Author: RiaG

Lynnderella – Once Upon a Prince

0

Tänään näytillä viimeinen lakka Lynnderella ”Once Upon a Prince and more Man Candy” kokoelmasta. Kahdeksan muuta sävyä ja niiden arvostelut sekä kuvat löydät alla olevasta listasta klikkaamalla lakan nimeä. :

Mr. Darcy
The One Who Got Away
Mr. Pink
Tidy Whities
It’s Raining Shaman
Oh Eric…!
AquaMan Candy
The Full Minty

 

Tämä lakka on siis Once Upon a Prince ja Lynnderella kuvailee sitä näin”Once Upon a Prince has multiple purples accented with scattered multiglitter in a rich, translucent purple and blue shimmered purple base”. Yleensä yhdistän tämän väriset glitterit lilan tai mustan pohjan kanssa. Tällä kertaa päätin kuitenkin valita eri värin. Kullanvärinen shimmerlakka olikin sopivasti kokeiltavaksi tulleiden lakkojen pinossa, joten päätin lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Yhdistelmä olikin oikein toimiva ja näytti todella hyvältä livenä.

Tähän manikyyriin käytin Color Club Sugar Rays lakkaa, kaksi ohutta kerrosta Once Upon a Princea sekä G & G HK Girl top coat.

 

 Tässäkin oli oikein hyvä ja laadukas koostumus ja levitys sujui ongelmitta. Glitteriä tässä lakassa on niin paljon, että tämä saattaa olla täysin peittävä kolmella huolellisesti levitetyllä kerroksella. Tämä myös levittyi niin ohuesti, että kolme kerrosta olisi vielä hyvän ja suhteellisen tasaisen näköinen.

Norway Nails kaupassa on myös upea valikoima indie lakkoja ja muita merkkejä. Koodilla ”POLISHAHOLIC” saat -10% alennuksen ostoksistasi. Kannattaa seurata myös kaupan Facebook ja Twitter sivuja.

 

 

***Once Upon a Prince ja Sugar Rays saatu ilmaiseksi kokeiltaviksi, HK Girl on itse ostamani. En hyödy linkkien klikkauksista tai alennuskoodien käytöstä mitenkään.

Blogini on 5-vuotias

0

 

Tänään on Polishaholic blogin 5-vuotispäivä. Tuntuu uskomattomalta, että noin paljon aikaa on vierähtänyt siitä, kun tämän blogin aloitin. Välillä on elelty hiljaiseloa muun elämän kiireiden vuoksi, mutta aina sitä on tullut palattua takaisin. Minä todella nautin kosmetiikasta ja kynsistä bloggaamisesta. Kauneus on intohimoni ja toivottavasti pystyn tekemään tätä ainakin toiset viisi vuotta!
Haluaisin kiittää kaikkia lukijoitani sekä uusia, että vanhoja. Arvostan teistä jokaista todella paljon! Minulla on työn alla suunnitelmia blogin suhteen ja toivottavasti nuo muutokset auttavat blogiani kasvamaan suuremmaksi ja paremmaksi. Tulossa on myös arvonta, joten pitäkääpä silmät auki sen suhteen!
♥  Kiitos  ♥

 

Color Club – Sugar Rays

0

 

Ihanaa sunnuntaita! Tänään taas uutta Color Clubia. Tämä on Sugar Rays talven 2013 Harlem Lights kokoelmasta. Hiekkaisen kultainen lakka vaaleanpunaisella shimmerillä. Kaunis yksinään ja tämä on myös upea pohja koristeluille tai glitterille.

Kuvassa kolme kerrosta Sugar Rays lakkaa ja G & G HK Girl pikakuivattaja.

 

 

Koostumus tässä oli hyvä ja tämä levittyi tasaisesti. Itse laitoin kolme kerrosta, mutta lyhyemmille kynsille kaksi kerrosta riittää hyvinkin. Tämä on ensimmäisellä kerroksella melko läpikuultava, mutta sen verran tasainen, että voit jättää lakkaamisen siihen jos haluat ainoastaan hiukan shimmeristä hehkua kynsillesi.

Harlem Lights kokoelman ja muut Color Club lakat löydät CesarsShopista.

 

 

***Sugar Rays saatu ilmaiseksi, HK Girl on itse ostamani.  En hyödy linkkien klikkauksista mitenkään.

Illamasqua Eurydice mattapuna

0

Tietenkin minun on testattava uutta kameraani myös meikkien kuvauksessa. Aloitin huulipunasta koska se on helppo ja nopea kuvattava. Kuva jätti tällä kertaa paljon toivomisen varaa. Kyllä sen sävyn tästä kuitenkin näkee, joten annetaan nyt olla tämän kerran ;)

Kuvissa Illamasqua Eurydice mattapuna. Tämä on kirkas pinkki/fuchsia ja koostumukseltaan aika kuiva. Siitä huolimatta levittyy kuitenkin hyvin. Pysyvyyskin on huippuluokkaa. Omat huuleni eivät olleet ihan tarpeeksi hyvin kosteutetut ja kuvassa näkyykin kuivia kohtia. Huulien huolellinen kuorinta ja kosteutus on siis toivottavaa niin tämän kuin muidenkin mattapunien kanssa. Minulla on kaksi Illamasquan mattapunaa ja pidän molemmista todella paljon.

Ostaessani tämän hiukseni olivat erittäin vaaleat ja väri näytti omaan silmään ehkä hiukan liiankin räväkältä. Nyt kun hiukseni ovat violetit tämä sävy on paljon sopivampi. Tämä räväkämpi hiusväri tuntuu vaativan meikiltäkin tiettyä särmää eivätkä tutut ja turvalliset nudepunat toimi enää niin hyvin (koko kasvojen meikkikuvaa tämän kanssa tulosssa lähitulevaisuudessa). Eihän tämä mikään syyssävy ole, mutta kunhan saadaan lunta maahan niin johan alkaa näyttämään paremmalta!

 

 

 

***Eurydice on itse ostamani enkä hyödy linkin klikkaamisesta mitenkään.

OPI Liquid Sand – Make Him Mine

0

Pakkohan sillä uudella kameralla oli heti alkaa säheltämään ;) Onnistuin sentään nappaamaan kuvan kameran omilla automaattiasetuksilla. Kuvailen hetken varmaan näin ja samalla opettelen itse säätämään asetuksia paremmin sopiviksi.

Tämä on yksi uusista OPI Mariah Carey Holiday 2013 lakoista, Make Him Mine. OPI kuvailee tätä sanalla rosy ja ehkäpä tämä kuitenkin muistuttaa sävyltään enemmän vaikkapa ruusukultaa, kuin ruusunpunaista. Lakassa oleva glitter saa sen myös kimaltelemaan kauniisti. Todella upea sävy ja livenä aavistuksen lämpimämpi kuin kuvissani.

Kuvissa kaksi kerrosta Make Him Mine lakkaa, ei top coatia eikä aluslakkaa. Aluslakkaa en yleensä käytä koska kynsissäni on geelaus ja en näe tarvetta aluslakan käytölle.

 

Koostumus tässä oli taas erinomainen. Kuten kaikki kokeilemani Liquid Sand lakat tämä oli helppo levittää ja kuivumisaika oli nopea. Poistaminenkin oli suhteellisen helppo vaikka normaaliin glitterlakkaan verrattuna.

OPI Holiday 2013 lakkoja löydät myös CesarsShopista.

 

***Make Him Mine saatu ilmaiseksi.  En hyödy linkkien klikkauksista mitenkään.

Uusi bloggauskumppani

0

Olen jo pitkään halunnut ostaa uuden kameran. Minulla oli mielessä muutama vaihtoehto ja ystävällisten kanssabloggaajien ehdotusten perusteella päädyin Canon EOS 600D kameraan. Mukaan ostin vielä jalustan ja kaukolaukaisimen. ”Parempia kuvia” -kirja tuli kaupanpäälle. Se onkin enemmän kuin tarpeeseen ottaen huomioon, että tämä on ensimmäinen järjestelmäkamerani.

Nappuloiden ja säätömahdollisuuksien paljous on jopa hiukan pelottava, mutta eiköhän se tästä iloksi muutu. Nyt alussa kuvia tulee varmasti otettua enemmän ihan kameran omilla automaattiasetuksilla. Vie aikaa opetella kamerassa olevia säätömahdollisuuksia ja niiden vaikutuksia kuvien laatuun. Uusi objektiivikin on vielä hankintalistalla.

Jospa kuitenkin uuden kameran ja toivottavasti kehittyvien kuvaustaitojen myötä blogissa tulisi näkymään tulevaisuudessa myös enemmän meikkikuvia.

 

 

Kuinka huolehdin käsistäni – Osa 2

0

Tänään vuorossa kakkososa käsien ja kynsinauhojen hoito postauksestani. Ensimmäisen osion pääset lukemaan täältä.

Viime kerralla kirjoittelin siis käsienpesusta ja kuorinnasta. Tänään on aika jutella kynsinauhojen hoidosta. Itselleni on tärkeää pitää kynsinauhat aina hyvin kosteutettuna ja hoidettuna. Työntelen kynsinauhojani taakse lähes orjallisesti päivittäin. Teen tämän yleensä suihkussa omien kynsieni avulla tai esimerkiksi heti kuorinnan ja muun hoidon jälkeen. Tärkeää on, että iho on kostea ja pehmennyt. En koskaan työnnä kynsinauhoja taakse ihon ollessa kuiva koska se sattuu ikävästi ja jälki on repaleista. Jos en työnnä kynsinauhoja säännöllisesti taakse ne kasvavat kiinni kynnen pintaan ja ennen pitkää repeävät ruman näköisesti sekä kivuliaasti. Jos kynsinauhojen hoidossa on tullut laiskoteltua vaikkapa kesäaikaan saatan ennen työntelyä käyttää OPI Avoplex Exfoliating Cuticle Treatment tai CND Cuticle Eraserin kaltaisia tuotteita.

Minullahan on kynsissäni geelaus jonka huollan itse säännöllisesti. Huollon yhteydessä kiinnitän enemmän huomiota kynsinauhoihini ja työntelen ne huolella taakse metallisella kynsinauhatyöntimellä. Tätä käytettäessä pitää kuitenkin olla erittäin helläkätinen ja varovainen tai voi saada aikaan enemmän vahinkoa kuin hyvää. Minun mielestäni kynsinauhoja ei tarvitse metallisella työntimellä käsitellä jos ei kynsiin ole tarkoitus laittaa geeliä tai akryyliä.

 

 

 

Kynsinauhojen kosteutukseen käytän päivittäin Lush Lemony Flutteria. Pidän paljon myös Burt’s Bees Lemon Butter Cuticle Creamista ja molemmat toimivatkin minulla moitteettomasti. Kynsinauhaöljyistä tulee käytettyä lähinnä CND Solar Oilia ja sitä levitän myös kynsien alle, jotta geelauksen alla olevat omien kynsien kärjet pysyvät kosteutettuna.

Kuten käsieni iho myös kynsinauhani kuivuvat todella helposti. Nämä ovat siis tuotteita joilla pidän ne kunnossa ympäri vuoden. Kylminä kuukausina tuotteita pitää käyttää useammin ja enemmän. Päivittäinen hoito ja kosteutus on erittäin tärkeää. Kolmannessa ja viimeisessä osassa kerron vielä käyttämistäni käsivoiteista ja yleisesti käsienhoitorutiineistani.

 

 

***Kaikki mainitut tuotteet olen ostanut itse.

IsaDora Sugar Crush – 102 Metal Crush

0

Sain kokeiltavaksi syksyn uusia upeita IsaDora Sugar Crush sävyjä ja tässä niistä ensimmäinen 102 Metal Crush. Tämä on harmaan violetti tekstuurilakka jossa on mukana myös hopeista glitteriä joka saa lakan kimaltelemaan kauniisti. Rakastuin tähän lakkaan aivan täysillä. Mielettömän kaunis sävy! Kynnet keräsivät myös paljon huomiota muilta oman tuijotukseni lisäksi.

Kuvassa kaksi kerrosta Metal Crush lakkaa.

 

Levittyvyydeltään tämä lakka oli huippuluokkaa ja kaksi kerrosta riitti peittävään lopputulokseen. Lakka levittyi todellakin noin siististi kuin kuvista näkyy ja en siistinyt kynsinauhoja asetoniin kastetulla siveltimellä kuten yleensä. Tälläisten lakkojen levityksen kanssa kannattaa yleensäkin olla tarkkana koska puhdistus on hankalaa ja lakan hiekkamainen shimmer leviää helposti iholle asetonin mukana. Ennen kuin huomaatkaan niin kädet ovat rystysiä myöten kimalteessa. Eli tarkkuus ja huolellinen levitys takaa parhaan lopputuloksen näidenkin lakkojen kanssa.

Poistaminenkin oli todella helppoa verrattuna glitterlakkoihin. Vaikka tässä on glitteriäkin mukana niin silti lähti ihan helposti asetonittomalla kynsilakanpoistoaineella. Shimmeriä ja glitteriä oli tietysti heti poistamisen jälkeen kädet täynnä, mutta lähes kaikki hippuset irtosivat käsipesulla.

Minä olen niin ihastunut näihin tekstuurilakkoihin, että voisin lakata näillä vaikka joka päivä. Mitäs te pidätte tästä uudesta Sugar Crush sävystä?

 

 

***Metal Crush saatu ilmaiseksi kokeiltavaksi 

 

Lynnderella – Mr. Darcy

0

Tässä taas vaihteeksi Lynnderellaa Once upon a Prince and other Man Candy kokoelmasta. Tämä on Mr. Darcy ja ah, miten rakastan tuota nimeä! Olen nähnyt Ylpeys ja ennakkoluulo minisarjan niin monta kertaa ja en saa siitä tarpeekseni. Aina se on vain yhtä ihana! Kirjankin olen tietysti lukenut, mutta uusimpaan elokuvaan en ole sekaantunut :P

Lynnderella kuvailee tätä lakkaa näin ”Mr. Darcy was inspired by devotion to and deep love for chivalrous gentlemen who have good manners and behave courteously. It has multiple shades of grey, as well as lavender, gunmetal, periwinkle, and navy as well as a kiss of red in a clear base”.

Päätin kokeilla tätä Color Club Williamsburg manikyyrini päälle. Tumma navy sininen pohja sai mustan glitterin lähes katoamaan, mutta muut tulivat esille ihan kauniisti. Tämä lakka näyttäisi hyvältä myös vaaleanpunaisen tai laventelin pohjavärin kanssa. Minulla ei kuitenkaan antanut luonto periksi yhdistää Mr. Darcya niin naisellisten värien kanssa ;)

Kuvassa reilu kerros Mr. Darcy lakkaa Color Club Williamsburgin päällä sekä G & G HK Girl pikakuivattaja.

 

 

Koostumus tässä oli oikein laadukas ja levityksen kanssa ei ollut minkäänlaista ongelmaa.

Norway Nails kaupassa on myös upea valikoima indie lakkoja ja muita merkkejä. Koodilla ”POLISHAHOLIC” saat -10% alennuksen ostoksistasi. Kannattaa seurata myös kaupan Facebook ja Twitter sivuja.

 

 

***Mr. Darcy ja Williamsburg saatu ilmaiseksi kokeiltaviksi, HK Girl on itse ostamani. En hyödy linkkien klikkauksista tai alennuskoodien käytöstä mitenkään.

Color Club – Williamsburg

0

 

Ihanaa lauantaita kaikille! Tänään taas uutta Color Clubia syksyn Girl About Town kokoelmasta. Tämä on Williamsburg, syvä navy sininen jellylakka jos on paljon sinistä shimmeriä ja macrokuvassa näyttäisi olevan myös micro-flakieseja. Kaunis lakka loppuvuoden juhliin. Tämän voit koristella vaikkapa kullan- tai hopeanvärisillä koristeilla ja sitten vaan menoksi!

Kuvassa kaksi kerrosta Williamsburgia ja G & G HK Girl pikakuivattaja.

 

Tässä on laadukas koostumus ja kaksi kerrosta riitti. Tämäkin oli pikkuisen epätaisainen ensimmäisellä kerroksella, mutta toinen riitti hyvään lopputulokseen.

Suomessa Color Club lakat löydät helposti ja nopeasti CesarsShopista.

 

 

***Williamsburg saatu ilmaiseksi. Muut tässä manikyyrissä käytetyt tuotteet ovat itse ostamiani. En hyödy linkkien klikkauksista mitenkään.