Category: Uncategorized

Vaihtelu virkistää?

5

Sitten seuraa kysymys teille rakkaat lukijat. Vaihteletteko te lakkoja vuodenajan mukaan? Keväällä väriä pintaan, kesällä nudea ja luonnollista, syksyllä dramaattisempaa, jne. Mikä on juuri sinun lakkauskiertokulkusi vai meneekö se aina ihan fiiliksen mukaan, vuodenajasta välittämättä?

Entä käykö näyttävä lakkaus mielestänne asusteesta, jolloin muuten vaikkapa mustaan kokonaisuuteen voisi yhdistää kirkkaankeltaiset kynnet? Vai yhdistättekö aina lakkauksen esimerkiksi meikin sävyyn?

Mikä sitten taas on kynsien suhteen teille ehdoton EI! ?

Näihin mietteisiin jätän teidät viettämään hauskaa viikonloppua ja Polishaholic palaa asiaan maanantaina. Silloin onkin vuorossa juttua nettiostamisesta.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Nail Polish Collections osa II

2

Viime kerralla käytiin läpi lähinnä Syksyn 2008 kokoelmia ja tällä kertaa keskitytään enemmän joulun ja talven ajan kokoelmiin.

Aloitetaan kuitenkin viime postauksesta unohtuneella Rescue Beauty Lounge kokoelmalla. RBL on vaikeammin Suomeen tilattava merkki (ainakaan kohtuullisella hinnalla), mutta syksyn kolme uutuussävyä ansaitsevat kuitenkin maininnan. Erityisesti oliivinvihreä No More War sävy on tämän blogaajan mieleen ja sitä yritänkin kuumeisesti itselleni metsästää.

Sitten itse asiaan…

OPI Holiday In Toyland kokoelma sisältää jälleen 12 lakkaa. Kuuden punaisen sävyn vastapainoksi löytyy myös melko nudea ja hiilenmustaa. Tästä kokoelmasta näette makupaloja lähitulevaisuudessa. Sitä ennen kokoelman sävyjä voi ihastella esimerkiksi 8ty8Beautyn sivuilta.

Dior Night Diamond Christmas 2008 Look sisältää kaksi uutta sävyä. Valikoimiin jäävä musta Black Sequins, hienolla hopeashimmerillä ja Limited Edition, hopeinen glitterlakka Pure Diamonds.

China Glaze on julkaissut syksyksi/talveksi Rodeo Divan lisäksi kaksi muutakin kokoelmaa. Bahama Blues on kuuden eri sinisen sävyn kokoelma ja Operation Color sisältää nimensä mukaan paljon värikkyyttä. Nämä kokoelmat ovat kivaa vaihtelua syksyn tummiin ja dramaattisiin värisävyihin ja ne tuovatkin mukavasti pirteyttä pimeisiin talvi-iltoihin sekä väriä keväthangille.

CG julkaisi myös kauniin Sleigh Ride, kolmen sävyn joulukokoelman. Tästä joulukokoelmasta tulen tekemään paremman esittelyn swatcheineen tulevaisuudessa.


Zoya Flourish Winter 08 kokoelmassa on kuusi kimaltelevaa lakkasävyä ja on henkilökohtainen suosikkini talven kokoelmista. Tämän kokoelman kaikki sävyt eroavat toisistaan huomattavasti ja se onkin melkoinen Must Have kokonaisuudessaan. Tämäkin kokoelma tulee esittelyyn heti kun se maailman ääristä minulle kotiutuu.

Essie Winter Collection sisältää kuusi uutta sävyä. Tämä kokoelma on edelleen aika tummanpuhuva, lukuunottamatta kullansävyistä Shifting Power lakkaa. Itseäni näistä sävyistä eniten kiinnostaa räväkän lila Sexy Divide sävy.

Color Club on julkaissut myös 24 pullon One & Done kokoelman josta kauniita sävyjä löytyy vaaleasta tummaan. Color Club markkinoi uutta sarjaansa ensimmäisenä ympäristöystävällisenä ammattikynsilakkana.

Yleisesti voi sanoa, että talven kokoelmissa on taas käytetty rohkeammin värejä ja lähestyvän kevään voi aistia. Edelleen löytyy kuitenkin myös elegantteja ja dramaattisempiakin sävyjä. China Glazen Bahama Blues kokoelman kylmät siniset sopivat loistavasti helmikuun aurinkoisille hangille ja Zoya Flourish kokoelman sävyistä osa sopii ihanan alkukevään piristykseksi. Sitä odotellessa voi juhlistaa Joulua Sleigh Ride kokoelman hauskoilla glitterlakoilla.

Happy Halloween!

0

Suomessahan Halloween ei ole mikään supersuosittu juhla, mutta Amerikassa sitä varten julkaistaan jopa erikoiskynsilakka paketteja. Täällä olen kyllä nähnyt valmiiksi koristeltuja Halloween aiheisia tekokynsiä, mutta en erityisiä kynsilakkoja. Valitettavasti tänäkin vuonna heräsin kuitenkin juhlaan liian myöhään, enkä ehtinyt enää metsästää itselleni tarvikkeita upeita kynsiä varten. Maailmalta on kuitenkin saatavilla esimerkiksi seuraavanlaisia juttuja…

OPI Halloween Set 2008 Get In-Spider-ed! sisältää 4 lakkaa, joista yksi hohtaa pimeässä, sekä arkin Halloween aiheisia kynsitarroja.

 


Myös China Glazelta löytyy oma pimeässä hohtava top coat Ghoulish Glow

Syksy/Talvi 2008

0

Syksyn ja talven trendinä on tummat ja syvät lakkasävyt. Useista kokoelmista löytyy taatusti kynsilakka jokaisen makuun. Itselleni en ole ostanut vielä suurinta osaa näistä sävyistä. Kuvailen kuitenkin kokoelmia parhaani mukaan ja perustan arvosteluni myös muiden blogaajien ottamiin swatch kuviin ja merkkien omiin nettisivuihin, sekä omiin havaintoihini paikallisten kauppojen kosmetiikka osastoilla.

OPI La Collection De France sisältää 12 eri sävyä. Tyylikäs ja kaunis kokoelma, johon on hyvin vangittu ranskalainen eleganssi. Sävyjä löytyy vaaleasta, lähes nudesta Tickle My France-Y lakasta, kirkkaan punaiseen A Oui Bit Of Red ja dramaattisen tummaan Eiffel For This Color sävyihin.

China Glaze Fall 2008 Rodeo Diva Collection on henkeäsalpaava 12 sävyn kokoelma. Tästä kokoelmasta lähes jokainen sävy on nappiostos ja näitä tulette näkemään tässäkin blogissa, kunhan pakettini rantautuvat Suomeen. Monen mielestä syksyn coolein kokoelma.

Essie Fall Collection sisältää 6 herkullista punaista sävyä.

Color Club Dance To The Musique on myös 6 sävyn kokoelma. Vaikka tiedänkin toistavani itseäni, niin senkin uhalla kuvailen tämänkin kokoelman sävyjä herkullisiksi. Color Club on julkaissut myös upean 7 sävyn Glitter Vixen kokoelman.

Lippmann Collection julkaisi syksyksi 4 uutta sävyä ja useista muista kokoelmista poiketen joukossa oli myös hopeanvalkoinen, Rhapsody In White lakka. Kolme muuta sävyä olivat punainen Stop And Stare, musta Fade To Black ja syvän, tumman violetti Pump Up The Jam (Lippmann kuvailee sävyä Boysenberry bijoux sanoilla).

IsaDora Hot Stuff Trendimeikki 2008 ja sen 3 uutta kynsilakkasävyä ovat myös tummanpuhuvia shimmerlakkoja.

Myös Mavala on julkaissut oman 6 lakan kokoelmansa.

Kokoelmia ovat varmasti julkaisseet myös monet muut merkit, mutta nämä tuli mainittua tällä kertaa. Seuraava kokoelmakatsaus tulee keskittymään Talvi ja Joulu 2008 kokoelmiin.

Aluslakka ja päällyslakka

0

Muistathan aina kynsiä lakatessasi, että värilakan lisäksi tarvitset myös sekä alus- että päällyslakan.

Aluslakkoja (Base Coat) löytyy lähes jokaiselta kynsilakkamerkiltä, eli varmasti löytyy jokaisen kynnelle ja budjetille sopiva vaihtoehto. Aluslakka suojaa kynttä värjäytymiseltä, tasoittaa kynnen pintaa, kiinnittää värilakan tehokkaammin ja parantaa pysyvyyttä.

Itse käytän usein aluslakkana OPI:n Nail Envy kynnenkovettajia Sensitive & Peeling ja Soft & Thin

 

Päällyslakkoja (Top Coat) löytyy myös lähes joka merkiltä. Päällyslakka tekee kovan pinnan, lisää usein kiiltoa sekä suojaa ja pidentää lakkauksen kestoa. Päällyslakoista löytyy myös pikakuivattavia versioita. Itseltä löytyy tällä hetkellä ainoastaan Poshe Super-Fast Drying TopCoat joka minulla toimii erinomaisesti.

 

Seuraavana kokeiluun on tulossa Seche Vite Dry Fast Top Coat. Tätä päällyslakkaa ovat monet ulkomaiset bloggarit ylistäneet ja pakkohan se on itsekin testata. Kehuja on myös kerännyt Lippmann Addicted to Speed ja sen taidan metsästää kokoelmiini seuraavaksi.

Tilaan suuren osan lakoistani ulkomaisista nettikaupoista. Teenkin niistä ja lakkojen ostamisesta ihan oman postauksen lähitulevaisuudessa. Seuraavassa postauksessa kuitenkin päästään jo itse asiaan ja esittelen upean sävyn suosikki lakkamerkiltäni OPI:lta.

Kaiken A ja O

6

Kauniin meikin pohja on hyvin hoidettu ja kaunis iho. Sama pätee kynsien lakkaukseen. Upeinkaan lakka ei näytä hyvältä kuivuneiden ja repaleisten kynsinauhojen rinnalla. Tie kauniiden kynsien saavuttamiseksi alkaa käsien hoidosta. Varsinkin näin talven ja kylmempien ilmojen lähestyessä iho joutuu koville ja kuivuu helposti. Siispä oikea hoito ja kosteutus on ensiarvoisen tärkeää.

Itse pyrin tekemään kotimanikyyrin vähintään kerran viikossa, aina lakan vaihdon yhteydessä. Useimmiten se noudattaa tälläista kaavaa:

  1. Poistan vanhat kynsilakat (tähän käytän Maybellinen vihreää, asetonitonta kynsilakan poistoainetta), pesen ja kuivaan kädet.
  2. Viilaan kynnet tarpeen mukaan sopivan pituisiksi ja mallisiksi. Käytän aina lasiviilaa. Huolitelluissa käsissä kaikki kynnet ovat samanpituisia ja mallisia.
  3. Liotan käsiä lämpimässä vedessä pehmentääkseni kynsinauhat ja puhdistan vielä kynsien aluset ja kynsinauhojen alueet pehmeällä kynsiharjalla. Voit käyttää myös kynsinauhavettä.
  4. Irroittelen kynsinauhat appelsiinipuuntikkua apuna käyttäen.
  5. Kynnet on nyt muotoiltu ja kynsinauhat siistitty. Seuraavaksi kuorin vielä käsien ihon kuorinta-aineella. Kuolleen ihosolukon poistaminen auttaa kosteusvoiteen imeytymistä.
  6. Seuraavaksi vuorossa on kosteutus. Itse vaihtelen kosteusvoiteita aika usein. Kesällä kevyempiä ja talvella voimakkaammin kosteuttavia voiteita. Viimeksi rasvasin kädet ihan vanhalla kunnon Helosanilla. Levitän käsiin runsaasti rasvaa ja hieron sitä ihoon, kynsinauhoihin ja kynsiin välillä jopa puoli tuntia. Hieron erityisesti sormenpäiden ja kynsien aluetta verenkierron parantamiseksi. Lopuksi annan rasvan vielä imeytyä ihan rauhassa hetken aikaa.
  7. Puhdistan ylimääräisen rasvan kynsistä ja käsistä. Kynnet pyyhäisen Neo-amisept puhdistusaineella irrottaakseni pinnasta rasvan. Annan kynsien vielä hetken kuivahtaa ennen lakkausta.
  8. Levitän kynnelle kaksi kerrosta aluslakkaa. Minulla on ohuet ja helposti katkeavat kynnet, joten olen kokenut kaksi kerrosta paremmaksi yhden sijaan. Annan lakkakerrosten kuivua kunnolla.
  9. Aluslakan kuivuttua levitän 2 – 3 ohutta kerrosta värilakkaa, antaen kerrosten kuivua levitysten välillä. Lakkaa ei kannata ottaa siveltimeen liikaa kerralla ja kolme ohutta kerrosta onkin parempi kuin kaksi paksua. Pienet lipsahdukset saa kätevästi siistittyä appelsiinipuuntikulla ja mahdollisesti suttaantuneet kynsinauhat peseytyvät puhtaaksi seuraavana aamuna suihkussa. Lakan levittämisessä kannattaa olla mahdollisimman tarkka ja välttää hutilointia.
  10. Viimeistelen lakkauksen pikakuivattavalla päällyslakalla (tuotteista lisää seuraavassa postauksessa).

Käsienhoitoa ei kannata alkaa tekemään kiireessä. Minulta kuluu yleensä lähemmäs kaksi tuntia kaiken tuon tekemiseen. Ajoitankin hoito-operaation aina television katselun yhteyteen ja ilta-aikaan, jolloin kaikki kotityöt on jo tehty ja kynsien lakkaus saa rauhassa kuivua tarpeeksi kauan.

Aina välillä on jokaisella kiireitä ja kynsien lakkaus ei ole arvojärjestyksessä ensimmäisenä. Jos tiedän lakkauksen vaihtovälin venyvän normaalia pidemmäksi, lisään värilakkakerroksen ja päällyslakan vanhan lakkauksen päälle parin päivän jälkeen. Tämä kannattaa tehdä jo ennen kuin vanha lakkaus alkaa lohkeilemaan. Näin kynnet pysyvät huolitellun näköisinä pidempään.

Jos kädet ja kynnet ovat päässeet huonoon kuntoon, niitä ei kerralla saa kauniiksi. Pitkäjänteinen ja huolellinen hoito tuottaa kuitenkin taatusti tuloksia. Kärsivällisyys kunniaan tässäkin asiassa. Myös monipuolinen ravinto ja mahdolliset lisäravinteet (esim. Piimaa ja Biotiini) edesauttavat kynsien kasvua kauniiksi ja vahvoiksi.

Joka päiväinen käsien ja kynsinauhojen rasvaus on tärkeää. Myös säännöllinen öljyäminen tekee hyvää kynsinauhoille (tähän käy myös ihan tavallinen keittiön kaapista löytyvä oliiviöljy). Älä koskaan pure tai revi kynsinauhojasi. Älä myöskään käytä kauniita kynsiäsi työkaluina esim. purkkien avaamisessa tai tarrojen repimisessä, kynsi saattaa katketa tai kynsilevyt irrota toisistaan aiheuttaen liuskottumista. Käsien turhaa liottamista vedessä kannattaa myös välttää ja tiskatessa suosittelenkin käyttämään kumihansikkaita.

Muistathan siis hoitaa käsiäsi säännöllisesti ja pitää kyntesi huoliteltuina. Poista vanha lakka aina ennenkuin se alkaa lohkeilemaan ja on epäsiistin näköinen. Älä koskaan anna lakkauksen vain kulua pois. Kauniit kynnet aiheuttavat kynsilakka addiktiota ja saavat myös muilta ansaitsemaansa huomiota ;)

Lakkablogaamista

0

Innolla olen rynnännyt kynsilakkojen ja toinen toistaan upeampien sävyjen maailmaan. Nyt haluankin jakaa intohimoni kynsilakkoja, lakkamerkkejä ja -sävyjä kohtaan Teidän kanssanne. Yritän testata, arvostella ja kuvata niin Suomesta, kuin ulkomailtakin saatavia kynsilakkoja, säilyttäen tasapainon ammattilais- ja ns. markettilakkojen välillä.

Koska budjettini on rajallinen, en todennäköisesti tule testaamaan kokonaisia kokoelmia yhdeltä merkiltä. Yritän kuitenkin pitää tarjonnan mahdollisimman monipuolisena sekä esitellä linkkejä eri lakkamerkkien kokoelmiin ja pysytellä mukana kauden trendeissä.

Mahdollisuuksien mukaan tulen kertomaan lakkojen ostopaikat ja hinnat, jotta lakat olisivat helposti myös lukijoideni saatavilla.

Blogin päivittyminen tulee irl-kiireistä riippuen olemaan säännöllisen epäsäännöllistä. Kirjoitus- ja kielioppivirheisiin ei kannata kovin suurella intohimolla pureutua. Yritän pitää tekstin mahdollisimman helppolukuisena, mutta virheitä sattuu kaikille.

Kommenttien jättäminen on suotavaa, jotta tiedän edes jonkun tätä blogia lukevan. Toiveita lakkaswatcheista, vertailuista ja arvosteluista otetaan myös ilolla vastaan ja toteutetaan mahdollisuuksien mukaan. Toivottavasti viihdytte seurassani :)