Category: Brändit

OPI – Vampsterdam

0

Tämän lakan tilasin eBaysta jo keväällä, mutta tumma väri vaikutti jotenkin enemmän syksyn kuin kevään/kesän sävyltä ja sen vuoksi pääsikin kynsille asti vasta nyt.

Vampsterdam on syvän viininpunainen, luumuinen sävy jossa on hienoa shimmeriä ja myös ”frostia” hieman havaittavissa.  Kuten muutkin kokeilemani Holland kokoelman lakat, tämä levittyy kuin unelma. Jo ensimmäinen kerros peittää tasaisesti ja toinen tuo esille lakan upean, syvän sävyn. Lakka on nopea kuivumaan pikakuivattajan kanssa ja pysyvyys on erinomainen. Laadukas ostos :)

Kuvassa oikeat nysäkynnet koska kasvattelen geelien vaurioittamaa osuutta vielä pois. Nimetön on jälleen pidempi kuin muut ja tuo joskus pienenä lähes kokonaan irronnut ja takaisin tikattu sormenpää pullottaa ikävästi  :/ Toivottavasti kynnet kasvavat pian ja saatte taas nähdä vähän katsojaystävällisempiä kynsikuvia :P

Kuvassa OPI Natural Nail Strengthener x2, Vampsterdam x2 ja INM Out The Door pikakuivattaja.

 

Geelikynnet siskolle

0

Tässä geelikynnet, jotka tein siskolleni. Alla omat luonnolliset kynnet, ei tippejä. Pinkki geeli ja muut koristeet eBaysta. Geelit Cesars Secrets.

 

Color Club – Warhol

0

Testailin iPhone 4S:n kameraa ja sitä miten sillä saa kuvattua pinkit kynnet. Esikoisen pinkit vaatteet ja Hello Kitty peitto ovat onnistuneet toistumaan kuvissa niin oikean sävyisinä, että päätin kokeilla toimiiko se kynsilakankin kanssa :D Ihan hyvinhän se tuon lakankin kuvasi. Ehkä hieman paremmin kuin tavallinen kamerani.

Warhol on koralliin taittava neon-pinkki lakka. Kuivuu nopeasti ja lopputulos jää semi-mataksi ilman päällyslakkaa. Vaatii vähintään kaksi, mielellään kolme kerrosta peittääkseen kunnolla. Väri on herkullisen näyttävä.

Kuvassa Nail Tek II x 2, Warhol x2 ja päällä tietysti Seche Vite pikakuivattaja.

 

NARS – Zulu (uusi versio)

0

Taas on pitkä tovi vierähtänyt viimeisestä postauksesta. Aikaa ei vaan tunnu nykyään riittävän kynsi-intoiluun kovinkaan paljon. Jospa sekin asia tässä kevään lähestyessä korjaantuisi :)

 NARS Zulu on melko legendaarinen lakka ja jossain vaiheessa siitä sai pulittaa itsensä (todella) kipeäksi eBayn ihmemaassa jos sitä sattui edes enää löytämään. Kun NARS päätti julkaista rajoitetun erän vanhoja suosittuja, jo lopetettuja sävyjä niin pakkohan se oli sitten itsellekin hankkia. Minähän en tunnetusti ollenkaan pidä vihreistä kynsilakoista ;)

Zulu levittyi ihan hyvin ja peitti nämä lyhyemmät kynnet kahdella kerroksella. Kirkkaassa valossa kärjet kuultavat hieman läpi eli pidemmät kynnet vaativat kolme kerrosta. Lakka kuivui melko nopeasti Seche Viten avulla. Kärjissä näkyvä kuluma/vetäytymä johtuu kiiressä suditusta liian paksusta pikakuivattajakerroksesta.

Kynteni ovat edelleen melko lyhyet ja hieman eripituiset johtuen ihan vaan ajanpuutteen ja laiskuuden aiheuttamasta hoidon puutteesta. Tämä taitaa olla ensimmäinen kerta, kun kynsissäni on värilakkaa tämän vuoden puolella…

Kuvassa: Nail Tek II x2, Zulu x2 ja Seche Viten pikakuivattaja.

 

Misa – Shields Up

0

Tässä eilen lupaamani Misan Shields Up multichrome lakka. Pullossa kaunis vaalean lila joka taittaa valon mukaan vihreään ja harmaaseen. Mukana on myös pientä hopeista micro-glitteriä. Hillitty sävy jossa on kuitenkin se pieni lisä joka tekee sitä näyttävän. Vähän pelkäsin sävyn olevan liian viileä lämpimälle iholleni, mutta ei onneksi ollut vaan näyttää oikein kauniilta.

Lakka on melko läpikuultavaa ja vaatii kolme kerrosta peittääkseen. Itse laitoin ainoastaan kaksi koska luin Scrangien blogista ongelmista kuplimisen ja kuivumisen suhteen. Alle laitoin ensin kaksi kerrosta Poshen aluslakkaa ja annoin kuivua kunnolla. Sen jälkeen levitin yhden ohuen kerroksen Shields Up lakkaa ja odotin noin 1o minuuttia ennenkuin levitin toisen ohuen kerroksen. Päälle laitoin jälleen Seche Viten kuivattamaan.

Vaikka yritin olla mahdollisimman varovainen levityksen suhteen, niin kuten kuvasta näkyy, lakka kupli kuitenkin. Myös kuivumisaika oli melko pitkä. Onnistuin kuitenkin kuivattamaan kynnet kolhimatta niitä ja Seche Vite häivytti hiukan lakan kuplimista. Livenä kuplia ei tosiaan kynnen pinnasta huomaa jos ei ihan läheltä ja tarkkaan katso, mutta kuvassa näkyvät selvästi. Sävy on kuitenkin todella kaunis ja pienen vaivan arvoinen.

Kuvassa siis Poshe base coat x2, Shields Up x2 ja Seche Vite pikakuivattaja. Lakka oli todella vaikea kuvata niin, että sen kauneus tulisi todella esiin. Ensimmäisessä kuvassa näkyy vaalean lila pääväri ja toisessa näkyy paremmin kuinka se valon ja kuvakulman mukaan vaihtaa väriään vihertäväksi. Tietyssä valossa sävy on aivan hopeanharmaa.

 


Color Club – Best Dressed List

0

Leopardien jälkeen vuorossa nudempaa lakkausta. Tälläinen neutraalihko väri on aina hyvä valinta silloin, kun kynnet eivät ole aivan tasapitkät ja mallissaan. Ei sitten korosta niin kovin paljon kynsien erilaisuutta. Tämä oli kyllä ihan nappivalinta tämän hetkisiin kynsiini. Karamellinen sävy sopii myös kauniisti kelta/lämminpohjaiseen ihooni (kuva jostain syystä vääristää ihoni enemmän punapohjaiseksi). Tätä täytyy ehdottomasti testata vielä pitkiinkin kynsiin, kun on niin tyylikkään värinen lakka.

Best Dressed List on todella hyvä pigmenttinen ja levittyy kuin unelma. Yksi kerros riitti näihin kynsiin, pidemmät vaativat varmasti kaksi. Kuivumisaikakaan ei ollut kovin pitkä Seche Viten avustuksella.

 

Kynnet tuli huollettua vaikka ei pitänyt

0

Niinhän tuossa koristepostauksessa juuri sanoin, että en vielä fiksaa kynsiäni vaan odottelen ensin niiden kasvamista. No, näin kauan sitä kärsivällisyyttä riitti. Viilasin vanhat pois ja laitoin uudet tipit saadakseni lisää pituutta. Koristeluun käytin uusimpia eBay ostoksiani.

Huolto meni aika samalla kaavalla kuin tuossa aikaisemmassa huoltopostauksessa, mutta jos haluat tietää jotain erityistä niin jätä kommenttia :)

 

Nimettömän kynsi / Ring finger

 

Peukalo 

NARS pakkausten puhdistamisesta

0

En sitten ehtinyt kirjoittamaan eiliselle lupaamaani kynsikoristepostausta vieläkään. Liikaa tekemistä ja liian vähän aikaa. Yritän saada huomenna aikaiseksi tuon kynsikoristejutun.

Eilinen meni valmistautuessa kaverin kolmekymppisiin ja juhlakalun hiukset, meikki ja kynnetkin piti ehtiä laittamaan. Tämän päivän olen taas saanut sujuvasti käytettyä uuden meikkinurkkaukseni järjestämiseen. Projekti onkin jo loppusuoralla ja pian saan otettua kuvia teitä varten :)

Tuossa järjestämisen lomassa pisti taas kerran silmään kuinka pinttyneen likaisia NARS poskipunieni rasiat ovat. En halunnut laittaa likaisia poskipunia uuteen ihanaan laatikkooni, joten mietin hetken millä ne saisi puhtaaksi. Vedellä pyyhimistä oli turha edes kokeilla, sen verran likaisia ne olivat. Sitten mieleeni tuli rakennekynsien pyyhimiseen tarkoitettu Cesars Secretsin Cleanser (lähinnä sisältää alkoholia) neste. Kokeilin sitä ensin varovasti yhden rasian takapuolelle ja totesin, ettei se vahingoittanut rasian pintaa tai etikettiä. Sitten uskalsinkin jo pyyhiä koko rasian ja puhdastahan sillä tuli. NARSit näyttävät nyt kuin uusilta :D Otin vielä kuvankin likaisesta ja puhdistetusta rasiasta vertauksen vuoksi.

Ihanaa kun löytyi aine jolla nuo tahmapintaiset ihanuudet saa puhtaaksi. Rasiat tuntuvat kivoilta käteen, mutta ovat kuitenkin niin epäkäytännöllisen helposti likaantuvia.

 

Kirjoittaja RiaG
Kategoriat NARS

Color Club – Pucci-Licious

0

Kyllästyin siihen pinkkiin glitteriin ja laitoin lakkaa päälle. Luonnossa kynnet näyttävät hyviltä, kuvassa mahdottoman suurilta ja pyöreäkärkisilta :D Kamera on a r m o t o n :P

Pucci-Licious on aivan upea sävy, toisaalta taas vaan tavis creme lakka. Mielenkiintoinen sävy ja näyttää näissä kynsissä jopa hieman hurjalta. Tämä kuuluu Color Clubin neon kokoelmaan vaikka ei neonsävy olekaan.

Laatu tässä on loistava, levittyy hyvin ja peittää kahdella kerroksella. Pucci-Licious kuivuu semi-mataksi. Tykkään tästä sävystä todella paljon ja ehkä nyt kituutan tämän avulla vielä muutaman päivän ennen kuin huollan kynnet.

Kuvassa Pucci-Licious x2 ja päällä Seche Vite.

Ihonsävy näyttää kuvassa kummalta, kun jouduin säätelemään kameran asetuksia ja vähän vielä värejä muuntamaan photarissakin, kun tämä oli taas näitä pain-in-the-ass sävyjä kuvattavaksi ;) Sain mielestäni sävyn kuitenkin vastaamaan aika hyvin todellisuutta ainakin oman tietokoneeni näytöllä katsottuna.

 

Rakennekynsistä ja käsien hoidosta

3

Blogiini eksytään usein myös sellaisilla hakusanoilla kuin geelikynnet tai rakennekynnet, joten ajattelin kirjoittaa asiasta postauksen. Näitä samoja asioita käsitellään useissa muissa blogeissa sekä kynsistudioiden omilla sivuilla ja asia saattaa olla monille teistä jo ihan tuttua juttua.

Itse olen tehnyt rakennekynsiä noin kaksi vuotta ja työskentelin yrittäjänä paikallisessa liikkeessä ennen äitiyslomalle jäämistä. Nyt näperrellään vaan omia ja kavereiden kynsiä aina välillä, jotta taidot pysyvät yllä. Olen käynyt Cesars Secrets sarjan sekä geeli, että akryylikoulutuksen. Akryylejä en viitsi tällä hetkellä näin kotioloissa tehdä edes itselleni hajun takia.

KOSKAAN EI OLE LIIAN MYÖHÄISTÄ

Olivatpa kätesi ja kyntesi sitten kuinka huonossa kunnossa tahansa voit aina tehdä päätöksen pyrkiä kauniimpaan lopputulokseen. Tänään on hyvä päivä aloittaa :)

Jos kyntesi ovat luonnostaan vahvat ei sinulla ole mitään tarvetta ottaa rakennekynsiä. Huolellisella hoidolla ja laadukkailla tuotteilla sekä ripauksella kärsivällisyyttä saat varmasti ajan myötä kauniit ja huolitellut kädet sekä kynnet.

Ohuet, katkeilevat ja helposti liuskottuvat kynnet saa kyllä kasvamaan, kun jaksaa nähdä tarpeeksi vaivaa. Helpompi ja nopeampi tie kynsien kauneuteen on rakennekynnet tai vaikkapa oman kynnen geelaus. Harvaa meistä suomalaisista on siunattu luonnostaan vahvoilla ja kestävillä kynsillä, joten 0nneksi meille huonokyntisillekin on keksitty oikotie onneen.

Kynsien pureskelijoille rakennekynnet ovat oiva apu. Kauniita kynsiä ei tee mieli purra ja vaikka tekisikin, niin materiaaliin eivät hampaat pysty. Pahastikin pureskeltu kynsi ja lyhyeksi päässyt kynsipeti palautuu yleensä normaaliksi ja saavuttaa jälleen kauniin luonnollisen muotonsa. Alussa pureskelijoilla saattaa olla kynsien pysyvyydessä ongelmia ja huoltoväli joudutaan pitämään lyhyempänä. Kynsien kasvettua takaisin normaaliin mittaan yleensä pysyvyys paranee huomattavasti ja huoltoväli voidaan muuttaa pidemmäksi.

PANOSTA LAATUUN

Rakennekynsien teko on periaatteessa helpolta näyttävää hommaa, mutta käytännössä vaikeaa ja vaatii paljon harjoittelua. Valitettavan usein näkee kärjistä todella paksuja ja leveitä, lapiomaisia kynsiä. Liian usein huomaa myös ihmisten pitävän normaalina sitä, että geelikynsi on paksu ja epätasainen möykky. Suosittelenkin kaikille myös ainoastaan itselleen kynsiä tekeville kunnon koulutusta. Koulutus maksaa itsensä takaisin huoltojen hinnassa. Tosin aika nopeasti kyllästyy omia kynsiään laittamaan, kun esimerkiksi oikeakätiselle vasemmalla kädellä tekeminen on melko hankalaa. Tietysti ahkera harjoittelu auttaa tuossakin asiassa.

Rakennekynsiä itselleen haluaville suosittelen perehtymistä siihen miltä sen kynnen pitää ihan oikeasti näyttää. Kärki on tasaisen vahvuiseksi ja melko ohueksi viilattu. Se ei myöskään saa levitä viuhkamaisesti vaan reunojen pitää olla suorat. Massan raja on lähellä kynsinauhaa, mutta ei missään nimessä osu siihen. Raja on myös viilattu erittäin ohueksi. Liian paksu geeli- tai akryylimäärä kynsinauhojen vieressä aiheuttaa ilmaantumista. Sivulta sekä edestä katsottuna kynnen malli on kauniin pyöreä ja stressipiste on oikeassa kohtaa. Kynsi ei siis saa alkaa ohuena kynsinauhalta ja tasaisesti muodostua paksummaksi kärkeä kohti, vaan paksuin kohta on suurin piirtein keskellä kynttä. Kynnen pinnalla ei saa olla kuoppia tai kohoumia vaan sen pitää olla täydellisen tasainen. Väärän mallinen kynsi ilmaantuu, katkeaa tai jopa irtoaa helposti.

Tiedän miten ihanaa on saada kerralla kauniit ja pitkät kynnet, mutta pituuden kanssa kannattaa kuitenkin olla ensimmäisellä kerralla maltillinen. Jos sinulla ei ole aikaisemmin ollut rakennekynsiä tai yleensäkään pitkiä kynsiä, niin itse suosittelen kynteen maksimissaan puolet kynsipetisi pituudesta mittaista lisäystä. Geelin/akryylin suojassa kyntesi kasvavat nopeasti ja ennen kuin huomaatkaan sinulla on jo todella pitkät kynnet. Liian pitkät kynnet tökkivät helposti vastaan joka paikkaan ja liiallinen kolauttelu nopeuttaa kynsien ilmaantumista huomattavasti.

Käytettävän tuotteen merkkiä enemmän kynnen pysyvyyteen vaikuttaa mielestäni tekijän taidot ja kokemus. Taitava tekijä tekee pysyvät ja kauniit kynnet huonommallakin sarjalla. Huono ja kokematon tekijä voi käyttää kaikkein laadukkaimpia tuotteita ja silti kynnet alkavat ilmaantumaan jopa viikossa. Useimmiten tässäkin kohtaa pätee sanonta ”Halvalla ei saa hyvää”, mutta kannattaa muistaa, että myöskään kallis hinta ei takaa laatua. Hinnan ja merkin sijaan kannattaa siis mieluummin tutustua tekijän tekemiin kynsiin ja kysellä ihmisten mielipiteitä paikasta ennen ajan varausta.

 

 

PIDÄ HUOLTA KYNSISTÄSI

Rakennekynsi on omaa luonnollista kynttäsi huomattavasti vahvempi, mutta ei tuhoutumaton. Suosittelenkin kohtelemaan rakennekynsiäsi kuin ne olisivat omat luonnolliset kyntesi. Liiallinen vääntäminen, naputtelu tai mm. tölkkien availu ei välttämättä katkaise kynttäsi, mutta edesauttaa ilmaantumista ja lyhentää huoltoväliä. Kynnen osuminen lujaa esim. pöytään tai autonovenkahvaan repäiseminen vaurioittaa kynsiäsi taatusti. Myös kynnen jääminen vaikkapa oven väliin saattaa aiheuttaa massan irtoamisen kynnen pinnalta. Siivotessa tai tiskatessa kannattaa käyttää hanskoja käsiä suojaamassa.

Rakennekynsi lyhennetään aina viilaamalla, ei koskaan leikkaamalla. Tarkoitukseen sopivan viilan voit ostaa nettikaupasta tai kynsistudioltasi. Tavalliset hiekkapaperiviilat eivät tehoa rakennekynsiin, lasiviilasta puhumattakaan. Kynsiä kannattaa itse viilailla huoltojen välillä mahdollisimman vähän. Kynsinauhan vierestä näkyviin kasvavaa rajaa kannattaa häivyttää viilaamisen sijaan värittömällä kynsilakka. Tähän tarkoitukseen käy ihan normaali vaikkapa marketista saatava kirkas lakka. Lakka saattaa ajan kuluessa hieman kellastua ja se kannattaakin poistaa ja lakata kynnet uudelleen vaikkapa kerran viikossa.

 


Rakennekynsille käytetään aina asetonitonta kynsilakanpoistoainetta. Sellaista löytyy useimmilta kynsisarjoilta ja voit varmasti ostaa sitä kynsistudioltasi. Myös ihan kaupoista ja marketeista löytyy asetonittomia lakanpoistoaineita, mm. Maybellinen vihreä. Kynsiäsi voit halutessasi lakata ihan normaalilla kynsilakalla ja silloin onkin tärkeää, että kynnen pinta on täydellisen tasainen. Kuopat ja kohoumat peilaavat aina lakan alta rumasti. Jos kynsiä laittaessa huomaat, että kynteen jää epätasaisuutta kannattaa siitä huomauttaa tekijälle viilausvaiheessa. Kynsistä on helppo tehdä tasaiset ja virheet ovat yleensä joko laiskuutta tai huolimattomuutta.

Kynsi kasvaa keskimäärin millin viikossa ja huoltoväli kannattaakin pitää maksimissaan 4 viikossa. Ensimmäisellä kerralla voi olla hyvä varata huolto heti 3 viikon päähän kynsien laitosta ja väliä voi sitten tarpeen mukaan pidentää, kun selviää miten hyvin kynnet pysyvät kiinni. Jos tuntuu, että kynnet ilmaantuvat nopeasti kannattaa kokeilla uutta tekijää/merkkiä. Löytyy myös sellaisia harvoja tapauksia joilla mikään materiaali tai merkki ei vaan pysy. Tämä on kuitenkin todella harvinaista.

 

Tässä kynteni noin viikon kasvun jälkeen. Laitoin geelin todella lähelle kynsinauhaa ja niin se näyttää sen keskiverto millin kasvavan minunkin kynteni viikossa.

Huoltojen välillä pahasti ilmaantunutta tai irtoamassa olevaa kynttä ei kannata itse korjailla liimalla. Kynnen pinta jää harmahtavaksi ja ruman näköiseksi. Lisäksi kynnen alle saattaa liimatessa jäädä kosteutta ja pöpöjä jonka seurauksena saat kynteesi todella helposti hometta. Liimaamisen sijaan parempi vaihtoehto on laittaa esimerkiksi laastari suojaamaan kynttäsi ja varata aika yhden kynnen huoltoon mahdollisimman pikaisesti.

Kun haluat luopua rakennekynsistäsi varaa aika niiden poistoon studioltasi. Älä koskaan revi kynsiä irti itse, sillä se vaurioittaa suuresti omaa luonnollista kynttäsi.

KAUNIIT KÄDET HUOMATAAN

Vaikka rakennekynnet osaltaan auttavat pitämään kätesi aina huolitellun näköisinä et saa unohtaa käsien muuta hoitoa. Kuivat kädet ja repeilleet kynsinauhat tekevät käsistäsi epäsiistin ja ikävän näköiset. Myös kyntesi eivät näytä ollenkaan niin hyviltä hoitamattomissa käsissä. Muistathan siis rasvata ja öljytä käsiäsi sekä kynsinauhojasi päivittäin.

Varsinkin näin talvella on hyvä muistaa ihon säännöllinen kosteutus. Joillekin voi olla tarpeen pitää vaikkapa lavuaarin reunalla tai muussa helpossa paikassa nopeasti imeytyvää voidetta pumppupullossa. Siitä on helppo ottaa hiukan voidetta joka kerta käsien pesun jälkeen. Iltaisin voit laittaa paksumpaa ja hoitavampaa voidetta ennen nukkumaan menoa ja vetää puuvillahanskat käsien suojaksi. Näin voide saa rauhassa imeytyä ja et kuitenkaan suttaa lakanoitasi.

Kynsinauhaöljyä ja -voidetta kannattaa käyttää myös päivittäin, ainakin kerran, mieluiten kaksi kertaa päivässä. Jos sinulla on omaa kynttä näkyvissä geelauksen alla, kynnen kärjessä, kannattaa sinnekin sipaista öljyä tai rasvaa. Varsinkin talvipakkasilla oma luonnollinen kynsi alkaa helposti kuivumaan ja käpertyy irti geelistä. Öljyäminen ja kosteutus helpottaa tätä vaivaa jonkin verran. Käsien ihoa kannattaa myös kuoria säännöllisesti. Näin voiteet ja öljyt pääsevät imeytymään ja vaikuttamaan tehokkaammin.

 


Käsien hoidosta kannattaa tehdä päivittäinen ja viikottainen rutiini. Käsien rasvaus ja kynsinauhojen öljyäminen ei vie paljon aikaa ja on todellakin vaivan arvoista.

Kätesi ja kyntesi huomataan niin hyvässä kuin pahassa ja niihin panostaminen vaikuttaa ihmeen positiivisesti jopa joidenkin itsevarmuuteen. Rumat pureskellut kynnet ja lohkeilleet lakkaukset tulee helposti piilotettua takin taskuun tai hihojen sisään. Kauniisti hoidettuja käsiä ja kynsiä sen sijaan esittelee mielellään ja muiden ihmisten kehut ja kohteliaisuudet saattavat jopa pelastaa huonon päivän.