Category: Uncategorized

Koristelujen sekamelskaa

0

Rimmel Stop Traffic kynsilakan herkullinen väri houkutteli minut kokeilemaan erilaisia lakkauksia ennen manikyyrin vaihtoa. Koristelulakkaukset eivät tosiaankaan kuulu vahvuuksiini tällä hetkellä, mutta ehkäpä harjoittelu tekee mestarin tässäkin asiassa ;)

 


Etusormi: Stop Traffic koko kynnellä ja kärjessä Natural Coden 13 Get Color. Edellisten päällä vielä epätasaista lopputulosta tasoittamassa Sally Hansen Diamond Strenght 02 Fairy Tale Ivory. Tämä on näistä lakkauksista vähiten onnistunut ja saa kynnen kärjen näyttämään ihan lapiolta. Muuten kirkas keltainen-pinkki väriyhdistelmä houkuttaa edelleen.

Keskisormi: Jälleen koko kynnellä Stop Traffic x2, vinolakkaus OPI Let’s See The Ring x3 ja rajalla China Glaze Tinsel.

Nimetön: Stop Traffic kynnen juuressa ja kärjessä Color Club Velvet Rope. Päällä, koko kynnellä Sally Hansen Diamond Strenght 02 Fairy Tale Ivory. Liukuvärjäysefekti on luonnossa näkyvämpi, kuin kuvassa ja lopputulos oli mielestäni oikein kaunis ja tyylikäs.

Pikkusormi: Stop Traffic kynnen juuressa ja kärjessä Color Club Electronica. Päällä, koko kynnellä Sally Hansen Diamond Strenght 02 Fairy Tale Ivory. Tässä lakkauksessa lilan ja pinkin raja on luonnossa pehmeämpi/liukuvampi kuin kuvassa ja pidän myös tästä tosi paljon.

Tuo Sally Hansenin lakka on ulkomaan tuliaisia ja en osaa sanoa mistä sitä voisi alkaa metsästämään. Mikä tahansa pienihileinen lakka käy kuitenkin tuohon tarkoitukseen. OPI Let’s See The Ring lakka taitaakin vielä olla esittelemättä ja siitä voisin tehdä postauksen vaikka huomenna.

Hyvää Itsenäisyyspäivää!

4

Itsenäisyyspäivän kunniaksi hiukan koristeellisempi lakkaus.

 


Lakkaukseen käytetyt tuotteet: aluslakkana koko kynnellä Nail Tek II x2, kärjessä OPI Yoga-ta Get This Blue! x1 kynnen kärjessä, China Glaze Blue Island Iced Tea x1 puolessa välissä ja China Glaze Tinsel x1 lähes koko kynnellä. Komeuden kuivatti Seche Vite.

Nimettömässä Nail Tek II x2, OPI Let’s See The Ring x3, OPI Yoga-ta Get This Blue! koristeluun ja päällä jälleen Seche Vite.

Hilelakkaus onnistui mielestäni kohtalaisen hyvin ensimmäiseksi yritykseksi, mutta Suomen lippu kynteen en ole kovin ihastunut. En ole vieläkään ostanut varsinaisia koristelakkoja joissa on erittäin ohut ja tarkka sivellin. Tavallisella siveltimellä ei vaan saa tarpeeksi siistiä jälkeä. Näin kuitenkin tällä kertaa :)

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!

Palkinto

2

Honey muisti blogiani palkinnolla. Kiitos kaunis :)

”The award is given for recognition of cultural, etchical, literary and personal values transmitted in the form of creative and original writing…that’s the general idea. So,the rules are to pass this on to 15 other bloggers who deserve this – in my opinion.”

Osalla lukemistani blogeista tämä kunniamaininta jo onkin, mutta annetaanpa se eteenpäin vielä muutamalle:

Petran kirjoitustyyli jaksaa aina ihastuttaa ja herättää tunteita Dallas Pullaa
Toinen kynsilakka (ja kosmetiikkablogaaja) Charming Nails
Rohkeita ja värikkäitä meikkivalintoja Sannan Salonki

Kynsien ja käsien hoidosta

5

Hyvää viikon alkua!

Olenkin jo aihetta sivunnut aikaisemmissa postauksissa, mutta jatketaan vielä juttua kuvien kera. Varsinkin näin talven ja kylmempien ilmojen tehdessä tuloaan käsien ja kynsien hoito sekä kosteutus on todella tärkeää. Tässä postauksessa esittelenkin tuotteita, joita itse käytän päivittäin.

 

Kynsilakan poistoon käytän ainoastaan Maybellinen vihreää asetonitonta kynsilakanpoistoainetta. Se on sopinut hyvin ohuille ja liuskottuville kynsilleni ja se ei ole, välillä päivittäinkin käytettynä, aiheuttanut kynsilleni vahinkoa. Itse en uskalla edes kertaluontoisesti käyttää asetonia sisältävää poistoainetta.

Kynsien lyhentämiseen käytän lasiviilaa. Lasiviila on pitkäikäinen ja helppo pitää hygieenisenä. Itse pesen viilan pehmeällä kynsiharjalla aina käytön jälkeen. Kuvassa Trindin viila, jota myydään tavarataloissa.

Appelsiinipuuntikkuja käytän kynsinauhojen irroitteluun ja kynsien alusten puhdistamiseen. Sillä saat helposti siistittyä myös kynsinauhoille lipsahtaneet sutut kynsienlakkausvaiheessa.

 

Kosteutukseen käytän useimmiten hajusteettomia perusvoiteita. Itselläni on aika herkkä iho ja voimakkaasti hajustetut tuotteet tuntuvat kosteutuksen sijaan lähinnä ärsyttävän ihoani. Rasvaan kädet aina iltaisin ja voimakkaalta tuoksuva käsi tyynyn/nenän vieressä on myös melko epämiellyttävä. Hieron kosteusvoiteen aina kunnolla myös kynsinauhoihin ja kynnen alle menevä voide on ainoastaan hyvä asia. Sen puhdistan myöhemmin appelsiinipuuntikulla.

Erisan kosteuttava perusvoide on hinta-laatusuhteeltaan hyvä ja helposti saatavilla. Jos kädet ovat todella kuivat, saatan laittaa niihin yöksi kunnon kerroksen Helosania ja puuvillahanskat suojaksi.

Rasvaan kädet aamuin illoin. Illalla rasvan imeydyttyä levitän kynsinauhoille vielä jojobaöljyä. Todella kuivat ja kärsineen oloiset kynsinauhat pelastan Bepanthen voiteella.

 

Aluslakkaa käytän AINA värilakan alla, useimmiten kaksi kerrosta. Koska minulla on aika ohuet kynnet, aluslakan virkaa toimittaa kynsienvahvistaja. Eniten käyttämäni vahvistajat ovat kuvassa näkyvät OPI Nail Envy Sensitive & Peeling ja Soft & Thin sekä Nail Tek II Intensive Therapy. Nämä ovat sopivia tuotteita ohuille ja helposti liuskottuville kynsille.

 

Last but not least …

Ulkoisen hoidon lisäksi kynnet, hiukset ja iho tarvitsevat myös sisäistä hoitoa. Paras hoitomuoto onkin monipuolinen ruokavalio. Itse kuitenkin popsin lisäksi päivässä 3 kpl Teho-Pii Kalkki-D ja 1 kpl Biotiini Forte tabletteja. Teho-Pii pillereiden tehosta en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta Biotiini vaikuttaa selvästi hiusten ja kynsien kasvuun.

Kuvassa oleva Biotiini Forte on tarkoitettu kissoille, koirille ja hevosille ja näin ollen EN kehota lukijoitani sitä ostamaan. Itselleni se sopii, mutta näin ei kuitenkaan ole kaikkien kohdalla. Apteekissa myydäänkin myös ihan oikeasti ihmisille tarkoitettua biotiinia ja sitä voin suositella kynsienvahvistukseen sisäisesti.

Talvella kannattaa muistaa myös hansikkaat. Pakkanen kuivattaa ihoa tehokkaasti ja lämpimät hanskat ovat omiaan auttamaan käsien ja kynsien kunnossa pidossa.

Millainen on sinun käsien/kynsienhoitorutiinisi? Onko sinulla omia suosikkituotteita joita voit muille suositella?

Päivän kynnet – part II

0

Sininen Yoga-ta Get This Blue! lakkaus oli niin kaunis etten malttanut sitä vielä poistaa. Kaipasin kuitenkin myös vaihtelua ja päätin tehdä kynsiin ranskalaistyyliset kärjet käyttämällä Color Club Magic Attraction lakkaa.

 

Kuvassa eilisen ”Päivän kynnet” -lakkauksen päällä kynsien kärjissä kerros Color Club Magic Attraction hologrammi glitterlakkaa ja päällä kerros Poshea. OPI lakkaus ei vielä ollut kulunut pinnastaan, joten sitä ei tarvinnut uusia. Tarpeen vaatiessa voit kuitenkin virkistää aiempaa manikyyriäsi ensin kerroksella värilakkaa ja sitten vasta glitter ja päällyslakka. Glitter kerroksen ei myöskään tarvitse olla noin vahva, vaan voit kevyesti töpötellä haluamasi määrän lakkaa kynsien kärkiin.

Tästä lakkauksesta saa helposti hienon pikkujoululakkauksen käyttämällä koko kynnellä sinisen sijaan punaista tai vihreää lakkaa ja kärkiin vaikka hopeista glitteriä.

Kynsien koristelu onkin kiva ja helppo tapa piristää normaalia manikyyriä ja pidentää lakkausväliä.

Blogi hakee muotoaan…

3

Polishaholicin kynsilakka-blogi on vielä alkutaipaleellaan ja hakee edelleen itseään. Vielä tämän vuoden puolella blogin ulkoasu tulee muuttumaan persoonallisemmaksi ja samalla blogi muuttaa oman domain-nimen alle.

Nyt haluaisinkin mielipiteitä myös teiltä rakkaat lukijat. Miten blogia teidän mielestänne pitäisi kehittää? Mikä tähän mennessä on ollut hyvää, entä huonoa? Millaisia juttuja kaipaisitte enemmän ja onko juuri sinulla toive tai idea toistuvasti tehtävästä postauksesta kuten ”Päivän kynnet”?

Koska en kirjoita tätä blogia ainoastaan itselleni, olisinkin erittäin kiitollinen kommenteistanne ja toiveistanne. Nytpä siis kaikki kirjoittamaan risut ja ruusut sekä parannusehdotukset kommenttilaatikkoon. Kiitos :)

Magneettiset katseenvangitsijat!

4


L’Oréal Paris tuo joulukuussa 2008 markkinoille rajoitetun ajan myynnissä olevan Star Magnet kokoelman. Seitsemän eri sävyistä lakkaa sisältävät pigmenttejä, jotka reagoivat lakkapullon korkissa olevaan magneettiin muodostaen märän lakan pintaan tähtikuvion.

Itse odotan tätä kokoelmaa suurella innolla, enkä varmasti ole ainoa! Voin kuvitella tähtikuvioitujen kynsien olevan aika hitti tämän vuoden joulupippaloissa. Sävyissäkin näyttää olevan mukava valikoima ja ainakin minulle iskeekin valinnanvaikeus siinä minkä niistä hankin kynsieni koristeeksi ensimmäisenä.

Todella hienoa, että Suomeenkin saadaan näin mielenkiintoinen lakkakokoelma. Kiitos L’Oréal!

Lisää juttua näistä seuraakin heti, kun lakat ilmestyvät kotikaupunkini kauppoihin ja Polishaholicin kynnet pääsevät niitä tutkailemaan. Lakka-arvosteluja kuvien kera on siis luvassa.

Kuvat julkaistu L'Oréal Finland Oy:n luvalla

Päivän kynnet

4

Myös uutuuskokoelmien ulkopuolelta löytyy todella upeita kynsilakkoja, niinpä tässä kohtaa onkin ensimmäisen ”Päivän kynnet” postauksen aika. ”Päivän kynnet” jutuissa esittelen vanhemmista kokoelmista tuttuja, vielä saatavilla olevia sävyjä, sekä kaupan hyllyiltä eri merkkien perusvalikoimista löytyviä lakkoja.

Ensimmäisenä vuorossa on luonnollinen manikyyri johon on käytetty Lumene Quick & Chic, 23 Hold My Hand/Kosketus ja Lumene Natural Code Mini Nail Polish, 3 Be Happy lakkoja.

 

 

Lumene Natural Code Mini Nail Polish, 3 Be Happy on mukavan oloinen lakka pikkuisessa pullossa. Pienestä koostaan huolimatta sivellintä on helppo käyttää. Minunlaiselleni kynsilakkaholistille myös pullon pieni koko on ainoastaan plussaa. Tämän kokoinen lakka on joskus mahdollista käyttää jopa loppuun.

Lakan koostumus oli siveltimessä vahvan oloista, mutta se levittyi kynnelle hyvin ja tasaisesti. Tällä lakkasävyllä saat nopeasti siistit ja huolitellun näköiset kynnet. Läpikuultava, luonnollinen sävy, joka vaalentaa aavistuksen oman kynnen väriä. Alle 4 euron hintaan tällä lakalla onkin kiva hinta-laatusuhde.

Lumene Quick & Chic, 23 Hold My Hand/Kosketus sävyä on tässä lakkauksessa käytetty ainoastaan kynsien kärjissä. Maidonvaalea, semi-peittävä lakka olikin omiaan luonnollisen lookin jatkeeksi. Ranskalaistyylinen lakkaus muuttuu pehmeämmäksi käyttämällä tämän sävyistä lakkaa. Tämäkin lakka levittyi hyvin ja jo yksi kerros riitti vaalentamaan kynsien kärkeä, kahdella kerroksella saa tietysti enemmän peittävyyttä.

 

 


Tässä manikyyrissä käytin:

Aluslakkana OPI Nail Envy Soft & Thin x2

Koko kynnellä Lumene Natural Code Mini Nail Polish,
sävy 3 Be Happy x2

Kärjissä 1 kerros Lumene Quick & Chic,
sävyä 23 Hold My Hand/Kosketus

Päällä pikakuivattava Poshe.

Manikyyri kuivui nopeasti ja on omaan silmääni kauniin luonnollinen.

Kynsilakka shoppailua!

8

Hauskaa maanantaita rakkaat lukijat, toivottavasti viikkonne on alkanut hyvin. Tällä kertaa vuorossa on lupaamani katsaus nettiostamisen saloihin. Monia blogissani mainittuja kynsilakkamerkkejä voi ostaa myös netin kautta. Kynsilakkoja myyviä nettikauppoja löytyy sekä Suomesta, että ulkomailta. Ammattilaislakkoja saa Suomessa myös kynsistudioista ja OPI lakkoja löytyy esimerkiksi Stockmannilta ja Stockmann Beauty sekä Kicks myymälöistä.

Ulkomailta ostamisen etuna on halvemmat hinnat ja suuret valikoimat sävyjen ja merkkien suhteen. Toisaalta heikompana lenkkinä ovat pitkät toimitusajat, väärän tuotteen vaihtomahdollisuudet ovat vähäiset, kaikki asiointi pitää hoitaa englanniksi ja tarvitset myös luottokortin tai Visa Electronin (ei käy kaikkialla).

Kaikilla ei kuitenkaan ole mahdollisuutta tai edes halua ostaa ulkomaisista nettikaupoista. Niinpä onkin hyvä, että lakkashoppailuun löytyy myös kotimainen vaihtoehto. Nailfix-verkkokauppa myy mm. Color Clubin ja Essien lakkoja sekä Art Club koristelulakkoja. Sieltä löydät myös maailman parhaat pikakuivattajat, Seche Viten ja Poshen. Verkkokaupan laajasta valikoimasta löytyy paljon muitakin tuotteita ja se onkin ehdottomasti katsastamisen arvoinen vaihtoehto kynsilakoista ja kosmetiikasta kiinnostuneille. Nailfix-verkkokaupassa voit maksaa esim. Nordean ja Osuuspankin verkkomaksuilla, joten et välttämättä tarvitse edes luottokorttia. Nailfix postittaa suurimman osan tilauksista 24 tunnin kuluessa ja tilaus tulee kotiin vain 4 euron postikuluilla.

Ulkomaisista vaihtoehdoista olen itse suosinut eniten 8ty8beauty.com nettikauppaa, halvimpien hintojensa takia. Sieltä tilatessa 1 – 6 kynsilakkapulloa tulee perille 13 dollarin postikuluilla. Tilauksen tekeminen tänne saattaa joskus olla hieman sekavaa ja ensikertalaisen kannattaakin ennen tilauksen tekemistä varmistella postikuluja ja muita mieltä askarruttavia kysymyksiä sähköpostitse. Posteihin vastaaminen tässä nettikaupassa on melko hidasta, joten kärsivällisyyttä tarvitaan. Tilauksen vihdoin mentyä läpi lakat saapuvat yleensä 2 viikon kuluessa Flat Rate kirjekuoressa. 8ty8Beautyssa Visa Electron ei aina toimi, joten luottokortti tai PayPal tili on hyvä olla olemassa. Itse maksan tilaukseni tänne aina PayPalia käyttäen.

Toinen varteenotettava nettikauppa on Head2ToeBeauty.com. Täältä saat 1 – 4 pulloa 11.90 dollarin ja 5 – 7 pulloa 15.10 dollarin postikuluilla. Nämä hinnat ovat halvimman vaihtoehdon, USPS First Class Mail International, mukaan. Tuolla vaihtoehdolla tilatessasi et saa seuranta-koodia ja tilauksen kadotessa kauppa ei ole siitä vastuussa. Tähän mennessä kaikki tilaukseni ovat kuitenkin tulleet perille. Jos haluat tilata suuremman määrän kerralla kannattaa täältäkin varmistella postikuluja sähköpostitse ennen tilauksen tekemistä.

Nail De Royale verkkokaupasta saat mm. Zoya ja Nubar merkkien kynsilakkoja, joita ei edellämainittujen nettikauppojen valikoimista löydy. Suosittelen aina tarkistamaan postikulut sähköpostilla ennen tilauksen tekemistä.

Kynsilakkoja voi joskus metsästää myös eBayn ihmemaasta. Sinne tarvitset eBay tunnukset ja PayPal tilin.

Ulkomailta tilaamisessa on omat niksinsä ja aloittelijan kannattaakin olla varovainen. Ensimmäistä tilausta tehdessä on syytä ottaa yhteys nettikauppaan ja varmistaa postikulut sekä toimitustavat haluamillesi tuotteille. Myös kärsivällisyyttä vaaditaan sillä joskus saattaa kulua viikkokin ennen kuin saat viestiisi vastauksen. Muistathan myös, että koskaan EI saa lähettää luottokorttitietoja sähköpostilla sillä ne voivat helposti joutua vääriin käsiin.

Ennen EU-alueen ulkopuolelta tilaamista on tarpeellista tutustua myös Tullin määräyksiin. Kosmetiikkaa tilatessa kannattaa varmuuden vuoksi jättää tilauksen kokonaisarvo postikuluineen alle 44 euron, jolloin et joudu maksamaan veroja tilauksestasi.

Hyviä shoppailuhetkiä!