Author: RiaG

Tavoitteena pysyvästi parempi tukkapäivä

0

Näitä pakkauksia on tainnut jo ainakin parissa muussakin blogissa näkyä ja sama testaus on menossa täälläkin. Kyseessä on siis uusi helmikuussa myyntiin tuleva Biorion ravintolisä/hiusvitamiini jonka testiryhmään pääsin myös mukaan LivBoxin kautta. Tämän testaus ei olisi voinut osua parempaan ajankohtaan sillä tällä hetkellä kärvistelen raskaudenjälkeisen hiustenlähdön kourissa. Käyn tätä sulkasatoa läpi jo kolmannen kerran, mutta edelleen tulee henkäistyä kauhusta katsoessa sitä päästä irtoavaa hiusmäärää esim. pesun jälkeen. Minullahan on kynsien ja kulmakarvojen lailla myös ohuet hiukset, joten tälläiseen karvanlähtöön ei olisi oikein varaa.

En usko tämän vaikuttavan hiusten irtoamiseen paljoakaan, mutta toivon tämän kuitenkin vauhdittavan hiusten takaisinkasvua. Jos tuote myös lyhentää hiusten irtoamisaikaa joka yleensä on ollut vähintään neljä kuukautta, niin olen enemmän kuin tyytyväinen jo siinä vaiheessa. Ajattelin ottaa nyt ennen kuvan päälaelta josta hiukset ovat jo ohentuneet ikävästi. Seuraavat kuvat otan kahden ja neljän kuukauden käytön jälkeen.

 

 

Olen nyt kasvattanut omaa hiustenväriä takaisin jo lokakuusta 2013 eli vaalennukset/hiustenvärjäys ei tule vaikuttamaan tähän testiin. Ainut sävytys tapahtuu sävyttävällä hoitoaineella tai hoitsikkaan sekoitetulla suoravärillä jolla pyrin taittamaan omaa sävyä tuhkaisemmaksi.

Nyt peukut pystyyn siellä ruutujen takana, jotta tämä hiusvitamiini tehoaisi toivotulla tavalla ja saisin hiukset taas kunnon kasvuun!

 

KIKO 512

0

Ostin Black Friday viikonlopun alennusmyynneistä myös ensimmäiset KIKO lakkani ja swatchattuani nämä tikuille olin enemmän kuin tyytyväinen uusiin hankintoihini. Näitä(kin) on saatava lisää :D

Tämä on KIKO 512 jota heidän nettikaupassaan kuvaillaan sanoin ”Metallic rosy taupe”. Rosy ja taupe kyllä, mutta silloin kun kynsilakoissa käytetään sanaa metallic niin ymmärrän sen koostumuksena. Tämähän ei ole metallilakkaa nähnytkään vaan on selkeä creme hienolla pinkillä shimmerillä. Todella kaunis väri!

Tässä oli erittäin hyvä koostumus joka levittyi helposti ja tasaisesti. Peitti täysin kahdella kerroksella ja kuivui nopeasti. Tähän lakkaukseen käytin kerroksen Essie Nourish Me hoitolakkaa, kerroksen Glisten & Glow Stuck On Blu! aluslakkaa, kaksi kerrosta KIKO 512:sta ja lopuksi HK girl pikakuivattaja

 

 
***Lakka itse ostamani
 

Dance Legend Velvet 649

0

Tilasin MiNailsilta pari Dance Legend ihanuutta lisää ja tässä niistä ensimmäinen, Velvet 649 violetti mattalakka.

Tämä on aivan upean värinen, mutta ikävän hankala levittää. Kaljuuntuu ja kasaantuu paksuiksi ns. poimuiksi kynnen pintaan todella helposti. Tämän voisi teoriassa saada peittämään yhdellä kerroksella, mutta se on huomattavasti helpommin sanottui kuin tehty. Itse tarvitsin jokaiseen kynteen kaksi kerrosta. Parhaiten tämän sai levittymään ottamalla siveltimeen reilusti, ei liikaa lakkaa ja levittämällä sen todella nopeasti parilla kolmella tasaisella vedolla. Mitä tahansa teetkin, älä yritä korjailla ensimmäisen kerroksen kaljuja kohtia tai saat aikaan vaan suuremman sotkun. Anna kerroksen jäädä epätasaiseksi ja anna sen kuivua täysin ennen toisen kerroksen levitystä. Toinen kerros tasoittaa pinnan melko hyvin, mutta tämäkin pitää levittää ensimmäisen tapaan nopeasti tai lakka kuivuu paikoitellen paksuille kasoille. Älä korjaile myöskään kakkoskerrosta. Lakka alkaa vetäytymään kasoille jos vedät saman kohdan yli siveltimellä uudemman kerran.

Suurena plussana tämä lakka kuitenkin kuivuu läpikuivaksi todella nopeasti ja näyttää kuivana yllättävän tasaiselta. Lakka on niin kauniin värinen, että itse näen lopputuloksen pienen vaivan arvoisena. Tämä on kaikesta huolimatta ihana!

Kuvissa kaksi kerrosta Essie Nourish Me hoitolakan päällä.

 

 

 

***Lakka itse ostamani

 

Ensisilmäys Mavalan kevään 2015 kokoelmaan

0

Kunnon talvi ja lumipeite tekee vasta tuloaan ainakin täällä Satakunnassa, mutta kynsilakkamerkit elävät jo pitkällä keväässä. Kevätkokoelmat alkavat rantautua kauppoihin ja katseet kääntyvät kauniisiin pastellisävyihin. Mattalakat tekevät taas uutta tulemista ja myös Mavala on lähtenyt mukaan tähän trendiin julkaisemalla kauniin kuuden lakan kokoelman mattasävyjä vuoden 2015 kevätkokoelmassaan.

Testailin näitä pikaisesti muutamalle kynnelle ja ensivaikutelma oli seuraava. Kuten mattalakat yleensä myös nämä ovat hitusen hankalia levittää ja kuivuvat nopeasti. Pääsinkin parhaaseen lopputulokseen ottamalla reilusti lakkaa siveltimeen ja levittämällä nopeasti yhden vahvan kerroksen (Lavender sävy vaatii kaksi). Nämä lakat kaljuuntuvat helposti, joten samaa kohtaa ei kannata siveltimellä hingata kovin montaa kertaa. Reilusti lakkaa ja kynnen lakkaus muutamalla nopealla vedolla toimi kuitenkin ihan hyvin. Lopputulos saattaa kuivua hiukan raidalliseksi ja vielä kerros mattapäällyslakkaa tasoittaa mukavasti jos näin pääsee käymään. Jos mattapinta ei ole sinun juttusi voit aivan hyvin käyttää näiden kanssa myös kirkasta päällyslakkaa.

Tämän kokoelman sävyt ovat kauniin pehmeitä ja naisellisia sekä hyvä pigmenttisiä. Ajattelin myös kokeilla näillä leimaamista. Oikein kaunis ja sävyiltään onnistunut kevätkokoelma siis. Mielessä on jo ainakin pari erilaista lakkausta jotka aion näillä toteuttaa.

 

 

***Kokoelma saatu ilmaiseksi kokeiltavaksi
 

Anastasia Beverly Hills = rakkautta

0

Viime aikoina olen kyllästynyt totaalisesti ohuisiin ja harvoihin kulmakarvoihini. Niinpä tulin siis tilanneeksi ensimmäistä kertaa Anastasia Beverly Hills tuotteita ja nyt olen ihan hurmiossa. Aivan loistavia tuotteita tälläisille kolme karvaa ristissä kulmakarvoille. Vuosia olen kärvistellyt pelkän kulmakynän kanssa ja hyväksynyt kulmakarvattoman kohtaloni. Nyt Anastasia Beverly Hills on kuitenkin avannut minulle oven aivan uuteen maailmaan jossa minullakin voi olla kauniit ja huolitellut kulmat.

Meikkikuvia katsoessa kiinnitän aina huomiota myös täydellisiin kulmakarvoihin. Monesti kuvia ja tutorialeja katsoessa huomasin myös, että usein ne kulmat ovat alussa kaikkea muuta kuin täydelliset ja todella usein mainitaan myös Anastasia Beverly Hills. Totesin siis tarvitsevani näitä taianomaisia tuotteita ja löysin itseni klikkailemasta niitä BeautyBayn ostoskoriin.

 

 

 

Ensin tilasin Dipbrow Pomaden medium brown värissä. Tuote on laadukkaan tuntuisesti lasipurkissa ja kansikin on kaunis. Tykkään! Purkki on pieni (4 g), mutta tätä tulee käytettyä niin vähän kerrallaan, että taitaa osta väristä kuivua purkin pohjalle ennen kuin on tullut edes käytettyä aivan loppuun. Ihastuin tähän niin, että tilaan jossain vaiheessa myös taupe värin.

Dipbrow on vedenkestävä, voidemainen kulmaväri jonka levitys on helppoa kunhan muistaa, että enemmän on vähemmän ja ottaa tuotetta siveltimeen todella pienen määrän kerrallaan. Itse käytän tämän kanssa ohutta synteettistä kulmasivellintä. Sillä on helppo tehdä tarkka raja ja pienen harjoituksen myötä oppii helposti säätelemään värin voimakkuutta ja häivyttämään sitä kauniisti. Toisin kuin kulmakynä Dipbrow pysyy minulla todella hyvin ja peseytyy kuitenkin helposti pois Philosophyn Purity puhdistusaineella.

 

 

Nälkä kasvoi syödessä ja Dipbrown erinomaisuuden jälkeen harhailin jälleen ostoksille. Seuraavaksi ostoslistalle pääsivät Anastasia Brow Wiz kulmakynä taas medium brown värisenä sekä kaksipäinen Highlighting Duo Pencil Matte Shell & Lace Shimmer kynä. Näiden käyttö on vielä harjoittelun alla, joten tarkempia käyttökokemuksia ja arvosteluja tulossa myöhemmin.

Himotuksen kohteena ovat edelleen myös Anastasian kulmageeli sekä pikkuiset sakset kulmien siistimiseen. Olen siis kehittänyt itselleni pienen täydelliset kulmakarvat -pakkomielteen sen sijaan, että yrittäisin tulla toimeen edelleen ainoastaan yhdellä kulmakynällä. No, näistä pakkomielteistä taitaa aika monella olla omakohtaistakin kokemusta ;)

 

 

Highlighting Duo Pencil swatchkuvassa kynää käytetty aika raskaalla kädellä.

Vielä yksi tuote tuli hankittua noiden edellämainittujen lisäksi koska tarvitsin ehdottomasti myös kauniin terottimen. Tässä erikoisuutena on irroitettava lisäosa joka mahdollista sekä medium, että jumbokokoisten kynien terottamisen. Tämä sopii siis kolmelle eri koolle ja käy kaikille Anastasian kynille.

 

.

Nyt jatkan tuotteiden kanssa harjoittelua, jotta saavutan vielä joskus tavoittelemani lopputuloksen. Palaan asiaan tulevaisuudessa tarkempien tuotearvostelujen ja käyttökokemuksien kera.

 
***Kaikki tuotteet itse ostamiani.

Polishers Inc. – All Time Favorite

0

Tänään on taas Polishers Inc. päivä ja tällä kertaa teeman ideana oli käyttää kaikkien aikojen suosikkilakkaa eli kaivaa lipastosta se kaikkein rakkain pullo. Minulle tämä oli helppo juttu sillä ainoastaan yksi lakkani on tunnerarvoltaan muita tärkeämpi. Lakka on OPI Kinky In Helsinki ja olen aiemminkin tämän lakan yhteydessä kertonut saman tarinan. Tämä lakka on minulla ollut siis jo vuodesta 2003 jolloin mieheni toi sen minulle lahjaksi tullessaan ensimmäistä kertaa Texasista Suomeen käymään.

En halunnut peittää kaunista lakkaa täysin koristeluilla, mutta halusin kuitenkin tehdä jotain. Ensimmäinen ideani meni niin pieleen kuin mahdollista, mutta siinä kun kaivoin itseäni syvemmälle epäonnistumisen suohon sain tämän idean joka onnistuikin jo huomattavasti paremmin.

 

 

 Aloitin lakkaamalla aluslakan päälle kaksi kerrosta Kinky In Helsinkiä ja annoin niiden kuivua hyvin. Seuraavaksi leimasin XL-O laatasta sydänkuviot Konadin Vivid Pink lakalla. Tämän jälkeen lakkasin taas kerroksen Kinkyä ja pidin lakkakerroksen niin ohuena, että leimaus jäi kuultamaan lakan läpi. Lopuksi laitoin kerroksen HK Girl pikakuivattajaa.

Livenä tuo kuvio kuultaa lakan läpi jonkin verran selvemmin kuin kuvissa ja siinä on kaunis hohde. Lopputulos oli siis oikein mieluinen ja saatanpa toistaa tämän lakkauksen ystävänpäiväksi :)

Alapuolelta löydät linkit muiden ryhmäläisten postauksiin. Kannattaa käydä kurkkimassa nekin :)

 

 

Negative space ja animal print manikyyri

0

Hei ihanaiset! Täällä ollaan taas. Toivottavasti kaikilla oli kiva uudenvuodenaatto ja hyvä alku vuodelle 2015.

Tämä blogivuosi lähtee käyntiin villisti animal print kynsillä ;) Viime aikoina olen innostunut enemmän ja enemmän kynsien koristelusta ja pidän paljon myös käsinmaalatuista koristeluista. Päätinkin siis, että tarvitsen muutaman jutun elämääni helpottamaan tässä asiassa ja aloitin tilaamalla pari uutta nail art sivellintä. Ensimmäinen sivellin, Pure Color NO. 10 saapui todella nopeasti StylishNailArtShop kaupasta ja olenkin siihen enemmän kuin tyytyväinen. Mukava ja positiivinen ensivaikutelma jäi tästä kaupasta ja tulen varmasti tilaamaan täältä myös uudelleen.

 

 

Tähän lakkaukseen käytin Essie Beam Me aluslakkaa vaalentamaan kynnen pintaa. Sen jälkeen teippasin suikaleen sinistä maalarinteippiä keskelle kynsiä ja lakkasin reunoille kaksi kerrosta OPI Over & Over A-Gwen punaista creme lakkaa. Levitin kynsille vielä HK Girl pikakuivattajan ja annoin lakkauksen hetken kuivua.

Seuraavaksi tein etu- ja keskisormen kynsiin täplät pienintä dotting tooliani ja Art Club Nail Art Liner You’re Goldenia käyttäen. Lisäsin myös viivat punaisen lakan reunoille nimettömän ja pikkusormen kynsiin. Annoin glitterlakan hetken kuivahtaa ja maalasin sen jälkeen uudella Pure Color siveltimelläni ja mustalla akryylimaalilla kuviot kynsille ja viimeistelin kerroksella HK Girliä.

 

 

***En hyödy linkin klikkauksista mitenkään.

Haluan valkoisen holon…

0

Taas tälläinen pikapostaus, kun on sekunti aikaa kirjoittaa jotain. Nyt pitää kyllä ehtiä tekemään jonkinlainen postauspuskuri niin, että näitä juttuja olisi tuolla parin viikon edestä jonossa eikä tulisi turhia taukoja koska elämä :D

Kiirettä on pitänyt joulujuttujen kanssa ja lisäksi oli vielä tyttären 3-v synttärit heti joulun jälkeen. Ipanat onnistuivat myös saamaan serkuiltaan räkätaudin joululahjojen lisäksi ja nyt ovat kaikki kolme kipeitä eli hauskaa on riittänyt koko rahan edestä.

Sitten kynsiin. Olen jo pitkään miettinyt haluavani ihan puhtaanvalkoisen hololakan, mutta sopivaa ei ole vielä tullut vastaan. Nyt joulun jälkeen tuli kyllästyminen väreihin ja glitteriin joten halusin vuorostaan simppelin ja raikkaan lakkauksen. Sen valkoisen holon puutteessa päädyin seuraavaan lakkaukseen. Kaksi kerrosta F.U.N. Lacquer Diamond holo top coatia valkoisen shimmerin eli Wet n Wild Break the Ice lakan päälle ja lopuksi HK Girl pikakuivattaja. Eihän tästä nyt valkoista tullut, mutta hyvä kuitenkin.

Tällä lakkauksella mentiin monta päivää ja nyt voi taas hyvillä mielin laittaa kunnon glitterpommin uuden vuoden aatoksi ;)

 

 

 

***Käytetyt tuotteet itse ostamiani. En hyödy linkkien klikkauksista mitenkään.
 

Vuoden viimeiset joulukynnet

0
Vielä viimeisetkin joulukynnet näytille ja nämä olivat oikeasti ne jouluaaton kynnet. Vihreä glitterupeus on Jindie Nails A Surprise Inside jota kuvissa on kaksi kerrosta Glisten & Glow Stuck On Blu! aluslakan päällä. Kiiltona kaksi kerrosta HK Girl päällyslakkaa.

Nimettömän kynteen tein kuusen pienistä kolmion mallisista paloista jotka leikkasin irti vesiastiaansa kuivumaan jätetystä vesimarmorointilevystä. Lisäsin glittereitä lakasta kuusenkoristeiksi ja lopuksi vielä vähän lunta valkoisella akryylimaalilla. Kynnen koristeluun sain ideat mymaynails ja Mucking Fusser Instakuvista.

 

Nyt ei sitten tule enää yhtä ainutta jouluista lakkausta näkyville. Kiitti, mulle riitti tätä lajia :D

Jindie Nails lakkoja voit tilata JindieNails.com kaupasta. Kauppa ei aina toimita lakkoja ulkomaille joten täältä löydät myös listan jälleenmyyjistä. Uusimmat uutiset, lakkajulkaisut ja restock infon löydät heidän FB ja IG sivuiltaan.

 

 
***A Surprise Inside saatu ilmaiseksi kokeiltavaksi. En hyödy linkkien klikkauksista mitenkään.