Category: Brändit

Päivän kynnet

0

Tässä eilen lupaamani esittely OPI Let’s See The Ring kynsilakasta. Se on metallinhohtava ja kylmä, platinanvaalea lakka. Erittäin kaunis ja talviseen vuodenaikaan sopiva sävy.

 

Let’s See The Ring on koostumukseltaan ohut. Levittyy melko raitaiseksi ja vaatii kolme kerrosta hyvän lopputuloksen saavuttamiseksi. Kuvassa Nail Tek II x2, Let’s See The Ring x3 ja päällä Seche Vite.

Tämä ei ole ollut lemppari OPI lakkojani ja aikoinaan sen ostettuani en pitänyt siitä ollenkaan. Nyt kynteni ovat kuitenkin pidemmät ja lakka näyttää paljon kauniimmalta kuin muistin. Tätä tulee varmasti tänä talvena käytettyä uudelleenkin. Ihana löytää kaapin kätköistä tällaisia helmiä.

Let’s See The Ring on vanhasta OPI Soft Shades kokoelmasta ja sitä on vielä saatavilla ainakin 8ty8 Beauty ja Head 2 Toe Beauty nettikaupoista.

Päivän kynnet

4

Taas piti saada värikkyyttä kaiken tämän harmauden keskelle. Tällä kertaa tehtävän suoritti Rimmelin 280 Stop Traffic kynsilakka. Räikeän pinkki sävy kylmällä, fuksialla flashilla. Flash tosin erottuu paremmin pullossa kuin kynnellä. Räväkkä, lähes neon-sävyinen lakka.

 

Stop Traffic oli taas näitä vaikeasti kuvattavia sävyjä. Photoshopissa muokkasin kuvan värejä, mutta lopputulos ei silti aivan vastaa totuutta. Lakka on kynnellä mielestäni kylmemmän ja pinkimmän sävyinen kuin kuvassa.

Ohut ja helposti levittyvä koostumus, mutta peittävyyttä olisin kaivannut enemmän. Tämä lakka vaatii ehdottomasti kolme kerrosta. Kuivumisaika oli normaalin markettilakan luokkaa, eli kärsivällisyyttä ja mielellään pikakuivattajan vaatii tämäkin.

Kuvassa OPI Nail Envy x1, Stop Traffic x2 ja päällä Seche Vite. Kiireen takia jäi kolmas kerros laittamatta ja kuvassakin erottuu kynnen raja.

Tämä taitaa olla tällä hetkellä ainut Rimmel lakka kokoelmassani. Kaikkiaan lakasta jäi ihan positiivinen vaikutelma ja kivojen sävyjen osuessa silmään ostan näitä varmasti lisääkin.

Harvinaista herkkua – China Glaze Moonpool

4

Tietyt kynsilakkasävyt voivat nousta ns. kulttimaineeseen sen jälkeen kun valmistus lopetetaan. Yksi himotuimmista on varmasti tummanvihreä NARS Zulu, jota kaupitellaan eBay:ssä hurjilla hinnoilla. Myös China Glaze Moonpool on haluttu keräilylakka.

Upea tuoreen ruohonvihreä (olen lukenut myös kuvauksen ”Nuclear waste green” joka taitaa olla osuvampi) hennolla kultaisella shimmerillä. Erittäin vaikeasti kuvailtava sävy, mutta luonnossa sitäkin upeampi!

 


Moonpool on siis lopetettu sävy ja tämäkin pullo on jo varmasti aika vanha. Lakka on kuitenkin säilyttänyt koostumuksensa täydellisesti ja levittyi kuin unelma. Peitti kahdella kerroksella, kuivui nopeasti ja pysyi hyvin.

Kuvassa Nail Tek II x2, Moonpool x2 ja päällä kuivattamassa Seche Vite.

Oman pulloni metsästin eBay:n viidakosta ja taidan jossain vaiheessa ostaa vielä toisen varastoon jos sattuu sopivasti löytymään. Olen kertakaikkiaan rakastunut tähän sävyyn. Täydellinen vihreä!!

China Glaze – Emerald Sparkle

0

Kolmas ja viimeinen lakka China Glaze Sleigh Ride kokoelmasta on vihreä glitter-unelma Emerald Sparkle. Smaragdin vihreä versio saman kokoelman Ruby Pumpsista sulattaa jokaisen vihreiden lakkojen ystävän sydämen.

 


Lakka levittyi erittäin hyvin ja peitti täysin kahdella kerroksella. Ruby Pumps ja Tinsel lakkojen tavoin, myös tämä oli glitter kynsilakaksi helppo poistaa.

Kuvassa aluslakkana Nail Tek II x2, Emerald Sparkle x2 ja päällä Seche Vite.

Sleigh Ride kokoelma on sävyiltään täydellinen Joulun ajan juhliin. Kolme samankaltaista, mutta kuitenkin niin eri sävyistä lakkaa täydentävät hyvin toisiaan. Glitter lakoista pitäville, mutta niiden kynsistä poistamista kammoaville, voin myös suositella näitä kolmea lakkaa.

Päivän kynnet

1

Tänään ei esitellä jouluista tai juhlavaa lakkaa. Tänään on ollut niin surkean synkkä ja sateinen päivä, että se vaatii hieman räväkämmän manikyyrin tuomaan väriä elämään. Natural Coden kynsilakka sävy 13 Get Color onkin lähes täydellinen valinta tuohon tehtävään. Kirkkaan keltainen creme lakka kääntää katseet!

 

 

Get Color on koostumukseltaan paksuhkoa ja ensimmäinen kerros levittyikin erittäin epätasaisesti ja raitaisesti. Samoja ongelmia oli nähtävissä vielä toisenkin kerroksen jälkeen. Kolmas kerros kuitenkin tasoitti pinnan siistiksi. Hieman hankalasti levittyvä lakka ei olekaan sopiva valinta kiireiselle tai kärsimättömälle lakkaajalle. Itse taidan ohentaa lakkaa tipalla Sechen kynsilakanohenninta, kunhan tilaukseni joskus saapuu.

Kuvassa Nail Tek II x2, Get Color x3 ja päällä Seche Vite.

Lakan sävy on ihanan pirteä keltainen ja sopii varmasti upeasti kesällä hieman päivettyneen ihon seuraksi. Tähän aikaan vuodesta kynsien lakkaaminen keltaiseksi onkin enemmän hassuttelua ja itsensä piristämistä.

China Glaze – Blue Island Iced Tea

5

Jos punaiset ja vihreät jo kyllästyttävät, niin tässä onkin hiukan erilainen herkkupala. Tämä lakka on jo China Glaze Bahama Blues talvikokoelmasta, mutta silti juhlakauteen sopiva. Blue Island Iced Tea on upea metallinhohtoinen, kylmän vaaleansininen sävy. Lakka sisältää paljon karkeaa shimmeriä, tai pikemminkin micro-glitteriä, ja onkin erittäin hohtava.

 

 

Blue Island Iced Tea levittyi helposti ja kauniisti, mutta vaatii kolme kerrosta täydellisyyteen peittävyyteen. Kuivui normaaliajassa Seche Viten kanssa.

Kuvassa Nail Tek II x2, Blue Island Iced Tea x2 ja päällä Seche Vite.

Jäisen kaunis lakka sopii hienosti talvikauden juhliin ja lumisiin maisemiin (jos sellaisia tänä talvena saadaan). Lakan upea hohto ei aivan toistu kuvassa, mutta uskokaa minua, se todella hohtaa :)

China Glaze – Ruby Pumps

2

China Glaze Sleigh Ride kokoelmasta seuraavaksi vuorossa mielestäni ehkäpä maailmankaikkeuden upein glitter-punainen Ruby Pumps. Hienoa punaista glitteriä, läpikuultavan punaisessa lakassa. Kuva ei riitä kertomaan kuinka upea tämä lakka oikeasti on.

Sävy on todella jouluinen ja sopiikin täydellisesti kauden juhliin. Laadukas ja mielettömän kaunis lakka.

 

Luonnonvalo
Keinovalo
Ruby Pumps on hyvin levittyvä ja kolmella kerroksella täysin peittävä. Kuivui nopeasti Seche Viten avulla ja pysyi hyvin. Kuten saman kokoelman Tinsel, myös tämä oli glitterlakaksi erittäin helppo poistaa.Kuvassa Nail Tek II x2, Ruby Pumps x2, päällä Seche Vite pikakuivattava päällyslakka.

 

Päivän kynnet

2

Joulunalusajan juhliin sopii loistavasti myös kultainen sävy. Niinpä päivän kynsinä tänään OPI India Spring/Summer 2008 kokoelman Curry Up Don’t Be Late!. Se on kaunis metallinhohtoinen, kullansävyinen lakka. Juhlava sävy, mutta ei liian loistelias arkikäyttöönkään.

 

Curry Up Don’t Be Late! on koostumukseltaan aika ohutta ja vaatiikin kolme kerrosta täydelliseen peittävyyteen. Myös metallisille lakoille tyypillistä raidoittuvuutta on nähtävissä. Tarkalla levityksellä se ei kuitenkaan tässäkään lakassa haittaa. Lakka kuivuu nopeasti ja pysyy hyvin.

Kuvassa Nail Tek II x2, Curry Up Don’t Be Late! x2 ja päällä Seche Vite. Jouduin taas leikkimään kameran asetusten kanssa saadakseni kuvattua sävyn oikeanlaisena, joten iho näyttää keltaiselta, mutta sävy oikealta. Jostain syystä myös etusormen kynsi näyttää kumman vinolta. Pitänee mennä valokuvauskurssille ;)

China Glaze – Tinsel

3

Näin pikkujouluaikaan onkin varmaan sopivaa esitellä hiukan juhlavampiakin lakkoja. China Glaze Sleigh Ride kokoelman Tinsel pääsee myös esittelyyn Holiday kokoelmien lakoista.

 

Tinsel on hopeanhohtoinen glitterlakka. Tämän lakan glitter on erittäin hienojakoista ja lakka itsessään on läpikuultava, hopeaan taittava. Se näyttääkin kynsillä mielestäni huurteiselta ja jäiseltä. Tinsel sopii joulun lisäksi loistavasti myös muihin talviajan juhlalakkauksiin. Kesällä sitä voi käyttää vaikkapa glitterkärkiseen ranskikseen.

Lakka ei ole kovin peittävä ja niinpä kahden kerroksen jälkeen kynsien kärjet kuultavat vielä läpi. Yhden kerroksen kanssa tämä voisi sopia päällyslakaksi piristämään tummempaa lakkausta.

Lakan koostumus on ohut ja erittäin hyvin levittyvä. Se kuivuu nopeasti ja sileäksi. Glitterlakaksi myös yllättävän helppo poistaa. Monikäyttöinen ja todella kaunis lakka!

Kuvassa aluslakkana Nail Tek x2, Tinsel x2 ja päällä Seche Vite.

L’Oréal Star Magnet – Magnetic Silver

6

Anttilasta löytyi uusi L’Oréal Star Magnet lakkakokoelma. Hetken pulloja tutkailtuani päädyin ostamaan ensimmäisenä Magnetic Silver sävyn. Nätti tummanharmaa lakka, jossa on nähtävissä myös jännä sininen vivahde. Lakka oli ilman kuviontiakin erittäin kauniin sävyinen ja hyvin peittävä.

 



Lakkaa on tarkoitus laittaa ainoastaan yksi kerros ja tästä johtuen se olikin koostumukseltaan paksua. Itse en kuitenkaan osaa laittaa vain yhtä kerrosta, joten laitoin ensin yhden ohuen ja annoin sen kuivahtaa. Sen jälkeen laitoin joka sormeen yksitellen toisen kerroksen ja käytin pullon mukana tulevaa magneettia kuvion muodostamiseen. Lakan pitää olla märkää, jotta tähtikuvio muodostuu eli nopeutta vaaditaan. Magneetti kannattaa irroittaa lakkapullon korkista ja pitää sitä mahdollisimman paikoillaan ja lähellä kynttä, näin kuvio muodostuu muutamassa sekunnissa.

Homma vaatiikin hiukan harjoittelua ja kynsistä saa varmasti paljon kauniimmat, kuin mitä kuvassa oleva ensimmäinen lakkaukseni on. Kuvassa Nail Tek II x2, Magnetic Silver x2 ja Seche Vite päällyslakkana.

Olen oikein tyytyväinen hankintaani ja tulen varmasti ostamaan muitakin sävyjä kokoelmasta. Laitan myös lähitulevaisuudessa parempaa kuvaa Magnetic Silver lakkauksesta, koska lakassa on potentiaalia paljon kauniimpaan lopputulokseen.