Category: Uncategorized

Vihreitä ostoksia sun muuta

0

Tämä on ollut ihana kynsilakkaviikko. Postimies on muistanut minua useasti (kuten kuvista näkyy). Sain täydennystä vihreiden lakkojen kokoelmaani ja myös ManGlazen mattalakat kolahtivat postiluukusta.

Aivan kuten viikkoni ei olisi vielä ollut tarpeeksi ihanan vihreä, niin aamulla näin nämä kuolattavan upeat kuvat Nubarin uudesta kokelmasta Scrangie ja All Lacquered Up. NUBAR GOING GREEN!! Kokonainen kokoelma vihreitä! Voisin pyörtyä onnesta :D

Täytyy myös vähän kehua ManGlazea tässä välissä. Tilasin lakat lauantaina ja ne saapuivat heti torstaina. Maksuvälineeksi kelpasi myös PayPal. Ihanan nopeaa ja hyvää palvelua. Linkki ostopaikkaan löytyy oikean laidan Nettikaupat kohdasta. Nyt kun ManGlaze vielä tekisi tumman vihreän mattalakan, niin rakastaisin heitä ikuisesti :P

Asettelin äsken uudet herkkuni parvekkeelle kuvattaviksi ja lähdin hakemaan kameraa. Palatessani lakkapullot oli peittänyt kuvassa näkyvä karvanaama ;)

 

Vasemmalta: IsaDora – Lime, China Glaze – Entourage, Sally Hansen – Glow, Sally Hansen – Emerald City, Illamasqua – Rampage.

Vasemmalta: ManGlaze – Fuggen Ugly, ManGlaze – The Death Tar, Color Club – Fast Woman.

 

Kynsienkasvatusprojekti aloitus

0

Tässä olisi sitten aloitusraportti kynsienkasvatusprojektia varten. Eli olen vähän aikaa sitten poistanut akryylikynteni ja nyt kynsieni kunto ei tosiaan ole paras mahdollinen. Kynteni ovat luonnostaan ohuet, helposti katkeavat ja liuskottuvat. Nyt ne ovat lisäksi vielä huomattavasti normaalia ohuemmat. Pitkien kynsien kasvatus ja ylläpito ei siis ole helpoin mahdollinen homma minun kynsilaadullani, mutta ei myöskään mahdoton. Projekti vaatii aikaa ja vaivaa sekä hyviä tuotteita, säännöllistä lakkausta ja huolellista hoitoa. Myös käsieni iho ja kynsinauhat kuivuvat todella helposti, joten hyviä kosteuttavia tuotteita vaaditaan.

Kasvatusprojektia vaikeuttaa työaikana kynsien ja käsien jatkuva altistus kuivattavalle desinfiointinesteelle, hiekkapaperiviiloille ja akryyli/geelipölylle. Nyt joku siellä jo itsekseen mutisee, että hanskat on keksitty ;) Olen kyllä asiasta tietoinen, mutta liian harvoin ne käsiini kuitenkaan työpäivän aikana eksyvät. Tarkkaa työtä on helpompi tehdä paljain käsin.

Kuvassa näkyy nyt kynsieni tämänhetkinen kunto ja näky on aika kurja :( Joudun viilaamaan pituutta pois kynsistä pari kertaa viikossa, koska paperinohut kynsi repeää todella helposti jos pituutta tulee liikaa. Peukalossa oli aika paha repeämä jota koitan nyt kasvattaa pois, mutta se uhkaa alkaa halkeamaan pystysuunnassa.

Nyt käytössä olevat tuotteet näkyvät toisessa kuvassa. Rasvaan kädet päivittäin Erisanin käsivoide C:llä joka on hinta-laatusuhteeltaan ihan loistokamaa ja kosteuttaa hyvin. Öljyän myös kynsinauhojani iltaisin jojobaöljyllä. OPI kuorintaa ja kynsinauhahoitoa käytän aina kynsilakan vaihdon yhteydessä eli noin 2-3 päivän välein. Samalla irroittelen kynsinauhat ja viilaan kynsistä ylimääräisen pituuden pois lasiviilalla. Kynsilakan alle laitan kaksi kerrosta OPI Natural Nail Strenghteneria (=OPI NNS tulevissa postauksissa, kun se on nopeampi kirjoittaa ;) ). Yritän pitää kynnet lakattuna jatkuvasti koska lakkakerros suojaa kynttä ja antaa sille hieman lisää vahvuutta ja kestävyyttä.

Tästä alkaa siis kynsienkasvatusprojektini ja tavoitteena on tosiaan pitkät ja terveet kynnet. Tuotesuosituksia otetaan myös ilolla vastaan. Kaikki vinkit ja neuvot ovat erittäin tervetulleita ja toivon projektistani olevan hyötyä myös muille, jotka yrittävät saada itselleen kauniimmat kynnet.

 

Mitä kuuluu?

0

Taas on kulunut paljon aikaa viime postauksesta. Kiireet jatkuvat eri muodossa, mutta kirjoitetaan nyt välillä jotain tännekin. Omat kynteni ovat olleet vähän holtittomassa hoidossa ajanpuutteen vuoksi ja eivät ole nyt kovin kuvauskelpoiset :/ Olen ottanut itseltäni akryylikynnet pois ja alan taas kasvattamaan omaa kynttä parempaan kuntoon ja kunnon pituuteen. Tästä projektista riittää varmaan jutun aihetta ja ehkäpä tulee myös etsittyä uusia tuotteita, joita en ole vielä kokeillut. Kynteni ovat nyt erittäin huonossa kunnossa ja ajattelinkin, että voisi olla muille huonokyntisille mielenkiintoista lukea ja seurata kynsienkasvatusta ja hoitoa sekä uusia hoitovinkkejä.

Tulen myös postaamaan kuvia asiakkailleni tekemistäni geeli- ja akryylikynsistä ihan vaan huvin vuoksi ja voin myös tehdä aiheesta juttuja toiveiden mukaan. Tässä nyt esimerkiksi pari päivää sitten tekemäni geelikynnet glitterkoristeluilla. Muistutan nyt vielä kaikkia lukijoitani siitä, että olen kynsien teossa edelleen aika aloittelija, joten jälki ei tosiaankaan ole vielä täydellistä ;)

 

 

Pitkä aika kulunut…

0

Syvät pahoitteluni viimeaikaisesta blogi-hiljaisuudestani. Tällä hetkellä elämässäni puhaltavat muutoksen tuulet ja vapaa-aika on todella kortilla. Asiat ovat kuitenkin rauhoittumaan päin ja eiköhän blogin kirjoittelukin palaudu pian entiselleen :)

Tähän väliin vielä joku random kynsikuva rakennekynsistä joissa olen harjoituksen vuoksi käyttänyt myös vihreää glitterakryylipulveria. Blogini luultavasti laajenee tulevaisuudessa käsittelemään kynsilakkojen lisäksi myös rakennekynsijuttuja.

 

Konad shoppailua

0

Sain viime viikolla postissa ensimmäisen Konad pakettini. Tilaukseni tein konadnail.fi:ssä ja paketissa oli leimasin ja scraper, kaksi laattaa (M62 ja M63) sekä musta erikoislakka. Nyt on kuitenkin ollut sen verran kiireitä, että en ole vielä kokeillut Konad juttujani käyttää. Haluan tehdä sen ajan kanssa ja kunnolla koska en usko sen olevan ihan hirmuisen helppoa ensimmäisellä kerralla ja kiireessä ei siitä tule varmasti yhtään mitään.

Laitan kyllä kuvia heti kun ehdin noita kokeilemaan. Innolla jo odotan ja ajattelin tilata lisääkin jos ei tuo ”Konadointi” ole kauhean vaikeaa :)

Kiitokset vielä erittäin huomaavaiselle kauppiaalle joka korjasi virheeni mustan erikoislakan tilaamisen suhteen :) Todella hyvää palvelua ja tilaan aivan varmasti uudelleen!

 

Kynsitragedia

0

Tämä postaus on ainoastaan valistusvirsi, kun niin harmittaa kynsien lyheneminen. Juuri kun sain kynteni kasvatettua sopivan pitkiksi ja mallisiksi, niin johan alkoivat katkeilemaan. Vasemmasta kädestä katkesi keskisormen kynsi ja oikeasta etu- ja keskisormen kynnet. Eipä siinä sitten muu auttanut, kuin lyhentää kaikki muutkin. En viitsinyt alkaa geelien kanssa pelleilemään ja noin montaa kynttä ei jaksa liimaillakaan, kun silti niitä saa aina olla varomassa.

Tästä nyt sitten aloitetaan uusi kasvatusprojekti, vähän on eroa edellisen postauksen kynsiin :( Minulla on tosiaan vielä muutama swatch kuva pitkillä kynsillä kuvattuna ja sitten joudutte hetken aikaa katselemaan nysäkynsikuvia.

 

Harvinaista herkkua

0

OPI Kinky In Helsinki on vaikeasti saatavilla oleva suosittu sävy. Mitenkäs tätä nyt kuvailisi… magentan värinen saattaisi olla lähimpämä totuutta, runsaalla shimmerillä varustettuna. Upea, säihkyvä sävy. Moni on varmasti ostanut tämän lakan myös ihan vain nimen takia ;) Itse rakastan tätä lakkaa ja se onkin yksi kestosuosikeistani.

Nail Juicen blogista luinkin viime viikolla aivan loistavan uutisen. OPI uudelleenjulkaisee tänä vuonna kerran kuukaudessa yhden jo tuotannosta poistetun sävyn. Maaliskuun sävy tulee olemaan mikäs muu kuin Kinky In Helsinki. Sitä missä näitä sävyjä tullaan myymään en vielä tiedä, mutta joka tapauksessa aion hankkia itselleni varapullon Kinky In Helsinkiä keinolla millä hyvänsä. Oma pulloni onkin jo vuosia vanha ja varakappale tulee tarpeeseen.

Koostumus omassani on jo jonkin verran ohentunut korkean iän vuoksi, mutta edelleen se levittyy kuin unelma ja kuivuu suhteellisen nopeasti. Kuvassa Nail Tek II x1, Kinky In Helsinki x3 ja Seche Vite.

 

Kiltti joulupukki

0

Joulupukki oli tänä vuonna oikein mukava ja pukinkonttiin oli mahtunut muutama kynsilakkapullokin. Pukki oli jopa niin kiltti, että antoi yhden paketin etukäteen, niinpä olette ehtineet jo nähdä swatchitkin kahdesta kuvassa olevasta lakasta ;) Paketista siis löytyi China Glaze lakkoja.

Operation: Colour kokoelman Code Orange, Revolution, Pink Underground ja Secret Peri-Wink-Le. Bahama Blues kokoelman lakoista paketti sisälsi Bahamian Escape, Blue Paradise ja Bermuda Breakaway lakat. Saman kokoelman Blue Island Iced Tea minulta jo löytyykin ja Caribbean Blue on tulon päällä. Kokoelman tummin, Calypso Blue, lakka taitaa jäädä ostamatta, kun noita melkein mustia sävyjä minulta löytyy jo muutamia.

 


Joulumanikyyri

0

Tässä on Polishaholicin tämän vuoden varsinainen Joulumanikyyri. Lakkaukseen on käytetty China Glaze Sleigh Ride kokoelman kaikkia kolmea kynsilakkaa. Nimettömissä ensin kaksi kerrosta Emerald Sparkle lakkaa, jonka päällä vinottain toiset kaksi kerrosta Tinsel lakkaa. Kaikissa muissa kynsissä Ruby Pumps, kaksi kerrosta. Alla OPI Nail Envy Soft & Thin x2 ja päällä Seche Vite.