydämiä. Kuvassa tämä näyttää jonkin verran epätasaisemmalta kuin todellisuudessa. Sydämiä tuli pullosta reilusti ilman mitään onkimista ja kuvassa on kaksi kerrosta lakkaa sekä Inm Out The Door pikakuivattaja. Valitettavasti minulla oli hieman kiire lakkauksen kanssa ja hieman kärsivällisempi levitystyyli olisi tuonut tasaisemman lopputuloksen. Tämä on lakka joka ehdottomasti ansaitsee uuden kuvauskerran jossain vaiheessa.

Jindie Nails lakkoja voi ostaa heidän Etsy-kaupastaan (joka suljetaan aina välillä) sekä LlaroweMei Mei’s Signatures ja Ninja Polish nettikaupoista. Restockit ovat yleensä parin viikon välein ja tarkka aika sekä muu info ilmoitetaan aina heidän Facebook-sivuillaan.

Sitten toiseen asiaan eli kynteni eivät ole maagisesti kasvaneet paria milliä yhdessä yössä vaan kuten tiistaisessa Nourish Me raportissa kerroin, laitoin geelit kynsiin. Geelasin oikean käden kynnet normaalisti, mutta sitten iski ahneus ja laitoin muoteilla lisää pituutta vasemman käden kynsiin. Nyt pitääkin sitten korjata oikea samaan malliin :P Kirjoitan huomenna postauksen tuosta geelausoperaatiosta kuvien kera.

 

 

Nail Pattern Boldness – Glitter Food

0

Sain kokeiltavaksi Nail Pattern Boldness merkiltä myös Glitter Food nimisen top coatin ja olen rakastunut. Tämä on paksuhko maitomainen top coat joka tasoittaa karkeatkin glitterit lasimaisen sileiksi. Yksinään Glitter Food kuivuu hieman sameaksi, mutta esimerkiksi pikakuivattajan lisääminen päälle palauttaa kirkkauden.

Tämä käy myös glitterlakkojen korjaussarjaksi silloin, kun pohjalakka on iän myötä mennyt ohueksi eikä jaksa enää kannatella glitteriä vaan se painuu pullon pohjaan. Glitter Foodia lisäämällä saat taas lakkaan tarvittavan vahvuuden. Kolmas käyttötapa tälle on omien franken-lakkojen teko. Jos tarvitset esim. kirkkaaseen lakkaan hiukan lisää vahvuutta glitteriä tai pigmenttiä varten, niin tämä on siihenkin oivallinen apu. Todella monikäyttöinen tuote siis.

Valmistaja on aloittanut testaamaan tätä myös base coatina sellaisten lakkojen alla jotka vaativat erityisen virheettömän ja sileän pohjan. Itse mietin mahtaisiko tämä olla oivallinen base coat rakennekynsille tasoittamaan lakan läpi näkyvää kasvurajaa. Pitää joskus oikein testata tuohonkin tarkoitukseen. Juuri tuo usein lakankin läpi näkyvä kasvuraja on yksi niistä syistä joiden vuoksi edelleen taistelen liuskottuvien ja katkeilevien kynsieni kanssa sen sijaan, että geelaisin niistä kauniit ja kestävät. Jos Glitter Food pystyisi ratkaisemaan tuon kasvurajaongelman niin minä olisin oikein onnellinen tyttö.

 
Kynnellä ainoastaan glitterlakka ja kuvasta näkyy kuinka pinta on melko epätasainen.
Tässä olen lisännyt kerroksen Glitter Foodia ja lopputulos on mattainen.
Kuva on hieman epätarkka, mutta siitä näkee silti kuinka vasemmalla pinta on sileä verrattuna oikean puolen pelkkään lakkaan.

Tässä kuvassa olen lisännyt Inm Out The Door pikakuivattajan molempiin kynsiin. Kirkkaus on palannut vasemman puolen kynteen ja lakkauksessa on myös tiettyä syvyyttä joka puuttuu oikean puolen kynnestä jossa on ainoastaan Inm top coat.

Kynnen pinta on täydellisen sileä ja kirkas.

Jälleen hieman epätarkka kuva, mutta selvästi näkyy ero vasemmalla olevan Glitter Food+Inm kynnen ja oikealla olevan ainoastaan Inm kynnen välillä. Glitter Food on aivan huippu!

Kuva: Nail Pattern Boldness
Itse olen jäänyt ihan koukkuun tähän lakkaan tämän uuden glittervillitykseni myötä. Tilaankin tulevaisuudessa varmaan pari pulloa lisää koska haluan testata tätä myös oman frankensekoituksen teossa. Tätä ainoaa pulloani en nyt malta ”tuhlata” siihen.
Käytin kuvissa Glitter Foodin kanssa Nail Pattern Boldness Is Someone Loving You? lakkaa heidän uudesta Hello? kokoelmastaan.

Nail Pattern Boldness Glitter Foodia ja heidän muita lakkojaan saa ostaa täältä. Useiden muidenkin indie-merkkien tyyliin kannattaa seurata myös heidän Facebook-sivuaan ja blogiaan saadaksesi tietoa uutuuksista ja restock ajankohdista.

 

***Tuote saatu ilmaiseksi kokeiltavaksi

Rainbow Honey – XOXO

0

Tilasin vähän aikaa sitten ensimmäisen Rainbow Honey lakkani sävyssä XOXO, joka on heidän ystävänpäivän Sweet Talk kokoelmastaan.

XOXO on kirkaspohjainen lakka jossa on kultaista ja hologrammista micro-glitteriä sekä eri kokoisia punaisia hexglittereitä. Tämä soveltuu parhaiten kerrostettavaksi värillisen lakan päälle. Punaiset glitterhiput tuovat mieleen murusiksi menneet ruusun terälehdet. Kaunis lakka joka sopii upeasti yhdistettäväksi monen erivärisen lakan kanssa.

Kynsillä on kaksi kerrosta aluslakkaa, kaksi kerrosta nudea Color Club Linen & Silk lakkaa ja kerros XOXO glitteriä sekä pikakuivattaja Inm Out The Door. Koostumukseltaan tämäkin on paksuhkoa, ehkä jopa hieman geelimäistä, mutta on silti helppo levittää ja glitterit asettuivat tasaisesti ilman erityistä vaivaa.

Testailin vielä XOXO:ta eriväristen lakkojen päälle valkoisella paperilla ja otin muutaman kuvan. Erityisen hyvin tämä näyttää sopivan vaaleanpunaisen  ja valkoisen lakan päälle :)

Tämä lakka saapui Mei Mei’s Signatures nettikaupasta. Palvelu oli täälläkin erinomaisen hyvää. Lakat saapuivat hyvin pakattuina ja postitus oli nopea. Mei Mei’s Signatures tiedottaa hyvin uusista tulokkaista ja restock infosta myös Facebook-sivuillaan.

 

Jindie Nails – Barney Blew Up

0

Ylläri, ylläri, tänään taas indieglitteriä ;) Olen ehkä ihan vaan hitusen hurahtanut indie-lakkoihin ja sen kyllä huomaa viime aikaisista blogipostauksistakin. Joko nämä alkavat kyllästyttää?

Tämä glitteröveripläjäys on Jindie Nails merkin Barney Blew Up. Jo pelkästään nimi oli niin hauska, että tämä oli pakko saada ja onhan tämä taas ihan erilainen kuin mikään muu kokoelmassani. Vaalean pastellilila crelly joka sisältää vaikka mitä. Kuten kuvasta näkyy tässä on erivärisiä hexglittereitä, sydämiä, neliöitä, pienempiä hippusia jne. Oikea sekametelisoppa siis, mutta niin suloinen ja jotenkin ihanan keväinenkin. Ehkä ne ovat nuo vihreät glitterit jotka tuovat sen keväisen fiiliksen tähän lakkaan.

Tämä on tyypillinen paksuhko indie lakka. Laitoin ensin tätä aluslakan päälle yhden normaalivahvuisen kerroksen ja annoin hetken kuivahtaa. Kuivumisen ajaksi käänsin pullon ylösalaisin, jotta isompien glitterpalojen onkiminen helpottuisi. Hetken odottelun jälkeen aloin metsästämään pullosta sydämiä ja isompia hexglittereitä. Asettelin saaliini kynsille ja lisäsin päälle Nail Pattern Boldness Glitter Foodia sekä Inm Out The Door pikakuivattajan.

Jindie nails on suosittu merkki ja jotkut lakat myydään nopeasti loppuun. Lakkoja voi ostaa heidän Etsy-kaupastaan (joka suljetaan aina välillä) sekä LlaroweMei Mei’s Signatures ja Ninja Polish nettikaupoista. Restockit ovat yleensä parin viikon välein ja tarkka aika sekä muu info ilmoitetaan aina heidän Facebook-sivuillaan.

 

 

ABC Challenge – E is for Editorial

0

Taas on ABC-haasteen vuoro ja tänään ollaan jo E-kirjaimessa. Tällä kertaa valitsin Color Club Editorial lakan. Minulla ei ollut mitään tosi mielenkiintoista ja kivaa E kirjainta varten, joten menin siitä mistä aita on matalin ;) Itseasiassa tilasin kivan lakan, mutta se ei ehtinyt perille ajoissa :( Editorial on yksi niistä tuhannesta Chanel Peridot kopiosta. Viime viikolla näin Peridotia muutaman pullon paikallisissa kaupoissa, mutta en viitsinyt tuhlata lähes kolmeakymmentä euroa sävyyn joka minulla jo tavallaan on.

Editorial on siis kullanvihreä duochrome lakka. Ensimmäisellä käyttökerralla tämä kupliintui tosi pahasti. Se saattoi tosin johtua aluslakasta. Nyt laitoin vain kerroksen Essie Nourish Me aluslakkaa sekä yhden kerroksen Editorialia ja ongelmia ei ollut. Kuten kuvissa näkyy, siveltimen jäljet jäävät vähän näkyviin. Livenä eivät tosin ole ihan noin selkeät. Tämä on ihan harkitsemisen arvoinen lakka jos olet himoinnut Peridotia, mutta hinta hirvittää. Tämä onkin juuri nyt tarjouksessa CesarsShopissa.

 

 

 

Sugarpill Reckless Loose Eyeshadow Trio

0

Hyvää sunnuntaita kaikille! Toivottavasti kaikilla on ollut kiva viikonloppu :) Itse olen ollut aika laiskamatona koko viikonlopun.

Tällä kertaa swatchasin teille Sugarpill irtoluomivärejä ja niistä Reckless trion eli sävyt Absinthe, Starling ja Stella. Sävyt on swatchattu Urban Decay Primer Potion Original päälle vasemmalla ja GOSH voidemaisen luomivärin päälle oikealla. Erikseen oikealla on vielä swatch Make Up Store Mixing Liquidin kanssa. Sen avulla saat jauhemaisesta luomiväristäsi eyelinerin. UDPP näytti tuovan sävyt paremmin esille kuin voidemainen luomiväri. Nämä levittyvät sametin pehmeästi ja lopputulos on melko hohtava.

Nämä voi ostaa juuri tässä trio paketissa tai yksitellen Sugarpill nettikaupasta.

 

Sugarpill Absinthe
Sugarpill Starling
Sugarpill Stella